دلیل خرابی سیستم کولر هیوندای و کیا چیست؟

0

تعمیر کولر هیوندای و کیا | دلیل خرابی کولر هیوندای و کیا

خودروهای هیوندای و کیا از سال ۲۰۱۱ به بعد از نسل جدید کمپرسور های سواچ پلیتی با کنترل برقی سلونوید کمپرسور استفاده میکنند. این کمپرسور ها عموما کلاچ مغناطیسی ندارند و سلونویید کمپرسور میزان فشار کمپرسور و فعالیت آن را کنترل میکند.

سواچ پلیت قطعه ای است که پیستون های کمرسور بر روی آن قرار دارند و به واسطه فنری که زیر آن تعبیه شده و سلونویید کنترل می شود.

 سواچ پلیت چیست  تعمیر کولر هیوندای  آگاهی از کولر خودرو  انواع گاز کولر خودرو  تعمیرات تخصصی کولر ماشین  تعمیرات تخصصی  اجزای تشکیل دهنده سیستم کولر  تعمیرات تخصصی هیوندای  تعمیرات تخصصی کیا

اگر سواچ پلیت در حالت بدون زاویه قرار داشته باشد پیستون های کمپرسور فعالیت مکش تراکمی ندارند. هرچه زاویه سواچ پلیت بیشتر شود میزان کورس پیستون ها بیشتر شده و مکش و تراکم کمپرسور بیشتر می شود. سلونویید کمپرسور وظیفه تغییر و کنترل سواچ پلیت را دارد و خود این شیر برقی از ECU دستور می گیرد.

 سواچ پلیت چیست  تعمیر کولر هیوندای  آگاهی از کولر خودرو  انواع گاز کولر خودرو  تعمیرات تخصصی کولر ماشین  تعمیرات تخصصی  اجزای تشکیل دهنده سیستم کولر  تعمیرات تخصصی هیوندای  تعمیرات تخصصی کیا

عمر این کمپرسورها کم است، به دلیل استفاده از پیستون های پلاستیکی، به مرور ساییدگی های پیستون ها باعث ایجاد گرفتگی در بخش هایی از کندانسور و مدار های حساس گاز پر فشار می شود. این اتفاق با قطع شدن کولر خودرو در گرمای زیاد و ترافیک ها می شود. بعد از آن هر از گاهی احساس خواهید کرد باد کولر گرم شده، ممکن است از بعضی از دریچه ها اصلا باد خنک جریان نداشته باشد و یا کمتر خنک باشد. بعد از این مرحله نیز کلا کولر قطع خواهد شد.

عمر مفید این کمپرسور ها حدود سه سال است و بعد از این مدت شما ممکن است با این مشکلات برخورد کنید.

 سواچ پلیت چیست  تعمیر کولر هیوندای  آگاهی از کولر خودرو  انواع گاز کولر خودرو  تعمیرات تخصصی کولر ماشین  تعمیرات تخصصی  اجزای تشکیل دهنده سیستم کولر  تعمیرات تخصصی هیوندای  تعمیرات تخصصی کیا  آموزش تعمیر خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش مکانیک خودرو

عزیزان این کمپرسور ها به هیچ عنوان تعمیر پایدار ندارند، در زمانی که خراب می شوند فقط باید تعویض شوند پس اگر جیب خود را دوست دارید به هیچ عنوان دنبال تعمیر آن نباشید. هستند تعمیرکارانی که شما را جذب خود کنند و مبلغی از شما دریافت کنند بابت تعمیرات اما مطمئن باشید دوباره هزینه خواهید کرد و کل سیستم کولر نیز به دلیل دست کاری های غیر اصولی آسیب دیده و هزینه شما بیشتر می شود.

در حال حاضر دو مدل کمپرسور کره ای در بازار بهتر از بقیه کار کرده و قابل اعتماد تر هستند که با مارک هانون و داوون شناخته شده اند.

حتما باید کندانسور در زمان تعویض کمپرسور تعویض شود تا گرفتگی های کندانسور باعث خرابی کمپرسور جدید نشود، کندانسور های تایوانی از قیمت مناسبی برخوردار بوده و خنکی خوبی نیز دارند. سیستم مدارات گاز کولر باید با گاز ازت کامل شستشو شود و فقط در این صورت است که دیگر برای کولر خودروی خود به تعمیرگاه نخواهید رفت.

به غیر از کمپرسور این خودروها، یک ایراد ذاتی دیگر نیز وجود دارد که بیشتر در خودروی سانتافه DM مشاهده می شود، لوله H این خودرو نشتی پیدا میکند و در این صورت گاز مدار خالی می شود.

اولین مطلب این است که قطعات داخل کمپرسور به صورت جدا در بازار یافت نمی شود و حتما باید از قطعات استوک باید استفاده کرد. بیشتر خرابی هایی که بیرون کمپرسور است قابل تعمیر است مثل فولی کمپرسور یا بلبرینگ

بعضی از خرابی ها از داخل کمپرسور است که قابل تعمیر نیست و حتما باید کمپرسور عوض شود.یکی از عواملی که باعث خرابی کمپرسور می شود گاز نداشتن در داخل سیستم AC می باشد. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که اگر داخل مدار سیستم کولر کثیفی باشد باعث خرابی کمپرسور جدید می شود پس باید مدار را قبل از تعویض کمپرسور شستشو داد.

تعمیرات تخصصی پژو 207 تعمیر کولر پژو 207 تعمیر کولر ماشین هزینه تعمیر کولر خودرو تعمیر کولر رانا سیستم تهویه اتوماتیک 207 سیستم تهویه خودرو چیست آموزش عیب یابی خودرو آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو

قطعاتی که در کمپرسور کولر هیوندای از آن استفاده می شود شامل موارد زیر است:

  1. بوبین
  2. فولی کلاچ سر
  3. پیستون های کمپرسور
  4. محور دوار یا شیم های آن
  5. شیر برقی و پوسته
  6. خرابی شفت اسپیرال کمپرسور

تمامی این قطعات برای سیستم سرمایشی کمپرسور کولر است

کمپرسور کولر هیوندا آوانته چیست و به چه صورت کار می کند؟پمپی که از طریق تسمه به میل لنگ وصل می شود متراکم کننده یا کمپرسور نام دارد. در ابتدا گاز کولر در حالت کم فشار به متراکم کننده وارد می شود و سپس متراکم می شود. بعد از اینکه این گاز متراکم شد وارد کندانسور می شود. متراکم کننده فقط برای گازها به کار می رود نه مایعات.

مهمترین مشخصه های کمپرسور کولر هیوندای آوانته

بهترین خودروهای دست دوم قیمت خودروهای خارجی دست دوم قیمت هیوندای آوانته انتخاب خودرو قیمت نیسان ماکسیما خودروهای 100 میلیون تومانی مجله خودرو معرفی خودرو کارشناسی خرید خودرو
یکی دیگر از کالاهای با کیفیت که در کیاموتور تولید شده است، متراکم کننده هیوندا آوانته است این محصول ساخت کشور کره جنوبی است البته مارک های دیگری در تعمیرگاه های هیوندای وجود دارد به نام موبیس و جنیون.

درمورد کمپرسورهای کولر چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟از مهمترین قطعه های سیستم خنک کننده اتومبیل، کمپرسور است که شامل پیستون ها و سیلندرها می باشد. کمپرسور مسئول انتقال گاز خنک کننده به کندانسور است. گاز خنک کننده بعد از اینکه در کمپرسور متراکم شد، وارد کندانسور می شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.