دوربین ۳۶۰ درجه خودرو چیست و کجا نصب شده است ؟

0

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو بدون کوچکترین نقطه کوری با پوشش کامل اطراف ماشین به راننده این امکان را می دهد که به خیال آسوده از مسیرهای باریک عبور یا به شکل دنده عقب حرکت نماید. اگر مایلید تا از این فناوری بیشتر بدانید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با فناوری دوربین ۳۶۰ درجه خودرو

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو نحوه نصب دوربین ۳۶۰ درجه دوربین ۳۶۰ درجه هایما دوربین ۳۶۰ درجه فونیکس قطعات خودرو آموزش نصب دوربین داخل خودرو آموزش نصب دوربین دنده عقب دنا دوربین خودرویی قیمت دوربین دنده عقب خودرو دانش خودرویی آپشن چیست آپشن های بنز E200 انواع آپشن خودرو

یکی از لوازم جانبی که برای خودرو بسیار ضروری محسوب می شود، دوربین است که بایستی به طور ۳۶۰ درجه و کامل تمام نقاط اطراف ماشین را پوشش دهد. این دوربین بایستی فاقد هر نوع نقطه کوری باشد. به این ترتیب امروزه فناوری جدید دوربین ۳۶۰ درجه به خودروهای آپشنال اضافه شده است.

این سیستم از یک دستگاه ریسیور و ۴ عدد دوربین واید تشکیل شده است که دوربین ها در جلو، عقب و پایین آینه های جانبی نصب شده اند و تصاویر را به کمک یک یونیت پردازش می کند. در نهایت نمای کامل و ۳۶۰ درجه اطراف خودرو را برای راننده نمایش می دهد.

به طوری که با روشن شدن راهنمای سمت راست، تصویر دوربین (نصب شده زیر آینه راست) نشان داده می شود و برعکس. دوربین ۳۶۰ درجه بدون کوچکترین نقطه کوری و با پوشش کل اطراف خودرو این امکان را ایجاد می کند که راننده با خیال آسوده از مسیرهای باریک عبور کرده یا به شکل دنده عقب حرکت نماید. در ادامه بیشتر با این فناوری آشنا می شوید.

دوربین ۳۶۰ درجه

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو نحوه نصب دوربین ۳۶۰ درجه دوربین ۳۶۰ درجه هایما دوربین ۳۶۰ درجه فونیکس قطعات خودرو آموزش نصب دوربین داخل خودرو آموزش نصب دوربین دنده عقب دنا دوربین خودرویی قیمت دوربین دنده عقب خودرو دانش خودرویی آپشن چیست آپشن های بنز E200 انواع آپشن خودرو

این سیستم نوین، فناوری دوربین های کمکی را که بیشتر در صنعت خودرو موجود بود را به مرحله ای ارتقا بخشیده و قابلیت ها و امکانات جدیدی را در اختیار راننده می گذارد. توسط دوربین ها و سنسورهای این سیستم، نرم افزار خاصی اطلاعات حاصل از این حسگرها را پردازش نموده و یک نمای کامل ۳۶۰ درجه از فضای اطراف ماشین را در اختیار راننده قرار می دهد.

به کمک این فناوری، راننده توانایی بیشتری در کنترل اتومبیل به ویژه در فضاهای باریک و تنگ پیدا می کند. همانطور که اشاره شد این سیستم دوربین از ۴ دوربین مجزا تشکیل شده که اطلاعات را برای پردازش به رایانه مرکزی می فرستند. این رایانه مرکزی، تصاویر ارسالی از ۴ دوربین را مورد بررسی قرار داده و به شکل مجازی نمای ۳۶۰ درجه را روی نمایشگر ماشین به نمایش می گذارد. و خطای دوربین عملا صفر است.

تصویر نهایی دقت بالایی داشته و این امکان را می دهد که راننده بتواند در فضاهای باریک و کوچک پارک کند. به طور کلی عملکرد این نوع دوربین از دوربین های معمولی متفاوت تر است زیرا می تواند علیرغم ثبت و ضبط وقایع، آن ها را به صورت زنده در اختیار راننده قرار دهد. ناگفته نماند این سیستم به قابلیت تشخیص صدا هم مجهز است و می تواند با فرمان صوتی و بدون استفاده از دست آن را مشخص کرد.

به طور خلاصه باید گفت این دوربین دور تا دور ماشین را هنگام پارک خودرو در مسیرهای باریک و تنگ به راننده نشان می دهد تا بتواند با ایمنی بیشتری عمل پارک را انجام دهد. به عبارتی راننده می تواند تمام قسمت های اطراف خودرو را بدون این که از ماشین پیاده شود، به کمک این دوربین مشاهده کند.

دوربین ۳۶۰ درجه چه امکاناتی ارائه می دهد؟

دوربین ۳۶۰ درجه امکانات و ویژگی های زیادی ارائه می دهد که از جمله مهمترین آن ها عبارتند از:

  • کیفیت تصویر سوپر اچ دی
  • ضبط و فیلمبرداری از اطراف اتومبیل حین رانندگی
  • امکان مشاهده تصویر دوربین ها به دو شکل جداگانه و مختلط
  • مشاهده دور تا دور اتومبیل موقع پارک خودرو

همانطور که اشاره شد تمام تصاویر دریافتی از دوربین ها به طور اتومات ثبت می شود. در حقیقت با این ویژگی می توانید تصاویر دریافتی را ثبت و ضبط داشته که در مواقع خاص مانند تصادف بسیار مهم خواهند بود. کیفیت خوب تصاویر هم سبب شده راننده هنگام پارک اتومبیل مشکلی نداشته باشد.

در مکان های پر تردد هنگامی که قصد پارک خودرو را داشته باشید، کیفیت تصاویر دریافت شده و نحوه نمایش آن ها به راننده کمک بسیاری می کند. بخصوص که در محیط های شلوغ، امکان عبور عابران به ویژه کودکان در کنار ماشین زیاد است. این قابلیت دوربین مذکور بزرگترین ابزار برای راننده محسوب می شود.

به این ترتیب می توان گفت نصب دوربین ۳۶۰ درجه برای اتومبیل از هر نظر ضروری است به ویژه در مکان هایی که دید راننده کافی نیست. به طور مثال هنگام بارش باران، برف و بخار کردن شیشه ها این قابلیت برای راننده حیاتی است. یا در مواقعی که ترافیک شدید است و بخواهید تغییر لاین بدهید بسیار کاربردی خواهد بود.

با نصب این دوربین کاملا به اطراف خودرو مسلط خواهید بود و بدون کوچکترین نگرانی می توانید هر مانوری با ماشین داشته باشید. این ویژگی اعتماد به نفس بالایی را برای راننده ایجاد می کنند به ویژه برای افرادی که در مکان های شلوغ برای پارک خودرو استرس پیدا می کنند.

دوربین ۳۶۰ درجه چه مزایایی دارد؟

 دوربین ۳۶۰ درجه خودرو
 نحوه نصب دوربین ۳۶۰ درجه
 دوربین ۳۶۰ درجه هایما
 دوربین ۳۶۰ درجه فونیکس
 قطعات خودرو
 آموزش نصب دوربین داخل خودرو
 آموزش نصب دوربین دنده عقب دنا
 دوربین خودرویی
 قیمت دوربین دنده عقب خودرو
 دانش خودرویی
 آپشن چیست
 آپشن های بنز E200
 انواع آپشن خودرو

در این بخش به برخی مزایای دوربین ۳۶۰ درجه اشاره می شود.

۱. نخستین مزیت دوربین ۳۶۰ درجه این است که قابلیت نصب روی تمام خودروها را دارد. اگرچه برخی شرکت های سازنده خودرو، این دوربین را به عنوان آپشن ارائه می دهند.

۲. دید این دوربین ها بسیار دقیق بوده و می توان از هر زاویه ای که بخواهید، ویدیوهای ۳۶۰ درجه تهیه و آن را روی سرورهای کلود بارگذاری نمایید.

۳. دوربین ۳۶۰ درجه ویژگی اتصال به شبکه نسل ۴ ال تی ای را داشته و این دوربین از نمایشگر ۳ اینچی بهره می برد که قادر است ویدیوها را با کیفیت فور کی ضبط نماید. همچنین می توان اطلاعات مرتبط به موقعیت مکانی و ضمنا سرعت راننده را هم به این تصاویر اضافه نمود.

۴. سهولت پارک خودرو به ویژه پارک دوبل از مزایای مهمی است که به کمک این دوربین ها ایجاد می شود.

۵. مهمترین مزایای دوربین ۳۶۰ درجه این است که به راحتی می توان اتومبیل خود را از راه دور مشاهده و ردیابی نمود. ضمنا می توان آن را در یک پارکینگ خیلی شلوغ پیدا کرد و از بابت گم شدن آن نگران نبود. دقت کنید که این تصاویر روی هدست واقعیت مجازی هم ممکن می باشد.

۶. شایان ذکر است سیستم عامل مورد استفاده در این فناوری، اندروید ۷.۱ است از این رو می توان به راحتی تصاویر و ویدیوهای تهیه شده را در شبکه اجتماعی هم اشتراک گذاری نمود.

۷. استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه کمک می کند هنگام برخوردها و تصادفات خودرو، تصویر و ویدیو داشته باشید. به طوری که این دوربین ویدیوی تصادف را ضبط کرده و تصویری از صحنه تصادف به گوشی راننده می فرستد. مالک خودرو می تواند توسط گوشی همراه خود تمام اتفاقات اطراف اتومبیل را مشاهده نماید. دقت کنید همه این وقایع به صورت خودکار ضبط می شود.

۸. این سیستم به قابلیت جی پی اس مجهز بوده و در صورت سرقت خودرو از حرکت و جایگاه اتومبیل به شما اطلاع رسانی می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.