دلایل پاره شدن شیلنگ بنزین و نحوه تعویض آن چگونه است ؟

0

آموزش تعویض شیلنگ پاره شده بنزین, بررسی نشتی شیلنگ بنزین, بررسی وضعیت شیلنگ بنزین, تعمیر خودرو و تعویض شیلنگ بنزین, توضیحات مهم در مورد پاره شدن شیلنگ بنزین, جدا کردن شیلنگ بنزین, دلایل پاره شدن شیلنگ بنزین و تعویض آن, معیوب بودن شلنگ بنزین ،آموزش تعویض سوکت شیلنگ بنزین ،تعویض شلنگ باک بنزین پراید ،تعویض شیلنگ بنزین پژو 405 ،علت نشت بنزین از صافی بنزین

اتومبیلتان صدای عجیبی می‌دهد. احساس می‌کنید ماشین جوش آورده؟ ناگهان پنچر می‌شوید و هیچ کمکی ندارید. در مواقع بحرانی چطور خودتان اتومبیل را تعمیر کنید؟ با ما باشید تا در این مقاله ببینیم چطور در لحظات حساس از عهده تعمیر موقتی اتومبیل بربیاییم و چگونه شیلنگ بنزین را تعویض کنیم ؟

 تعویض شیلنگ بنزین پژو 405  آموزش تعویض سوکت شیلنگ بنزین  تعویض شیلنگ بنزین 206  قیمت شیلنگ بنزین پراید  تعویض شلنگ باک پراید  تعویض شیلنگ بنزین پژو پارس  علت نشت بنزین از صافی بنزین

تعمیر خودرو :

در این میان یکی از قسمت‌هایی که بهتر است همواره موردبررسی قرار گیرد، شلنگ بنزین اتومبیل است. این بخش از خودرو در پاره‌ای از مواقع بر اثر نشت و بخار شدن بنزین، دچار ترکیدگی و پوسیدگی‌های ریزی می‌شود که در صورت عدم رسیدگی یا تعویض، شلنگ پاره می‌شود و بنزین اتومبیل به بیرون خواهد ریخت.

تعمیر خودرو :

نگهداری، مراقبت و بررسی مداوم خودروها، نقش بسیار مهم و حیاتی در بالا رفتن سطح دوام و ماندگاری آن‌ها ایفا می‌کند. برای تحقق این امر، صاحبان خودرو همواره می‌بایست از سلامت فنی اتومبیل خود، اطمینان حاصل کنند. در برخی از مواقع، اتومبیل دچار نقص‌های فنی کوچک و بسیار ساده‌ای می‌شود که عدم توجه به چنین عیوبی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک، به مشکلات بزرگ‌تری برای خودرو تبدیل شود و ضمن نفوذ و درگیر کردن دیگر بخش‌های آن، آسیب جدی‌تری را به خودرو وارد کند. در این میان یکی از قسمت‌هایی که بهتر است همواره موردبررسی قرار گیرد، شلنگ بنزین اتومبیل است.

این بخش از خودرو در پاره‌ای از مواقع بر اثر نشت و بخار شدن بنزین، دچار ترکیدگی و پوسیدگی‌های ریزی می‌شود که در صورت عدم رسیدگی یا تعویض، شلنگ پاره می‌شود و بنزین اتومبیل به بیرون خواهد ریخت. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم تا ضمن آشنا کردن شما با شلنگ بنزین خودرو و همچنین انواع گوناگون آن، نحوه صحیح و گام‌به‌گام تعویض شلنگ پاره شده بنزین خودرو را شرح دهیم تا افرادی که تمایل دارند خودشان عمل تعویض شلنگ پاره شده بنزین را به عهده بگیرند، بتوانند بدون هیچ مشکلی و البته با رعایت نکات ایمنی ذکرشده، آن را انجام دهند.

آموزش تعویض شیلنگ پاره شده بنزین :

 تعویض شیلنگ بنزین پژو 405  آموزش تعویض سوکت شیلنگ بنزین  تعویض شیلنگ بنزین 206  قیمت شیلنگ بنزین پراید  تعویض شلنگ باک پراید  تعویض شیلنگ بنزین پژو پارس  علت نشت بنزین از صافی بنزین

شیلنگ بنزین ازجمله بخش‌های خودرو است که باید همواره موردبررسی قرار گیرد. از اولین نشانه‌های معیوب بودن شلنگ بنزین می‌توان به انتشار بوی بنزین در پیرامون خودرو اشاره کرد. ما در اینجا قصد داریم تا نحوه تعویض شلنگ پاره شده بنزین در شش بخش به‌طور کامل و گام‌به‌گام برای شما شرح دهیم. ناگفته نماند که جداسازی شلنگ پاره شده بنزین در اتومبیل‌های مختلف برحسب نوع شلنگ و محل قرارگیری آن با یکدیگر متفاوت است که ما در این قسمت به جداسازی رایج‌ترین نوع آن پرداختیم.

بخش اول (بررسی وضعیت شیلنگ بنزین) :

 تعویض شیلنگ بنزین پژو 405  آموزش تعویض سوکت شیلنگ بنزین  تعویض شیلنگ بنزین 206  قیمت شیلنگ بنزین پراید  تعویض شلنگ باک پراید  تعویض شیلنگ بنزین پژو پارس  علت نشت بنزین از صافی بنزین

در این مرحله باید محل نشت بنزین را پیدا کرد. به همین منظور می‌توان با استفاده از چراغ‌قوه یا ردیاب نشت گاز محل نشت بنزین را از باک تا محفظه موتور موردبررسی قرار داد.

بخش دوم (جدا کردن شیلنگ بنزین) :

برای انجام دادن این مرحله به یکسری تجهیزات و ابزارآلات خاص نیاز است که آن‌ها عبارت‌اند از:

  • مجموعه آچارهای آلن
  • جعبه محتوی آچارهای مخصوص
  • وسیله‌ای برای جلوگیری از حرکت خودرو (سنگ یا چوب)
  • سینی یا ظرف مخصوص جمع شدن بنزین
  • چراغ‌قوه
  • پیچ‌گوشتی پهن
  • جَک مخصوص
  • بسته جداسازی سریع شلنگ بنزین
  • دستکش‌های مقاوم در برابر سوخت (بنزین)
  • منبع جابجا کردن بنزین به همراه پُمپ
  • پایه‌های جَک
  • انبردست مخصوص (سیم‌چین)لباس محافظ
  • گیره و سوکت‌های مخصوص
  • عینک محافظ
  • آچار قفل
  • جَک بالابرنده
  • نگه‌دارنده و قفل کننده چرخ

تعمیر خودرو و تعویض شیلنگ بنزین :

 تعویض شیلنگ بنزین پژو 405  آموزش تعویض سوکت شیلنگ بنزین  تعویض شیلنگ بنزین 206  قیمت شیلنگ بنزین پراید  تعویض شلنگ باک پراید  تعویض شیلنگ بنزین پژو پارس  علت نشت بنزین از صافی بنزین

پس از مهیاکردن لوازم ضروری و موردنیاز، می‌بایست خودرو را بر روی سطح کاملاً صاف و سخت پارک کرد و برای کسب اطمینان از عدم حرکت خودرو، بهتر است پس از خاموش کردن، آن را بر روی دنده یک قرار داد تا به‌هیچ‌عنوان حرکت نکند. سپس ضمن قرار دادن نگه‌دارنده در جلوی چرخ‌های خودرو و با استفاده از جک بالابرنده، باید اتومبیل را به‌طوری‌که چرخ‌هایش کاملاً از زمین فاصله بگیرند، بالا برد و سپس جَک‌های مخصوص (نگه‌دارنده اتومبیل) را به‌خوبی در زیر خودرو جای داد.

در ادامه، بعد از جداسازی اتصالات باتری خودرو، بَست‌های نگه‌دارنده شلنگ معیوب را باز کرده و ضمن قرار دادن یک ظرف در زیر محل نشت، شلنگ را جدا می‌کنند. همچنین باید محل اتصالات را به‌منظور وصل کردن شلنگ جدید به‌خوبی تمیز کرد. برای ایمن‌تر انجام شدن مرحله دوم، بهتر است باک بنزین ماشین خالی گردد یا مقدار بنزین بسیار کمی در درون آن قرار داشته باشد.

بخش سوم (اتصال شیلنگ بنزین جدید) :

علت نشتی بنزین خطرات نشتی بنزین علت نشتی بنزین از زیر خودرو باک پژو 206 کدام طرفه حجم باک پژو 206 چند لیتره نحوه باز کردن باک پژو مهره باک پژو 405 حجم باک پژو 206 تیپ 2 تعویض پمپ بنزین پژو 206 تعمیرات تخصصی پژو 206 تعمیرات تخصصی

برای اتصال شیلنگ بنزین به ابزارآلات و تجهیزات زیر نیاز است.

  • مجموعه آچارهای آلن
  • جعبه محتوی آچارهای مخصوص
  • چراغ‌قوه
  • پیچ‌گوشتی پهن
  • منبع جابجا کردن بنزین به همراه پُمپ
  • گیره و سوکت‌های مخصوص
  • انبردست مخصوص
  • مجموعه آچارهای مخصوص قفل

در این مرحله پس از فراهم کردن لوازم موردنیاز، عملیات نصب یک شلنگ بنزین جدید آغاز می‌شود. حال باید گیره مخصوص را به‌طوری‌که کاملاً شلنگ را در بر بگیرد، دور شلنگ جدید قرار داد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که سفت یا شُل بستن این گیره باعث بروز اختلال در نحوه سوخت‌رسانی می‌گردد. سپس شلنگ را به محل موردنظر یعنی پمپ‌بنزین، خطوط عبور سوخت و کاربراتور یا انژکتور متصل می‌کنند.

بعد از این مرحله ضمن کسب اطمینان از محکم بودن گیره مخصوص، باید تمام بخش‌های اتصال شلنگ بنزین، به‌طور کامل و دقیق موردبررسی قرار داد. در اینجا ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که هرگز نباید از بَست‌ها و گیره‌های کهنه برای این کار استفاده کرد. زیرا آن‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند و با ایجاد خراش در سطح شلنگ، موجب از بین رفتن شلنگ و نشت بنزین می‌گردند.

مرحله چهارم (بررسی نشتی شیلنگ بنزین) :

دلایل کاهش قدرت موتور دلایل کاهش شتاب خودرو علت کاهش شتاب پراید علت کاهش شتاب پژو 405 فشار پمپ بنزین 206

برای به انجام رساندن این مرحله به دستگاه ردیاب نشتی بنزین نیاز است. در اینجا می‌بایست اتصالات باتری را دوباره وصل کرد تا شرایط به حالت قبل باز گردد. ضمناً باید از چگونگی و نحوه اتصالات باتری اطمینان حاصل کرد تا حادثه ناگواری رخ ندهد. حال باید کلید احتراق اتومبیل را روشن کرد تا عملکرد پمپ‌بنزین موردبررسی قرار گیرد. در این زمان اگر صدای ناخوشایند یا نامطلوبی از پمپ‌بنزین شنیده شد، سریعاً باید کلید احتراق را خاموش کرد.

برای کسب اطمینان از سالم بودن اتصالات، باید مرحله کلید احتراق را سه الی چهار بار تکرار کرد. در پایان نیز باید به‌وسیله ردیاب نشت بنزین، تمامی بخش‌ها بررسی شوند. همچنین می‌توان از طریق بو کشیدن، از عدم وجود نشت مطمئن شد.

مرحله پنجم (پایین آوردن خودرو) :

در این مرحله ابتدا باید به‌وسیله جک بالابرنده، اتومبیل را از جک‌های پایه فاصله داد. سپس درحالی‌که ماشین بر روی جک بالابرنده قرار دارد، می‌بایست پایه‌ها را از زیر خودرو بیرون کشید و بعد از آن خودرو را به‌وسیله جک بالابرنده تا جایی که هر چهار چرخش بر روی زمین قرار بگیرد، پایین آورد. در پایان نیز ابزار نگه‌دارنده خودرو را از جلوی چرخ‌های آن جدا می‌کنند.

مرحله ششم (تست نهایی و راندن خودرو) :

حال باید خودرو را در مسافت بسیار کوتاهی به حرکت درآورد تا بنزین به‌خوبی در خطوط سوخت‌رسانی جریان پیدا کند. در همین زمان نیز می‌توان با بررسی مداوم و دقیق آمپر بنزین (نشان‌گر میزان بنزین)، از مقدار بنزین موجود در باک اطمینان حاصل کرد. در برخی مواقع، پس از اتمام کار، با روشن شدن خودرو چراغ هشدار باک بنزین نیز روشن می‌شود که این امر می‌تواند به دلایل مختلفی نظیر وجود مشکل در سیستم سوخت‌رسانی یا بروز نقص در سیستم برق‌رسانی باشد. در چنین حالتی بهتر است برای جلوگیری از بروز نقص‌های بیشتر، از کمک و اطلاعات یک مکانیک خبره و ماهر استفاده شود.

توضیحات مهم در مورد پاره شدن شیلنگ بنزین :

مجله خودرو کارستان مجله ماشین مجله خودرو مجله مکانیک سایت تخصصی خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

شلنگ بنزین ازجمله بخش‌هایی است که می‌بایست همواره موردبررسی قرار گیرد. زیرا در صورت ترک‌خوردگی یا حتی پاره شدن آن، عملکرد سیستم سوخت‌رسانی و درنتیجه موتور خودرو با مشکلات جدی مواجه می‌گردد. البته اگر در شلنگ بنزین پارگی خاصی وجود داشته باشد، می‌توان از طریق چکه‌های بنزین بر روی زمین یا بوی ناشی از بخار بنزین که در اطراف خودرو پراکنده می‌شود به این موضوع پی برد.

تعویض شلنگ پاره شده بنزین، کار تقریباً ساده‌ای است و افراد علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از تجهیزات مناسب و با رعایت کامل نکات ایمنی، به این کار اقدام کنند. در آخر باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در صورت نشت بنزین و پراکنده شدن بوی آن در اطراف خودرو، می‌بایست از روشن کردن مواد آتش‌زا در آن نواحی، جداً خودداری کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.