چرا خودروهای چینی در ایران اینقدر گران هستند؟

0

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: روند قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به‌ویژه چینی جای تامل بسیار دارد.

ابعاد چانگان امکانات چانگان چانگان قیمت چانگان شرکت چانگان مشخصات چانگان خودرو چینی جدید مجله خودرو

رحیم زارع درباره قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی گفت: روند قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به‌ویژه چینی جای تامل بسیار دارد.
به نقل از خانه ملت، وی افزود: برخی شرکت‌ها با سوءاستفاده از خلاء پیش‌آمده و فاصله قیمتی بسیار خودروهای ایرانی و‌ خارجی، کالاهای خود را نسبت به بازارهای جهانی و قیمت‌گذاری در چین حدود سه برابر بیشتر در ایران به فروش می‌رسانند.
نماینده آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این شرکت‌ها قطعات خود را با محصولات کلیدی کشور به‌ویژه مس و براساس ارز نیمایی به صورت تهاتری وارد می‌کنند. در واقع به‌ازای صادرات این مواد، قطعات خودروی خود را وارد می‌کنند ‌و خودرو را مونتاژ کرده و در بازار داخل با قیمت‌های سه‌برابری به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر، بازار خودرو به‌ویژه خودروی خارجی در مسیری کاملا غیرمنطقی و خارج از قواعد در حال قیمت‌گذاری است، ادامه داد: یک خودروی چینی از یک شرکت خصوصی در ایران یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان است در‌حالی‌که قیمت جهانی و قیمت این خودرو در خود چین حدود ۲۰هزار دلار است.

این درحالی است که این خودرو در کشور مونتاژ می‌شود و وارداتی نیست.این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در وضعیت کنونی خودروهای مونتاژی‌ها حداقل باید به  قیمت ارزی خارج و نهایت با ۳۰درصد سود و عوارض فروخته شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.