روش صحیح باز کردن و بستن سرسیلندر موتور

0

روش باز کردن و بستن سرسیلندر موتور ماشین چگونه هست ؟

نحوه بستن پیچ و مهره تبدیل واحد بستن پیچ میزان گشتاور پیچ سرسیلندر محاسبات پیچ و مهره مقالات آموزشی پیچ و مهره جدول ترک پیچ و مهره لیست انواع پیچ و مهره استاندار پیچ ها

پیچ های سرسیلندر را در هنگام بازکردن به وسیله آچاربکس باز کنید و چنانچه قصد بستن سرسیلندر را دارید پیچ های آنها به صورت ضربدری یا کروی توسط آچار ترکمتر سفت نمایید. در هنگام جدا کردن سرسیلندر از بلوکه سیلندر چنانچه بین آنها چسبندگی بوجود آمده می توانید به وسیله چکش پلاستیکی ضربه ملایمی را به سرسیلندر وارد کنید.

در این مقاله بر آن شدیم تا روش صحیح بستن سرسیلندر موتور، باز کردن درست آن و همچنین میزان تاب آوری انواع سرسیلندرها صحبت کنیم پس با ما همراه باشید
ابتدا برای دسترسی به پیچ های سرسیلندر ،قاپاق سوپاپ را باز کرده سپس با آچار مورد نظر پیچ های سرسیلندر را به صورت حلزونی از خارج به داخل باز می کنیم. از پیچ 10 بسمت پیچ 1 حرکت می کنیم و کم کم پیچ هارا شل می کنیم دقت کنید یک دفعه یک پیچ کامل باز نکنید همزمان تقریبا پیچها باید باز شود .

 نحوه بستن پیچ سرسیلندر
 باز کردن سرسیلندر پژو 206
 روش بستن سرسیلندر پژو 207
 گشتاور پیچ های سیرسیلندر
 اجرت باز و بست سرسیلندر 206
 آموزش بازکردن سرسیلندر ام وی ام
 آموزش تعمیر موتور خودرو
شکل-۱ نمایش شیوه باز کردن سرسیلندر

بستن سرسیلندر،عکس باز کردن به صورت حلزونی از داخل به خارج می باشد.دلیل بستن پیچ های سرسیلندر از داخل به خارج این است که واشر سرسیلندر به صورت کاملا صاف روی قسمت سرسیلندر و بلوکه بنشیند.

 نحوه بستن پیچ سرسیلندر
 باز کردن سرسیلندر پژو 206
 روش بستن سرسیلندر پژو 207
 گشتاور پیچ های سیرسیلندر
 اجرت باز و بست سرسیلندر 206
 آموزش بازکردن سرسیلندر ام وی ام
 آموزش تعمیر موتور خودرو

شکل-۲ نمایش شیوه بستن سرسیلندر

بستن پیچ های سرسیلندر، هر شرکت خودرو ساز برای موتورهای خود یک استاندارد را تعیین کرده است. برای مثال: روش بستن پیچ های سرسیلندر موتور 1800(Xu7JPIL3) شرکت پژو فرانسه
1- ابتدا همه پیچ ها را با گشتاور kg6 توسط ترکمتر سفت می کنیم.
2- پیچ شماره 1 را شل کرده و به میزان kg2سفت می کنیم. این مرحله را برای پیچ های دیگر نیز انجام می دهیم.
3-پیچ شماره 1 را به میزان 107 درجه با آچار درجه سفت می کنیم.این مرحله را برای 9 پیچ دیگر نیز انجام می دهیم.
4-پیچ شماره 4 را به میزان 200 درجه با آچار درجه در دو مرحله سفت می کنیم.

نکته: بعد از هر بار باز شدن سرسیلندر، باید عمل کنترل تاب کف سرسیلندر توسط خط کش فلزی مخصوص صورت گیرد.

میزان تاب مجاز سرسیلندر0/05می باشد.اگر این تاب از حد مجاز خود بیشتر شود،سرسیلندر می بایست تعمییر گردد.برای تعمییر سرسیلندر هر موتور می بایست متناسب با جدول تعمییرات شرکت سازنده پیش رفت. برای مثال:
موتور 1800(Xu7JPIL3) شرکت پژو فرانسه ،میزان تاب مجاز در سرسیلندر این موتور 0/05 میلی متر می باشد.در صورت بیش از حد بودن تاب مجاز ،تعمیر کار فقط یک بار میتواند به اندازه 0/2 میلی متر سر سیلندر را تراش دهد.
توجه داشته باشید که بر روی سرسیلندرتعمیرشده،مجاز به انداختن واشر سرسیلندر استاندارد نمی باشیم.زیرا از سرسیلندر استاندارد ما به اندازه 0/2 میلی متر کسر شده و می بایست از واشر سرسیلندرتعمیری استفاده نمود.
واشر سرسیلندر تعمیری همیشه 0/2 میلی متر از واشر سرسیلندر استاندارد ضخیم تر می باشد،که این ضخیم تربودن واشر، باعث پر شدن آن فضای خالی 0/2 میلی متری که سرسیلندر تعمیری دارد می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.