چرا خودرو از پارک خارج نمی‌شود؟

0

خودرو  از پارک خارج نمی‌شود؟ آیا تا به حال سعی کرده اید صبح به محل کار خود بروید و متوجه شوید که گیربکس اتوماتیک شما در موقعیت پارک گیر کرده است؟ اگر چنین است، مطمئنا شما تنها نیستید. اگرچه این موضوع واقعاً نگران کننده است، اما بسیار رایج تر از آن چیزی است که تصور می شود.

خودرو  از پارک خارج نمی‌شود؟ (3 علت و نحوه رفع آن)

خوشبختانه، هنگامی که یک گیربکس در پارک گیر می کند، یک نقص مکانیکی جزئی اغلب مقصر است. چنین مشکلی به ندرت نیاز به مداخله مکانیکی گسترده یا تعمیرات سنگین برای درمان دارد. با کمی دانش قبلی و چند دقیقه تشخیص بداهه، می توان علت اصلی این نگرانی را کشف کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا گیربکس شما در پارک گیر کرده است و برای رفع این مشکل چه مواردی لازم است، بخوانید.

درک عملیات انتقال “پارک”.

اهرم گیربکس اتوماتیک در پارک گیر کرده است

در طول سال‌ها، سازندگان خودرو گام‌های بزرگی در جهت افزایش ایمنی خودرو برداشته‌اند. در نتیجه، گیربکس‌های اتوماتیک طوری طراحی شده‌اند که دارای تعدادی ویژگی ایمن باشند که از حرکت وسیله نقلیه، به غیر از زمانی که در نظر گرفته شده، جلوگیری می‌کند.

همه گیربکس‌های اتوماتیک اکنون به وسیله‌ای به نام پاول پارکینگ تکیه می‌کنند تا از حرکت ناخواسته وسیله نقلیه در موقعیت «پارک» جلوگیری کند. هنگامی که یک وسیله نقلیه در پارک قرار می گیرد، این وسیله اهرم مانند یک دنده پارک تخصصی را درگیر می کند که به شفت خروجی گیربکس متصل می شود. با انتخاب شیفترهای جایگزین، پنجه پارکینگ از این دنده پارکینگ جدا می شود.

علل بالقوه گیرکردن در وضعیت پارک

موارد زیر محتمل ترین دلایل عدم رها شدن گیربکس خودرو از موقعیت پارک است.

شماره 1 – فشار ناشی از شیب پنجه

 نحوه تعویض سوئیچ ترمز ساینا  سوئیچ ترمز چیست  پارک خودرو  اینترلاک شیفتر یست  علت حرکت نکردن خودرو  علت حرکت نکردن پژو 206  علت حرکت نکردن پژو پارس

پارک کردن روی تپه شیب دار

هنگام پارک کردن در یک شیب تند، گیره پارکینگ گیربکس می تواند تحت فشار زیادی قرار گیرد، زیرا به دنده پارک مربوطه خود فرو می رود.

در این شرایط، گیره پارکینگ و وسایل پارکینگ کل وزن خودرو را تحمل می کنند. این امر اغلب جابجایی از موقعیت پارک را دشوار می کند و رانندگان را در این فرآیند سرگردان می کند.

در این حالت، فرد باید این فشار را کاهش دهد تا بتواند با موفقیت در هر دنده محرکی جابجا شود. این اغلب به کمک یک فرد دوم نیاز دارد، که می تواند حرکت کافی برای تسهیل درگیری صحیح با تکان دادن خودرو به جلو و عقب ایجاد کند.

با این حال، در شیب های تند، این فرآیند ممکن است نیاز به استفاده از یک وسیله نقلیه یدک کش ثانویه داشته باشد.

برای جلوگیری از چنین وضعیتی، قبل از قرار دادن وسیله نقلیه خود در پارک، هنگام توقف در شیب، ضروری است که ترمز دستی خود را تنظیم کنید. این همه وزن را بر روی مجموعه‌های ترمز دستی خودرو قرار می‌دهد، برخلاف گیره پارکینگ و دنده پارکینگ.

همچنین بخوانید: هنگام رانندگی با ترمز الکتریکی روشن چه اتفاقی می‌افتد؟

شماره 2 – اینترلاک شیفتر

 نحوه تعویض سوئیچ ترمز ساینا  سوئیچ ترمز چیست  پارک خودرو  اینترلاک شیفتر یست  علت حرکت نکردن خودرو  علت حرکت نکردن پژو 206  علت حرکت نکردن پژو پارس

اینترلاک شیفتر گیربکس اتوماتیک

برای جلوگیری از جابجایی تصادفی خودرو به درایو یا دنده عقب، مهندسان معمولاً همه وسایل نقلیه را با سیستم اینترلاک شیفتر تطبیق می دهند. این قفل به صورت دستی مانع از جابجایی دنده از موقعیت پارک می شود تا زمانی که پدال ترمز خودرو فشار داده شود.

با این حال، سیستم های اینترلاک گاهی اوقات در موقعیت درگیر شکست می خورند. برای جلوگیری از سرگردانی رانندگان در چنین شرایطی، اکثر تولیدکنندگان وسایل نقلیه خود را با قفل تعویض دنده مجهز می کنند. استفاده از این نسخه به راننده اجازه می دهد تا قفل شیفتر خودرو خود را نادیده بگیرد.

اینترلاک شیفتر در برخی خودروها را می توان با چرخاندن کلید خود به موقعیت جانبی و قرار دادن شیفتر در موقعیت خنثی، جایی که خودرو می تواند راه اندازی شود، دور زد.

با این حال، اگر این کار ناکارآمد باشد، می‌توانید به باز کردن قفل تعویض دستی دسترسی پیدا کنید، که معمولاً با قرار دادن یک کلید یا پیچ گوشتی سر تخت کوچک درگیر می‌شود.

مکان این نادیده گرفتن دستی از یک وسیله نقلیه به خودروی دیگر متفاوت است، اگرچه می توان برای جزئیات بیشتر به دفترچه راهنمای مالک آن مراجعه کرد. این ایده عاقلانه ای است که در حال حاضر خود را با چنین رویه هایی آشنا کنید، به جای اینکه مجبور شوید زمانی که در میان یک موضوع مربوط به پارک هستید به دنبال چنین اطلاعاتی بگردید.

شماره 3 – خرابی سوئیچ ترمز

آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو آموزش رانندگی نحوه حرکت دادن ماشین جعبه دنده چیست

همانطور که قبلاً ذکر شد، اکثر خودروها دارای یک اینترلاک شیفتر هستند که برای جداسازی به عملکرد پدال ترمز وابسته است. این سیستم عملکرد پدال ترمز را از طریق فعال کردن سوئیچ ترمز تشخیص می دهد.

اگر این سوئیچ از کار بیفتد، عملکرد اینترلاک می تواند تأثیر منفی بگذارد. به طور معمول، اینترلاک دنده خودرو به گونه ای عمل می کند که گویی هرگز پدال ترمز زده نشده است.

ساده ترین راه برای تشخیص چنین مشکلی این است که یک کمکی بر عملکرد چراغ ترمز خودروی شما نظارت کند. اگر هنگام فشردن پدال ترمز چراغ‌های ترمز شما روشن نمی‌شوند، احتمالاً سوئیچ ترمز خودرو شما خراب است.

این یک تشخیص احتمالی است که بعداً از طریق آزمایش با مولتی متر قابل تأیید است.

اگر سوئیچ ترمز خودروی شما واقعاً معیوب است، تعویض آن برای جلوگیری از تکرار این مشکل ضروری است.

در بسیاری از موارد، این کار نسبتاً ساده ای برای تکمیل است و نیاز به هزینه اندکی یا بدون هزینه خارج از خرید حسگر جایگزین دارد. سنسورهای ترمز جایگزین معمولاً می توانند از هر توزیع کننده قطعات محلی تهیه شوند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.