10 علائم خرابی پمپ بنزین

0

موتورهای خودروهای بنزینی و دیزلی به یک سیستم تحویل بنزین نسبتاً پیچیده وابسته هستند. این سیستم بنزین را با دبی و فشار دقیق به موتور می‌رساند تا کارکرد مناسب را انجام دهد.

برای اکثر خودروهای مدرن، یک یا چند پمپ بنزین قلب این چیدمان است. هنگامی که یکی از این پمپ ها به درستی کار نمی کند، رانندگی صبح شما به محل کار ممکن است ناگهان قطع شود.

خوشبختانه، نشانه‌های خاصی از خرابی پمپ بنزین وجود دارد که می‌توانید هنگام عیب‌یابی آن به دنبال آن باشید.

پمپ بنزین چگونه کار می کند

زوزه کشیدن پمپ بنزین تعمیر پمپ بنزین ویزه پمپ بنزین چیست مشکلات پمپ بنزین آموزش تعویض پمپ بنزین سمند عیب یابی خودرو انواع پمپ بنزین علایم خرابی پمپ بنزین

نمودار سیستم بنزین رسانی

این سیستم تحویل بنزین چگونه کار می کند؟ در اصل بسیار ساده است. لوله های فلزی از مخزن بنزین خودرو شما بنزین را به موتور منتقل می کنند.

یک پمپ بنزین الکتریکی که عموماً در داخل باک قرار دارد، هنگام استارت زدن موتور روی آن کلیک می کند و ECM خودرو به رله پمپ بنزین دستور می دهد تا آن را روشن کند. ممکن است صدای زوزه گیر آن را بشنوید. پمپ بنزین را تحت فشار قرار می دهد و آن را از طریق لوله کشی می کند.

در زیر کاپوت، دومین پمپ مکانیکی الکتریکی یا موتوری در بسیاری از خودروها برای افزایش فشار بنزین استفاده می‌شود. در فشار بالا، بنزین از طریق درگاه های بنزین با زمان بندی دقیق به نام انژکتور بنزین به داخل موتور پاشیده می شود.

این ترتیب بسیار قابل اعتماد است. هنگامی که به خوبی کار می کند، موتور شما به سرعت روشن می شود و با اشتیاق قابل توجهی کار می کند.

پمپ های بنزین ممکن است خراب شوند

اما این یک دنیای کامل نیست. اتفاقاتی می افتد و گاهی اوقات برای سیستم تحویل بنزین شما اتفاق می افتد. یکی از اتفاقات دردسرساز در این سیستم می‌تواند این باشد که پمپ بنزین قادر به پمپ کردن بنزین کافی یا اصلاً بنزین نیست.

با بنزین ناکافی موتور شما بسیار ضعیف کار می کند. هنگامی که هیچ بنزینی تامین نمی شود، موتور شما به طور ناگهانی متوقف می شود و تا زمانی که پمپاژ دوباره برقرار نشود، دوباره روشن نمی شود.

علائم بد پمپ بنزین

مجله موتورسیکلت تعمیرات تخصصی موتورسیکلت کامپیوتر موتورسیکلت کجاست دلایل آسیب دیدن خودرو تعمیر کامپیوتر ماشین پاشش سوزن انژکتور

اغلب قبل از اینکه پمپ بنزین به طور کامل خاموش شود، علائم رفتاری به شما می گوید که چیزی کاملاً درست نیست. اگر پمپ بنزین وسیله نقلیه شما در حال خروج باشد یا قبلاً خراب شده باشد، ممکن است خودروی شما یک یا چند مورد از این موارد را نشان دهد.

شماره 1 – مشکل در شروع (یا اصلاً نمی توان شروع کرد)

این همان لحظه تلخ است که کلید را می‌چرخانید (یا دکمه را فشار می‌دهید) و کم اتفاق می‌افتد یا هیچ اتفاقی نمی‌افتد. لنگ زدن موتور می تواند بیشتر از حد معمول طول بکشد. گاهی خیلی طولانی تر و شکست در شروع به طور دردناکی آشکار خواهد بود.

شماره 2 – توقف ناگهانی موتور

گویی بدون دلیل، موتور شما از کار می افتد. حداکثر در هر زمان. این می‌تواند یک آزاردهنده ساده در صورت بی‌حرکتی در مسیر رانندگی شما باشد یا اگر در جاده اتفاق بیفتد کاملاً خطرناک است.

شرحی از چنین رویدادی در زیر ارائه شده است (پرش به: “مثالی واقعی از خرابی پمپ بنزین”).

شماره 3 – دویدن خشن در دور آرام و سرعت پایین

اجرای خشن به عنوان یک رویداد یکباره معمولاً مشکلی نیست. اما اگر این حالت مکرر تکرار می شود، توجه داشته باشید. مشکلات پمپ بنزین ممکن است دلیل آن باشد.

شماره 4 – موتور خاموش می شود

اشتباهات بیش از شنیده شدن احساس خواهند شد. مجموعه‌ای از خطاهای نادرست باعث می‌شود که خودرو از میان بالش‌های نرم بزرگی عبور کند. از آنجایی که احتراق ناقص در نهایت می تواند به موتور شما آسیب برساند، اصلاح مشکل پمپ بنزین مربوطه در اسرع وقت بسیار مهم است.

شماره 5 – شتاب مردد

معمولاً ماشین شما به سرعت از یک توقف کامل شتاب می گیرد. این پاسخ فوری هنگام چرخش به یک خیابان شلوغ یا ادغام شدن به ترافیک در بزرگراه از یک راهرو مهم است.

زمانی که پمپ بنزین از کار بیفتد، پاسخ تاخیری یا ضربه ای به هنگام پا گذاشتن روی گاز ممکن است رخ دهد.

شماره 6 – تغییرات سرعت موتور هنگام رانندگی با سرعت ثابت

بالا و پایین رفتن جریان بنزین می تواند باعث افزایش قدرت شود. ماشین می خواهد شتاب بگیرد، سرعتش را کم کند و سپس این چرخه را تکرار کند. این رفتار می تواند در یک بزرگراه شلوغ خطرناک باشد.

شماره 7 – کاهش قدرت

با عرضه ناکافی بنزین، ممکن است متوجه کاهش قدرت شوید. گاهی اوقات، این می تواند به این معنی باشد که شما توانایی رسیدن و حفظ سرعت بزرگراه را از دست می دهید و وسیله نقلیه خود را به یک مانع متحرک تبدیل می کنید.

اگر این اتفاق افتاد، فلاشرهای خود را روشن کنید و در اسرع وقت از آن جاده شلوغ خارج شوید. بایستید و کمک بخواهید.

8– عملکرد ضعیف هنگام بالا رفتن از تپه

ما در دنیای مسطح زندگی نمی کنیم. به هر حال اکثر ما. تپه‌ها فراوانند و ملاقات با تپه یا شیب دیگری که ماشین شما نمی‌تواند از آن بالا برود نشانه دیگری است که سیستم بنزین آن را ترک می‌کند.

شماره 9 – افزایش مصرف بنزین

خرابی پمپ بنزین می تواند با افزایش مصرف بنزین موتور شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر متوجه این بدون علائم غیرعادی دیگر شدید، به شدت توصیه می شود که سیستم بنزین خود را توسط یک تکنسین خدمات ماهر بررسی کنید.

شماره 10 – روشن شدن چراغ موتور را بررسی کنید

چراغ چک موتور درخشان می تواند به شما بگوید که مشکل پمپ بنزین دارید. یک بحث عمیق در مورد عیب یابی داخلی و این نشان از فای پمپ بنزین فریب در زیر ارائه شده است.

به طور کلی، وقتی پمپ بنزین خاموش است، ماشین شما ممکن است کمی تند و تیز عمل کند. احساس می‌کنید که تکیلومتری به دویدن با هر یک از آن شور و شوق قدیمی که خیلی دوست داشتید ندارید. چنین رفتار بدی فوراً برای اکثر رانندگان قابل توجه خواهد بود.

خرابی پمپ بنزین

تعمیر آمپر بنزین پراید تعمیر آمپر بنزین سمند عیب یابی گیج بنزین خرابی آمپر بنزین 206 خرابی آمپر بنزین پژو 405 خرابی آمپر بنزین سمند آموزش برق خودرو آموزش عیب یابی خودرو خرابی آمپر بنزین تیبا

مشکلات عملکرد پمپ بنزین می تواند به طور متناوب رخ دهد. اما مشکلات را می توان با دوره هایی از آرامش کامل به دنبال داشت.

تصور کنید که در اتوبان به سمت محل کار رانندگی می کنید و ماشین مطمئن شما ناگهان برق را از دست می دهد و در حال توقف است. این رویداد نه تنها شرم آور است، بلکه می تواند شما را در خطری قرار دهد که فقط وارد خط خرابی شوید.

بنابراین، شما سعی می کنید آن را راه اندازی کنید، و آن درست روشن می شود. یایی! دوباره وارد ترافیک می شوید. همه چیز خوب به نظر می رسد تا زمانی که همان شکست چند دقیقه، ساعت یا حتی چند روز بعد رخ دهد. دوست قابل اعتماد شما تبدیل به یک هیولای ثابت می شود و اکنون می خواهد شما را ناامید کند.

یک مشکل متناوب مانند این می تواند بارها و بارها شما را آزار دهد تا زمانی که پمپ بیمار کاملاً از کار بیفتد و شاید شما را سرگردان کند.

چرا پمپ های بنزین خراب می شوند

چه چیزی باعث می شود که در کمین شما با این نوع مشکل کمین کنید؟ در اینجا برخی از موارد رایج وجود دارد:

پمپ‌های خودرو مدل آخر پیچیده هستند و ممکن است شامل کنترل فشار و/یا شیرهای تخلیه باشند. خرابی این ویژگی ها می تواند فشار خروجی را کاهش دهد یا بنزین را دوباره به باک بازگرداند و هیچ چیزی برای موتور باقی نماند.

مشکلات بنزین

انواع افزودنی سوخت انواع مکمل بنزین بهترین مکمل سوخت قیمت مکمل بنزین مکمل های سوخت چیست قیمت مکمل سوخت فواید مکمل بنزین ضررهای مکمل سوخت دانش فنی خودرو اطلاعات فنی خودرو

آلودگی با لجن ناشی از پر شدن ایستگاه خدمات بک کانتری در هفته گذشته می تواند پمپ را آغشته کند یا صفحه ورودی آن را مسدود کند. جریان کاهش یافته یا صفر می شود.

مسدود شدن فیلتر بنزین

اگر در فواصل زمانی معمولی سرویس تعویض نشود، فیلتر بنزین ممکن است با گل و لای یا حتی آب مسدود شود. این می تواند جریان بنزین را محدود کرده و علائم خرابی پمپ را ایجاد کند. کاهش جریان همچنین می تواند باعث داغ شدن بیش از حد پمپ و در نتیجه آسیب دائمی پمپ شود.

خط(های) بنزین آسیب دیده

سنگریزه ای که با لاستیک پرتاب می شود می تواند یک یا چند خط بنزین را منقبض کند و جریان بنزین را کاهش دهد و در نتیجه خرابی پمپ بنزین را تقلید کند.

چیزها به سادگی با افزایش سن فرسوده می شوند. کاهش سن می تواند هر پمپی را به زانو درآورد، اگرچه تا بیش از 100000 کیلومتر چنین انتظاری وجود ندارد.

هشدار اولیه از پنل ابزار شما چراغ موتور را بررسی کنید

با مشکلات سیستم بنزین، صفحه ابزار شما می تواند شریک ساکت اما توانمند شما باشد. این می تواند به شما هشداری زودهنگام در مورد مشکلات احتمالی سیستم بنزین رسانی قبل از گیر افتادن بدهد

میپرسی چطور؟ آیا تا به حال به چراغ زرد “Check Engine/Service Engine Soon” توجه کرده اید؟ هنگامی که موتور را روشن می کنید، چشمک می زند و سپس خاموش می شود. دفعه بعد که سوار ماشین می شوید به دنبال آن باشید.

دفترچه راهنمای مالک به شما نشان می دهد که این چراغ چگونه به نظر می رسد و در کجا قرار دارد. همه خودروهای 1997 یا جدیدتر این ویژگی هشدار را خواهند داشت.

نحوه عملکرد سیستم عیب یاب داخلی

این چراغ زمانی روشن می شود که سیستم عیب یابی داخلی (OBD) هر یک از چندین مشکل سیستم انتشار را تشخیص دهد.

مشکلات سیستم بنزین که ذکر خواهد شد شامل آتش سوزی های مکرر موتور و/یا تغییرات غیرعادی در فشار بنزین است. اینها زمانی رخ می دهند که پمپ بنزین شروع به مشکل کند.

و این هشدار اغلب قبل از اینکه مشکلات شدید دویدن شما را در کنار جاده متوقف کنند، رخ می دهد.

هشداری که باید به آن توجه کرد

هرگز این چراغ هشدار را نادیده نگیرید. در واقع، ادامه کار خودروی شما با این نور درخشان می‌تواند منجر به آسیب موتور یا سیستم مربوطه شود که اصلاح آن بسیار پرهزینه است.

هنگامی که این چراغ روشن می شود، همیشه باید به دنبال کمک حرفه ای باشید. به زودی!
کدهای عیب تشخیصی: چگونه به شما کمک می کنند

این چراغ یک هشدار ارائه می دهد، اما بسیار بیشتر را نشان می دهد. با این هشدار، سیستم عیب یابی داخلی مشغول می شود و یک یا چند کد خطای تشخیصی (DTC) را ذخیره می کند. این کدها را می توان به گونه ای تفسیر کرد که ماهیت مشکل را به شما بگوید.

یک فروشگاه محلی قطعات خودرو به طور کلی می تواند کدهای ذخیره شده را برای شما بدون هیچ هزینه ای با استفاده از ابزار خاصی به نام اسکنر OBD-II ارزیابی کند. اگر در مورد تعمیر یا نگهداری خودروی شخصی خود جدی هستید، این ابزار اسکن خودرو معمولاً پس از چند بار استفاده هزینه خود را پرداخت می کند.

با این حال، در حالی که دانستن اینکه کدام کدهای خطا راه‌اندازی شده‌اند مفید است، اما اغلب نشان می‌دهد که بردن خودرو یا کامیون خود به یک تکنسین خدمات ماهر بسیار سودمندتر است. چنین افرادی می توانند تشخیص دقیق و همچنین هرگونه تعمیرات مورد نیاز را ارائه دهند.

هزینه تعویض پمپ بنزین

آموزش تعویض پمپ بنزین پراید آموزش تعویض پمپ بنزین سمند اجرت تعویض پمپ بنزین 206 اجزای تشکیل دهنده پمپ بنزین انواع پمپ بنزین انواع پمپ بنزین خودرو دلایل خراب شدن پمپ بنزین علائم خراب شدن پمپ بنزین خرابی پمپ بنزین رله پمپ بنزین چیست

بیایید به هزینه ها نگاه کنیم. یک تعویض معمولی پمپ بنزین به 120 تا 240 دلار برای کار نیاز دارد. هزینه قطعات به این اضافه خواهد شد. بسته به سال، ساخت و مدل شما، قیمت پمپ جدید می تواند از 100 تا 1200 دلار یا بیشتر متغیر باشد.

خودروهای مدل آخر پمپ‌های بسیار پرهزینه‌تری نسبت به دکل‌های 15 ساله دارند. همچنین ممکن است به قطعات دیگری مانند گیره‌های جدید، اتصالات و شیلنگ‌های اتصال نیز نیاز باشد. شامل 50 تا 75 دلار برای این موارد است.

کل می تواند از 270 دلار تا بیش از 1500 دلار باشد. هر گونه مالیات بر فروش، سود نهایی شما را افزایش می دهد. برای صرفه جویی در هزینه، به جای نمایندگی، یک تعمیرگاه مستقل خوب را انتخاب کنید و در مقابل یک واحد OEM (تولید کننده تجهیزات اصلی) گرانتر، یک پمپ پس از فروش را در نظر بگیرید. اما در بیشتر موارد، توصیه می شود با یک پمپ OEM استفاده کنید.

ملاحظات گارانتی

همانطور که قبلاً ذکر شد، قیمت قطعات و نیروی کار عموماً در بخش خدمات فروشنده بالاتر از یک فروشگاه مستقل است. اما با داشتن یک فروشنده احتمالاً گارانتی بهتری نسبت به یک فروشگاه خصوصی خواهید داشت.

در آخر، اگر به دنبال برآوردهای تعمیرات رقابتی هستید، حتماً در مورد این گارانتی سؤال کنید. و هنگامی که برای تحویل گرفتن ماشین خود برگشتید، مطمئن شوید که ضمانت نامه کتبی را دارید.

نتیجه نهایی

با کمی لبخند به خانه برمی گردی. ماشین کاملا کار میکنه در این راه چه انتظاری دارید؟ مانند زمانی که ماشین جدید بود، باید بتوانید 100000 کیلومتر دیگر را بدون مشکل پمپ بنزین دنبال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.