موتور سیکلت مناسب برای بانوان (عکس)

0

نگاه جنسیتی به بسیاری از مسائل مانند موتور اصلاً عقلانی نیست، اما می‌توان برخی از ویژگی‌ها مبنا قرار داد که ما بگوییم این سری ویژگی برای این افراد مناسب‌تر است یا بیشتر افراد این قشر به این سری ویژگی‌ها علاقه‌مندتر هستند. خلاصه در این مقاله سعی شده است که یک راهنمایی اجمالی برای دختران موتور سوار داشته باشیم. به امید روزی که موتورسواری بانوان در کشور بصورت رسمی اجازه داده شود.

چه موتوری برای بانوان بهتر است؟

جواب راحت این است هر موتوسیکلتی که وجود دارد البته توانایی بدنی و سلایق دخترانه باعث می‌شود، بیشتر بانوان به موتورهای سبک و بقولی راحت ران مانند موتورهای اسکوتر که رنگ‌های جذاب دارند روی بیاورند. تقریباً همه دختران متفق القول علاقه خاصی به موتورسیکلت‌های برند وسپا دارند.

1. داشتن سواری راحت

شاید دلیل اصلی علاقه زنان به موتورهای بی کلاچ در ایران، نداشتن آموزش آکادمیک گواهینامه موتورسیکلت است. این باعث می‌شود تمایل بیشتری به موتور اسکوتر داشته باشند. زیرا با وزن کمی که این موتورها و حالت نشستن روی راحت روی آن، رانندگی برای یک فرد کم تجربه با آن‌ها آسان‌تر است.

2. قابلیت حمل بار

یکی از فاکتورهای احتمالاً مهم برای بانوان شاید قابلیت حمل کیف دستی باشد. باید قبل از خرید موتور سیکلت به این نکته هم توجه کنند که موتوری که می‌خرید حتماً مکانی برای گذاشتن وسایل داشته باشد. مثلاً در برخی از موتور سیکلت‌ها شما می توانید وسایل خود را زیر زین بگذارید یا با نصب باکس فضای زیادی برای حمل بار داشته باشید.

3. داشتن ارتفاع مناسب

توجه کنید که قد خانم ها میانگین بین 160 تا 175 است پس آن‌ها نمی‌توانند از بسیاری از موتورها مانند موتورهای آفرود که اغلب ارتفاع بلندی دارند استفاده کنند. این نکته جزئی بسیار برای تجربه لذت‌بخش موتور سواری دختران مهم است حتماً به آن توجه کنید.

4. کم استهلاک بودن

اگر شما به عنوان یک زن می‌خواهید موتور سیکلتی مستقل داشته باشید باید به استهلاک موتورتان و کیفیت ساختش توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا اگر موتورتان پر استهلاک باشد و یا زود به زود خراب شود و از طرفی لوازم یدکی آن کمیاب شود، برای‌تان نسبت به مرد سخت‌تر خواهد بود که مدام به تعمیرگاه‌های مختلف مراجعه کنید.

بهترین موتور سیکلت‌ها برای زنان (پیشنهادی)

با توجه به ویژگی‌های بالا لیستی از موتورهایی که گمان کردیم که برای دختران مناسب است را در ادامه نوشته‌ایم.

وسپا Primavera

بسیار شیک و جوان پسند است و برای یک سواری درون شهری بسیار مناسب و راحت می باشد. کارخانه وسپا موتور سیکلت‌های بدی تولید نمی‌کند و علاوه بر احترام به مشتری اصول طراحی نیز به خوبی در اسکوترهای خود رعایت می کند.

کیفیت ساخت وسپا همراه با رنگ‌بندی جذاب در کنار قابلیت نصب اکسسوری باکس باعث می‌شود که اگر بودجه خوبی دارید بی‌دریغ نسبت به خرید پریماورا اقدام کنید.

هوندا کلیک

قیمت هوندا کلیک 150 مشخصات هوندا کلیک معایب و مزایای هوندا کلیک حجم باک هوندا کلیک نقد و بررسی موتورسیکلت بهترین موتور ایرانی

این موتور سیکلت یک اسکوتر بسیار جذاب است که به سامورایی پر فروش بازار ایران معروف شده است. هوندا کلیک به دلیل داشتن ظاهر تهاجمی و خشن خود خیلی زود جای خودش را در دل مردم باز کرده است. این موتور نیز به دلیل اسکوتر بودن و اینکه اصولاً اسکوتر ها بسیار سواری نرم و راحتی دارند می‌تواند یکی از گزینه های مناسب برای یک خانم موتور سوار باشد. پیشرانه ی این موتور سیکلت 125 و یا 150 سی سی حجم دارد که به همراه یک سیلندر دو سوپاپه این موتور را به حرکت در می آورد.

دلیل اصلی پیشنهاد این موتور علاوه بر سواری راحت و نرم، استهلاک کم و زیاد بودن قطعات یدکی آن در بازار است که براحتی پیدا می‌شود. رنگ‌بندی دو رنگ و جذاب کلیک نیز شاید برای بیشتر زنان فاکتور مهمی باشد.

بنلی ستا

ستا به زبان ایتالیایی یعنی ابریشم، این نام لطافت و ظریف بودن این موتورسیکلت را نشان می‌دهد. سبک طراحی آن از موتورهای دهه 60 میلادی الگو گرفته شده است.

از امکانات بنلی ستا می‌توان به انجین 125 سی‌سی دو سوپاپ چهار زمانه آن به همراه کلاچ اتوماتیک و همچنین استارت برقی آن اشاره نمود. زیبایی همراه با پشتیبانی معقول نیکران موتور باعث می‌شود اگر بودجه موتورهای بالا را ندارید به ستا نگاهی عمیق‌تر بیاندازید.

دینو کاوان 125

باز هم یک اسکوتر که می تواند انتخاب خوبی برای بانوان باشد. کلا 100 کیلوگرم وزن دارد که می‌توان آن را جزو سبک‌ترین موتور سیکلت ها قرار داد.

از نظر ظاهری تقریبا شبیه بنلی ستا می‌باشد. سواری نرم و راحت به همراه شتاب نسبتاً مناسب برای شما به ارمغان می‌آورد. به دلیل طراحی فانتزی آن می‌تواند مورد توجه خانم ها قرار بگیرد مخصوصاً در رنگ های زرد و صورتی. این موتور سیکلت 4 سوپاپ دارد و تک سیلندر می باشد و حجم موتور آن 125 سی‌سی است  حداکثر سرعت اسمی آن 90 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

 TVS ژوپیتر

کمپانی tvs  ژوپیتر را در سال 2018 به بازار معرفی کرد تا برای مشتریان خود یک طرح جدید ارائه داده باشد. طراحی این اسکوتر بسیار شیک و زیبا است. با توجه به امکاناتی که در اختیار راکب و سوارش قرار می‌دهد قیمت خوبی هم دارد. این موتور سیکلت بعد از هوندا اکتیو دومین موتور سیکلت پرفروش در هند است. با توجه به راحتی و کوتاهی ارتفاعش گزینه مناسبی برای خانم ها می باشد.
موتورهای برقی

قیمت کویر ES5 مشخصات کویر ES5 اسکوتر برقی کویر موتور شرکت کویر موتور قیمت کویر موتور قیمت محصولات کویر موتور مجله موتورسیکلت بهترین موتورسیکلت برقی خرید موتورسیکلت برقی قیمت موتورسیکلت برقی نمایندگی موتورسیکلت برقی فروش لیزینکی موتورسیکلت برقی فروشگاه موتورسیکلت برقی اصفهان

یکی از گزینه‌های هوشمندانه برای دختران خرید موتور برقی است، زیرا علاوه بر جمع و جور بودن قوانین داشتن گواهینامه برای این دسته کمی جانیافتاده‌تر است و می‌توانند راحت‌تر با آن‌ها در شهر رانندگی کنند. علاوه بر این استفاده و ترویج موتورهای برقی باعث حفظ محیط زیست و آلودگی هوا در طولانی مدت خواهد شد. البته کم بودن این موتورسیکلت‌ها باعث می‌شود در صورت خرابی به دردسر بیوفتید پس از برند معتبر خرید کنید که خدمات خوبی داشته باشد.
سخن پایانی

متاسفانه در حال حاظر موتور سواری بانوان در کشور حتی در تهران عادی نیست اما با پیگیری برخی از افراد حوزه امیدوار هستیم که هیچ مانعی برای رفت آمد بانوان با موتور نباشد. توجه کنید زنان نیز مانند مردان قابلیت راندن هر موتور سیکلتی در هر حجمی را دارند اما به هر حال شاید در ابتدا استفاده از موتورهای بالا که ویژگی‌های ذکر شده را داند برای دختران راحت‌تر باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.