الهام السادات اصغری کیست و چند رکورد دارد +عکس

0

الهام السادات اصغری کیست و چند سال دارد و اصالتا اهل کجاست

الهام‌السادات اصغری (زاده ۹ ژوئن ۱۹۸۱، تهران) یک شناگر ایرانی است. او با حفظ حجاب اسلامی و در سال ۱۴۰۲ موفق به ثبت رکورد جهانی گینس در شنا کردن با دست‌های بسته در دریا شد. این کار او نشان داد جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه مخالف پیشرفت زنان نیست.

 بانوی دریا کیست  بیوگرافی الهام اصغری  رکوردهای عجیب گینس  بهترین رکورد گینس  ثبت رکورد گینس  شکستن رکورد گینس  سخت ترین رکورد گینس  عجیب ترین رکورد گینس  بیوگرافی ورزشکاران  elham asghari

الهام السادات اصغری Elham Asghari شنای ۵ کیلومتری را با کشیدن قایق کایاک در ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه به ثبت رساند و نام خود را در کتاب گینس ثبت کرد. الها السادات اصغری زمانی که ۵ سال سن داشته بود شنا را استارت زد و در سن ۱۷ سالگی به عنوان مربی شنا را اموزش میداد.

شناگر زن ایرانی با جابجا کردن چهارمین رکورد جهانی خود، دستاورد شگرفی را به نام خود ثبت کرد. الهام السادات اصغری موفق شد با زمان یک ساعت و ۵۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه سریع‌ترین زمان در شنا کردن به مسافت پنج کیلومتر در حالی که یک قایق کوچ را با خود می‌کشد، به نام خود ثبت کند.

وبگاه «گینس» نوشته اصغری پیشتر رکورد سریع‌ترین زمان در شنا کردن با یک دست به مسافت ۱۰ کیلومتر در آب‌های آزاد و همچنین بیشترین مسافت طی شده توسط یک شناگر در حالی که دستبند به دست دارد را ثبت کرده است.

الهام اصغری متولد مرداد ۱۳۶۰ در تهران است و موفق شد در سال ۲۰۲۳ رکورد کشیدن قایق کایاک را در کتاب گینس به ثبت برساند.

رویای او شنا کردن در آب های آزاد بود، بنابراین برای رسیدن به هدفش به دنبال برنامه های آموزشی بود. پدرش کشتی گیر بوده و به همین خاطر از دخترش حمایت کرد و او را تشویق به ثبت رکورد کرد.

 بانوی دریا کیست  بیوگرافی الهام اصغری  رکوردهای عجیب گینس  بهترین رکورد گینس  ثبت رکورد گینس  شکستن رکورد گینس  سخت ترین رکورد گینس  عجیب ترین رکورد گینس  بیوگرافی ورزشکاران  elham asghari

زنان در ایران از پوشش خاصی پیروی می کنند که طبق آن موها و بدن خود را می پوشانند. این بدان معنا بود که الهام السادات مایو کامل پوشیده بود که ۶ کیلوگرم به وزن او اضافه می کرد و به همین خاطر رکوردشکنی او را بیش از پیش چشمگیر می‌کرد.

قابل ذکر است که الهام چندین رکورد را که قبلاً در اختیار مردان بود، شکسته است، از جمله شنای ۱۰ کیلومتری با یک دست در آبهای آزاد، که در ۴ ساعت و ۵۸ دقیقه تکمیل شد و بر این اساس او رکورد تئودور تسوتکوف از بلغارستان را شکست.

او همچنین استاندارد جدیدی را برای شنای مسافت طولانی در حالی که دستبند به دست دارد تعیین کرد و نه یک بار بلکه دو بار رکورد را شکسته است. آن رکورد اکنون در اختیار شهاب علام مصری است.

الهام درباره رکورد خود گفت: این رکورد اخیر برای من چالش برانگیزترین رکورد بود چون در آن به ترکیبی از قدرت، سرعت و استقامت نیاز داشتم. من بیشتر برای شنای استقامتی مناسب هستم. در کیلومتر سوم، پاهایم کاملا خسته شده بودند و فشار قابل توجهی به من وارد شد.

 بانوی دریا کیست  بیوگرافی الهام اصغری  رکوردهای عجیب گینس  بهترین رکورد گینس  ثبت رکورد گینس  شکستن رکورد گینس  سخت ترین رکورد گینس  عجیب ترین رکورد گینس  بیوگرافی ورزشکاران  elham asghari

شکستن رکورد شنا در آب‌های آزاد

الهام اصغری در سن ۲۶ سالگی با طی مسیر رفت و برگشت ۱۲ کیلومتری منطقه مرزگاه تا چیلک در ساحل شهر نوشهر کنار دریای خزر و در مدت ۵ ساعت حد نصاب جدیدی در رشته آب‌های آزاد ثبت کرد.

الهام‌السادات اصغری در حرکتی نمادین و در پروژه‌ای مشترک با دانیال توحیدی قهرمان قایقرانی، با شنا در مسیر ۱۰ کیلومتری از تالاب میانکاله مازندران در حمایت از محیط زیست و فوک خزری، این مسیر را به تنهایی طی کرد و مشعل و نماد این حرکت نمادین را در بندر آشوراده، بندر ترکمن استان گلستان به دست دانیال توحیدی سپرد، تا وی نیز با پارو زنی و طی مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری ساحل خزر با کایاک یک‌نفره، مشعل را به قهرمانان سایر کشورهای حاشیه خزر تحویل دهد.

شکستن رکوردهای جهانی گینس

سپس او با پوشش اسلامی به مدت ۳ ساعت با دستان بسته پنج کیلومتر و پانصد و هشتاد متر شنا کرد و و رکورد این رشته را شکست و آن را در کتاب گینس ثبت کرد. او سپس در ۲۸ آذر ماه ۹۸ به مدت پنج ساعت و دو دقیقه، با یک دست بسته، ده کیلومتر در دهانه خلیج چابهار شنا کرد و رکورد جهانی گینس را دوباره شکست. چالش اساسی اصغری در شیوه پوشش او بوده‌است که سبب شده رکورد او با حواشی مثبت و منفی متعددی درآمیزد. وی توانست مسئولان گینس را متقاعد کند که رکوردش را با پوشش اسلامی بپذیرند.

 بانوی دریا کیست
 بیوگرافی الهام اصغری
 رکوردهای عجیب گینس
 بهترین رکورد گینس
 ثبت رکورد گینس
 شکستن رکورد گینس
 سخت ترین رکورد گینس
 عجیب ترین رکورد گینس
 بیوگرافی ورزشکاران
 elham asghari

شکستن دوباره رکورد گینس

الهام‌السادات اصغری در بوشهر نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد. او توانست سه ساعت با حجاب اسلامی و دستان بسته پنج کیلومتر و پانصد و هشتاد متر شنا کند. الهام اصغری شناگر ۳۵ ساله که سال‌ها قصد داشت رکورد شنای خود را در کتاب رکوردهای جهان ثبت کند و برای این موضوع سفرهایی به کشورهای ترکیه و امارات داشت. در نهایت توانست با حضور در شهر بوشهر رکوردش را به نام ایران و بوشهر در کتاب رکوردهای جهان ثبت کند. این بانوی ایرانی با پوشش اسلامی ۳ ساعت با دستان بسته شنا کرد و رکوردی که در اختیار شناگر مردی اهل ایتالیا به نام «پائلو کارزری» بود را شکست. شنا با دست‌های بسته، از ۱۰ سال پیش توسط این مرد ایتالیایی، با مایوی اسلیپ در گینس به ثبت رسیده بود که توانسته بود ۳ و نیم کیلومتر (۳ هزار و ۵۰۰ متر) را با دست بسته شنا کند.

ثبت سومین رکورد گینس

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این پروژه، اصغری برای ثبت این رکورد با یک دست بسته در مدت زمان چهار ساعت و ۵۹ دقیقه، ۱۰ کیلومتر در آب‌های پرتلاطم دریای عمان شنا کرد و با ثبت سومین رکورد رسمی خود در گینس افتخاری بزرگ برای ایران آفرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.