نحوه تعویض تسمه تایم و باتری ماشین

0

تسمه تایم موتور یک تسمه محرک دندانه دار تقویت شده با فیبر است که با استفاده از ترکیبات بادوام مانند نیتریل بسیار اشباع شده تولید می شود. تسمه تایم به میل لنگ اجازه می دهد تا میل بادامک در سرسیلندر را با نصف دور در دقیقه میل لنگ به حرکت درآورد. سپس میل بادامک ها دریچه های ورودی و خروجی موتور را به موقع با حرکت و موقعیت پیستون ها در موتور باز و بسته می کنند.

تسمه تایم چیست و چگونه کار می کند و چه زمانی تسمه تایم را تعویض کنیم؟

 آموزش تعویض تسمه تایم  آموزش تعویض تسمه تایم 206 تیپ 5  آموزش تعویض تسمه تایم پراید  آموزش تعویض تسمه تایم سمند ef7  بهترین تسمه تایم پژو پارس  پاره شدن تسمه تایم  پاره شدن تسمه تایم سانتافه  تسمه تایم چیست  دلایل خراب شدن تسمه تایم  زمان تعویض تسمه تایم  زمان تعویض تسمه تایم 206 تیپ 2  قیمت تسمه تایم 207  کار تسمه تایم چیست  نحوه تشخیص تسمه تایم اصلی

هر 60 تا 90 هزار مایل. اگر موتوری مجهز به تسمه تایم باشد، تسمه تایم باید در بازه زمانی سرویسی که سازنده خودرو تعیین کرده است، بدون توجه به اینکه مشکلی قابل مشاهده است یا نه، معمولاً در محدوده 60000 تا 90000 مایل تعویض شود. دفترچه راهنمای مالک وسیله نقلیه شما باید بازه زمانی خدمات خاص را ذکر کند.
موتور ناگهان متوقف می شود یا روشن نمی شود. گاهی اوقات، تسمه‌های تایم ممکن است شکسته شوند یا در حین کار موتور از کار بیفتند.
عملکرد خشن موتور. دندانه های قالب گیری شده و تقویت شده روی تسمه تایم با چرخ دنده های روی میل لنگ و میل بادامک درگیر می شوند. پس از طی ده‌ها هزار مایل، دندان‌ها ممکن است فرسوده یا بشکنند، یا تسمه می‌تواند کشیده شود، در نتیجه باعث می‌شود تسمه روی میل لنگ یا چرخ‌دنده‌های میل بادامک قرار بگیرد. در صورت پرش تسمه، موتور ضعیف کار می کند و شاید اصلا کار نکند.
صدای موتور به صدا در می آید. در برخی از موتورها، اگر تسمه تایم پریده باشد، پیستون ها و سوپاپ ها ممکن است با هم برخورد کنند و صدا و آسیب ایجاد شود. این طرح های موتور به عنوان موتورهای تداخلی شناخته می شوند. اگر خودروی شما دارای موتور تداخلی است، تعویض تسمه تایم طبق برنامه تعمیر و نگهداری، احتمال خرابی تسمه باعث آسیب به موتور می‌شود.

مکانیک ها چگونه تسمه تایم را جایگزین می کنند؟

 آموزش تعویض تسمه تایم  آموزش تعویض تسمه تایم 206 تیپ 5  آموزش تعویض تسمه تایم پراید  آموزش تعویض تسمه تایم سمند ef7  بهترین تسمه تایم پژو پارس  پاره شدن تسمه تایم  پاره شدن تسمه تایم سانتافه  تسمه تایم چیست  دلایل خراب شدن تسمه تایم  زمان تعویض تسمه تایم  زمان تعویض تسمه تایم 206 تیپ 2  قیمت تسمه تایم 207  کار تسمه تایم چیست  نحوه تشخیص تسمه تایم اصلی

طراحی موتور متفاوت است، و بنابراین روش تعویض متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی، روش به شرح زیر است:

کابل زمین باتری را جدا کنید.

هنگامی که موتور سرد شد، میل لنگ را با پیستون شماره یک روی کورس تراکم در نقطه مرگ بالا قرار دهید. قرقره میل لنگ را بردارید.
تمام لوازم جانبی که در برداشتن درپوش های تسمه تایم اختلال ایجاد می کنند را بردارید.
پوشش های تسمه تایم را بردارید. میل بادامک ها را در صورت لزوم قفل کنید و به موقعیت نشانه های زمان بندی میل بادامک توجه کنید. کشنده تسمه تایم و قرقره های هرزگرد را بردارید. تسمه تایم را بردارید.
در صورت تعویض پمپ آب، در این زمان این کار را انجام دهید و البته ابتدا سیستم خنک کننده را تخلیه کنید. اگر ترموستات سیستم خنک کننده موتور فقط با تعویض پمپ آب قابل دسترسی است، ترموستات نیز باید تعویض شود.
نصب تسمه تایم جدید شامل تمام مراحل فوق می باشد که به صورت معکوس انجام می شود و با پیروی از دستورالعمل های دقیق انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که میل بادامک و میل لنگ (و محور متعادل کننده در صورت مجهز بودن) در تراز کامل پس از تنظیم کشش قرار دارند.
پس از اتمام نصب، میل لنگ موتور با دست 720 درجه چرخانده شده و وضعیت صحیح علامت های زمان بندی روی میل لنگ و میل بادامک ها تایید می شود.
خودرو برای تایید عملکرد عادی در جاده تست شده است و برچسب سرویس روی موتور با ذکر تاریخ تعویض تسمه و مسافت پیموده شده خودرو چسبانده شده است.

آیا رانندگی با مشکل تسمه تایم ایمن است؟

نه، اگر یک تسمه تایم فرسوده در حین حرکت، شاید در بزرگراه، قطع شود، خطر از دست دادن کامل قدرت موتور را در حالی که توسط وسایل نقلیه سریع احاطه شده است، ایجاد می کند. هنگامی که وسیله نقلیه شما به مسافت پیموده شده برای تعویض تسمه رسید، می توانید با تعویض آن، خطر شکستگی ناگهانی و غیرمنتظره تسمه تایم را از بین ببرید. اگر موتور شما از نوع تداخلی است، تعویض تسمه طبق برنامه تعمیر و نگهداری بسیار مهم است، زیرا شکستن ناگهانی تسمه تایم در حالی که موتور در حال کار است، احتمالاً باعث آسیب قابل توجهی به اجزای داخلی موتور مانند سوپاپ ها می شود. پیستون ها

هنگام تعویض تسمه تایم توجه داشته باشید:

موتور تداخلی باید قبل از تعویض تسمه تایم شکسته به دقت بررسی شود زیرا ممکن است آسیب دیده باشد که باید قبل از نصب تسمه جدید تعمیر شود.
سیستم تسمه تایم شامل قرقره های هرزگرد و کشنده تسمه است. این قطعات باید به همراه تسمه تعویض شوند.
در برخی خودروها، تسمه تایم پمپ آب موتور را به حرکت در می آورد. مکانیک ها معمولاً تعویض پمپ آب را همزمان با تعویض تسمه تایم توصیه می کنند.

باتری ماشین چیست و چگونه کار می کند و چطور تعویض می شود ؟

باتری ماشین یک وسیله ذخیره انرژی است که برای تولید الکتریسیته به واکنش شیمیایی درون باتری متکی است. انرژی الکتریکی ذخیره شده برای راه اندازی اولیه موتور استارت، سیستم جرقه زنی و سیستم سوخت در وسیله نقلیه شما استفاده می شود. هنگامی که موتور خودرو شما روشن می شود، دینام برق مورد نیاز برای تمام سیستم های خودرو را تامین می کند و باتری را شارژ می کند تا انرژی الکتریکی مصرف شده هنگام استارت زدن خودرو را جایگزین کند.

اکثر خودروهای الکتریکی دارای باتری کششی هستند که علاوه بر باتری استاندارد 12 ولتی است که برای روشن کردن موتور خودرو استفاده می شود. باتری‌های کششی نیز انرژی شیمیایی را برای تامین انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، اما در ولتاژهای بالاتر کار می‌کنند و اغلب توسط PCM (ماژول کنترل ترن نیرو) نظارت می‌شوند.

چه زمانی باتری خودرو را تعویض کنیم؟

ماشین شما روشن نمی شود یک باتری جدید ظرفیت مشخصی برای تامین انرژی دارد. از این ظرفیت به عنوان آمپر باتری می گویند. با بالا رفتن سن باتری، آمپرهای واقعی که باتری می تواند تامین کند کمتر از امتیاز اصلی خود می شود، هنگامی که آمپرهای میل لنگ به زیر آستانه بحرانی می رسند، روشن کردن خودرو دشوار یا غیرممکن خواهد بود.
چراغ هشدار باتری یا سیستم شارژ روشن می شود. اگر چراغ هشدار باتری یا سیستم شارژ روشن شود، مکانیک باید چند آزمایش اساسی را برای تعیین اینکه آیا نیاز به جایگزینی باتری است انجام دهد.
قطعات الکتریکی کار نمی کنند هنگامی که باتری شروع به از کار افتادن کرد و ولتاژ تولید شده توسط باتری کاهش یافت، اجزای الکتریکی خودرو مانند سیستم امنیتی ممکن است دچار اختلال شوند. اگر با نقص های الکتریکی مواجه هستید، آزمایش باتری ایده هوشمندانه ای است.

مکانیک ها چگونه باتری را تعویض می کنند؟

آموزش باتری سازی تعویض باطری پراید باطری مناسب پژو ۲۰۷ باتری مناسب پژو 405 باتری مناسب پراید آموزش سیم کشی خودرو تقویت برق خودرو دانستنی های برق خودرو

ممکن است یک منبع برق موقت نصب شود تا از احتمال از دست رفتن تنظیمات پیش‌تنظیمی رادیویی یا داده‌های ذخیره‌شده در PCM در زمانی که باتری خالی است، جلوگیری شود. وقتی باتری کاملاً تمام شده است، این مرحله غیر ضروری است.
کابل منفی خودرو از باتری و به دنبال آن کابل مثبت خارج می شود. سیستم اتصال باتری شل شده و باتری قدیمی خارج شده است.
انتهای کابل و سیم کشی به دقت بررسی می شود تا از تمیزی و عدم خوردگی اطمینان حاصل شود. در برخی موارد، خوردگی می تواند شدید باشد و ممکن است کابل نیاز به تعویض یا تعمیر سیم کشی داشته باشد.
باتری جدید نصب شده و سیستم تای داون مجدداً نصب شده است. ترکیب ضد خوردگی روی پایانه های باتری اعمال می شود. ترمینال مثبت دوباره و به دنبال آن ترمینال منفی وصل می شود.
برخی از خودروها، برای مثال برخی از مدل‌های BMW، VW و Audi، ممکن است برای وارد کردن پارامترهای باتری به برنامه‌نویسی PCM نیاز داشته باشند. این مرحله که با استفاده از ابزار اسکن تخصصی انجام می شود، برای به حداکثر رساندن عمر باتری و جلوگیری از خرابی سیستم الکتریکی ضروری است.
ماشین راه اندازی می شود و خروجی سیستم شارژ با مشخصات OEM کارخانه اندازه گیری و مقایسه می شود تا اطمینان حاصل شود که باتری جدید به درستی شارژ می شود. به طور کلی، خروجی شارژ در محدوده 13.8 تا 14.8 ولت خواهد بود، اما مشخصات دقیق بسته به مدل و مدل متفاوت است.

آیا رانندگی با مشکل باتری بی خطر است؟

بله، اما اگر باتری ضعیفی دارید، اگر باتری کاملاً از بین برود و نتوانید ماشین خود را روشن کنید، ممکن است در جایی گیر بیفتید. باتری معیوب ممکن است به طور بی مورد دینام را اضافه بار کند و بر عملکرد سیستم الکتریکی خودرو از جمله سیستم امنیتی خودرو و قفل دنده تأثیر منفی بگذارد.

هنگام تعویض باتری به یاد داشته باشید:

کیفیت اتصالات الکتریکی به پایه های باتری مهم است. اتصالات باید تمیز، عاری از خوردگی و به درستی سفت شده باشند.
باتری‌ها مقدار زیادی انرژی ذخیره می‌کنند و در صورت اتصال کوتاه، باتری می‌تواند منفجر شود و تخلیه‌های شدیدی ایجاد کند که می‌تواند به بینایی شما آسیب برساند. برای اتصال کابل به پایانه های باتری باید از ابزارهای عایق استفاده کرد. در غیر این صورت، کابل مثبت باتری می تواند به زمین متصل شود یا پست های مثبت و منفی مستقیماً کوتاه شوند. باتری ها را فقط می توان با خیال راحت از ترمینال مثبت به سیم کشی مثبت و از ترمینال منفی به زمین بدنه نصب کرد. اگر قطبیت معکوس شود، احتمالاً به سیستم الکتریکی خودرو آسیب وارد می شود.

به طور کلی یک باتری خودرو بین 4 تا 7 سال عمر مفید خواهد داشت. اگر آزمایش بار روی باتری کاهش قابل توجهی در ظرفیت باتری برای تامین انرژی نشان داد، به جای اینکه منتظر بمانید تا باتری قدیمی به طور کامل از کار بیفتد، باید یک باتری جدید بخرید.
باتری ها را فقط در صورتی باید جدا کرد که موتور خاموش باشد و دینام کار نکند. قطع کردن باتری خودرو در حالی که دینام کار می کند می تواند باعث افزایش ولتاژ شود که به قطعات الکترونیکی حساس خودرو مانند PCM آسیب می رساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.