۱۰۰ هزار نفر امسال در وزارت آموزش‌ و پرورش جذب می‌شوند

0

۱۰۰ هزار نفر امسال در وزارت آموزش‌ و پرورش جذب می‌شوند

استخدام جدید آموزش و پرورش استخدام جدید دولت استخدام جدید قوه قضاییه استخدام جدید استانداری استخدام جدید بانک ها زمان آزمون استخدامی 99 اخبار استخدام شرایط استخدام دولتی محل آزمون استخدام 99 سازمان سنجش

رئیس سازمان اداری و استخدامی:

امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر در وزارت آموزش‌ و پرورش جذب می‌شوند.

دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز در سال جاری جذب و بکارگیری از طریق آزمون‌های استخدامی داشته و خواهند داشت.

یکی از دلایل طولانی شدن فرآیند آزمون‌های استخدامی آزمون‌های فراگیر بود.

۲۰ هزار نیروی سرایدار امسال استخدام خواهند شد

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی: 

در حال حاضر برای آموزش و پرورش ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان، ۵۶ هزار نفر در آزمون ماده ۲۸ و ۲۰ هزار نفر برای خدمات و سرایداری در مدارس و غیره در نظر داریم که امسال به حدود ۱۰۰ هزار نفر جذب و استخدام در آموزش و پرورش می‌رسد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش: واحد حقوقی آموزش و پرورش در حال بررسی موضوع ابطال سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان است.

ما نمی‌توانیم فردی را که 40 سال سن دارد به عنوان معلم دوره ابتدایی استخدام کنیم، وظیفه ما تعلیم و تربیت است نه استخدام و امیدواریم گزارشی که ارائه خواهیم داد بتواند بر روی این رأی تأثیر داشته باشند.

مبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به تعداد 300 هزار نفر! نظام آموزشی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است. مجموع پذیرفته شدگان دو آزمون استخدامی دو ماه قبل و پذیرفته شدگان امسال دانشگاه فرهنگیان از 60 هزار نفر فراتر نمی‌رود در حالی که کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بر اساس گفته‌های مسئولان به 300 هزار نفر می‌رسد.

برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های مهم این وزارتخانه گفت: بر روی 2 برنامه تربیت معلم و اجرایی سازی سند تحول بنیادین تمرکز ویژه داریم.

دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان علاوه بر واحدهای درسی خود باید 12 مهارت را نیز بیاموزند تا بتوانند فارغ‌التحصیل شوند و این مصوبه شامل ورودی‌های سال‌های گذشته هم ‌می‌شود. امسال بیش از 20 هزار دانشجومعلم را به طرح ولایت اعزام کردیم.

موضوعات دیگری نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که از جمله آن‌ها برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم است.

صحرایی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در کنکور سراسری خاطرنشان کرد: امسال 40 درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور بود که سال بعد به 50 درصد و دو سال بعد به 60 درصد خواهد رسید.
مدیران پاکدست در صندوق ذخیره فرهنگیان در حال تغییر هستند. نوروزی نماینده مردم علی آباد در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان: متاسفانه در صندوق فرهنگیان مدیران همزمان با کلید خوردن تحقیق و تفحص در حال تغییر و جابه جا شدن هستند. وزیر باید به مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان نظارت داشته باشد. علیرغم نامه کمیسیون آموزش افراد پاکدست در حال تغییر هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.