معرفی هیوندای سوناتا 2024 نسخه بازار آمریکا

0

معرفی سوناتا 2024

مدتی پس از معرفی هیوندای سوناتا 2024، اکنون مشخصات نسخه بازار آمریکای شمالی اعلام شده است.

این نخستین بار است که هیوندای سوناتا با ویژگی AWD همراه می‌­شود. سامانه کشش هیوندای یا HTRAC که در کراس‌­اورهای این برند هم نصب شده، نیروی پیشرانه را بسته به نیاز، به محور جلو یا هر دو محور ارسال می­‌کند. البته متقاضیان تریم N Line و علاقمندان به خودروهای هیبرید تاحدی از هیوندای سوناتا 2024 ناامید خواهند شد، چرا که نسخه AWD از این خودرو فقط در تریم مجهز به پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه می­‌شود.

چهره هیوندای سوناتا 2024 به واسطه بازطراحی دماغه با چراغ‌های باریک سرتاسری و افزایش ابعاد ورودی‌های هوا متحول شده است. در نمای عقب خودرو هم با طراحی جدید چراغ‌ها با گرافیک H-شکل مواجه هستیم، که نسل جدید سانتافه را به یاد می­‌آورد.

در فضای کابین هم با دو نمایشگر 12.3 اینچی در کنار یکدیگر، صفحه نمایش مجازی (هداپ) و سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو روبرو هستیم.

خروجی پیشرانه‌­های سوناتا 2024 فعلا اعلام نشده است، ولی با توجه به شباهت پیشرانه­‌ها با مدل قبلی، می‌­توان اطمینان داشت که اعداد هم بدون تغییر باقیمانده باشد. پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی که اکنون به سامانه AWD مجهز شده است و 191 اسب‌بخار قدرت دارد. نسخه هیبرید به پیشرانه 2 لیتری و موتور الکتریکی مجهز شده است و 192 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد درحالی‌که نسخه N Line به پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده است، که 290 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

قیمت هیوندای سوناتا 2024 هنوز اعلام نشده است، اما می‌­توان انتظار داشت که با افزایش چشمگیر نسبت به مدل قبلی مواجه نباشیم. برای یادآوری قیمت سوناتا 2023 در نسخه پایه SE از 26,565 دلار، در نسخه هیبرید Blue از 29,565 دلار و در نسخه N Line از 35,940 دلار آغاز می‌شود، که هزینه 1115 دلاری حمل را نیز باید به این اعداد اضافه کنیم.

هیوندای سوناتا 2024 از اواخر امسال در ایالات متحده به فروش می‌­رسد.

طراحی هیوندای سوناتا 2024

هیوندای از فرم بدنه سوناتا 2024 به عنوان طرحی هیجان­‌انگیز یاد کرده، که با آیرودینامیک بهتر، کاهش سر و صدا و لرزش داخل کابین را به همراه آورده است. طراحی سازه مورد بازنگری قرار گرفته است، تا در هنگام برخوردهای جانبی، حفاظت بیشتری از سرنشینان به عمل آورد. براساس اعلام هیوندای، از مواد متفاوتی برای ساخت سیستم فرمان استفاده شده است.

چراغ LED سرتاسری در نمای جلو، زبان طراحی مشابه با مدل‌های کونا، استاریا، گرنجور و البته نسل جدید اکسنت را برای سوناتا به ارمغان آورده است.

در نمای عقب، فرم کلی بدون تغییر باقیمانده است، اما طراحی سپر تغییر کرده و به لطف نصب پنل میان دو چراغ، نشان H به مکان پایین‌تر منتقل شده است. در هیوندای سوناتا N Line با خروجی چهارتایی اگزوز و رینگ‌های 19 اینچی روبرو هستیم.

کابین و امکانات هیوندای سوناتا 2024

فضای کابین هیوندای سوناتا 2024 با تغییرات به مراتب اساسی‌­تری همراه شده است. این خودرو به عنوان نخستین محصول هیوندای، به طراحی خمیده نمایشگرها مزین شده است، که مشابه آن را قبلا در محصولات ب‌ام‌و مشاهده کرده‌­ایم.

علاوه‌بر دو نمایشگر 12.3 اینچی مواجه که به یکدیگر متصل هستند، باید به نمایشگر 12 اینچی مجازی روی شیشه (هداپ)، سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو و امکان دریافت بروزرسانی نرم­‌افزاری اشاره کرد، که برای این خودرو پیش‌بینی شده است. نکته جالب اینکه در مدل جدید از کلید هوشمند با قابلیت اتصال به تلفن یا ساعت هوشمند خبری نیست. البته قابلیت پارک ریموت با قابلیت حرکت به جلو و عقب برای سوناتا 2024 پیش‌­بینی شده است، که از طریق اپلیکیشن تلفن همراه کنترل می­‌شود.

بازشوی برقی در صندوق، هشدار عابرپیاده در عقب خودرو و مجموعه­‌ای از سامانه­‌های دستیار راننده همچون هشدار برخورد از جلو و عقب و کروزکنترل تطبیق­‌پذیر با قابلیت توقف و حرکت هم برای هیوندای سوناتا 2024 درنظر گرفته شده است.

طراحی فرمان و دریچه­‌های تهویه مورد بازنگری قرار گرفته است و اهرم تعویض دنده به ستون فرمان منتقل شده تا فضای بیشتری در کنسول مرکزی به وجود آید. به نظر می‌­رسد کیفیت متریال مورد استفاده برای ساخت قطعات داشبورد هم نسبت به مدل قبل، افزایش یافته است.

مترجم : باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.