فوت ۵ زائر ایرانی بر اثر تصادف در میسان عراق

0

بغداد – ایرنا – پنج زائر ایرانی اربعین حسینی (ع) بر اثر تصادف در محور العماره به گذرگاه شیب در استان میسان عراق جان خود را از دست دادند.

با اعلام ستاد اربعین جمعیت هلال احمر جمهوری ایران مستقر در عراق، در این حادثه که صبح امروز بر اثر تصادف شدید یک خودرو تاکسی با اتوبوس مسافربری در محور یاد شده اتفاق افتاد تعداد ۸ نفر از زائران نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، در این حادثه یک راننده عراقی نیز جان خود را از دست داده است.

ستاد اربعین جمعیت هلال احمر جمهوری ایران مستقر در عراق اعلام کرد که مجروحان حادثه بلافاصله به ایران منتقل شدند.

استان میسان در جنوب شرقی عراق و هم مرز با ایران می‌باشد .

پیشتر جمعه شب بر اثر برخورد ۲ دستگاه ون با یکدیگر و واژگونی آنها در مسیر کاظمین به سامرا، ١٩ زائر ایرانی و افغانستانی جان خود را از دست دادند.

ششم شهریور نیز یک دستگاه اتوبوس حامل ۳۲ زائر ایرانی در جاده «کوت – بدره» واژگون شد که در این حادثه، چهار زائر ایرانی جان خود را از دست دادند و در حادثه ای دیگر یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در مسیر زرباطیه – بدره در استان واسط عراق دچار آتش سوزی شد که در این حادثه هفت نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مجروح شدند.

حوادث جاده ای در عراق طی روزهای گذشته جان تعدادی از زائرین ایرانی و غیرایرانی را گرفته است.

اداره کل راهنمایی و رانندگی عراق روز شنبه با صدور بیانیه ای از رانندگان وسایط نقلیه که انتقال زائران اربعین حسینی را بر عهده دارند، خواست تا برای افزایش ایمنی جاده ها و امنیت زائران، پس از هربار رانندگی، خواب و استراحت کافی داشته باشند.

«سرتیپ زیاد القیسی» مدیر روابط عمومی و ارتباط رسانه ها در اداره کل راهنمایی و رانندگی عراق به خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: بررسی ها نشان می دهد که در تصادفات اخیر در استان های مختلف عراق ، بیشتر رانندگان استراحت کافی نداشته اند.

وی با بیان اینکه برخی از رانندگان به دنبال خدمات رسانی به تعداد بیشتری از زائران هستند، اظهار داشت: برخی از این افراد به دنبال کسب درآمد سریع هستند، به همین دلیل چند روز را بدون خواب سپری می کنند.

به گفته القیسی، علت اصلی تصادفات، خواب آلودگی و در پی آن انحراف وسیله نقلیه و بروز تصادف بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.