شکار «گربه لیفان سوار» با شلیک گلوله!

0

با دستگیری اعضای باند «میلاد مرغی» که در نقاط مختلف مشهد،گوشی قاپی می کردند، مالخر معروف به «گربه لیفان سوار» نیز در حالی با شلیک گلوله پلیس شکار شد که هدایت 15 سارق حرفه ای و سابقه دار را بر عهده داشت و طی یک سال گذشته بیش از هزار گوشی سرقتی را برای انتقال به آن سوی مرزهای کشور خریده بود.

شکار «گربه لیفان سوار» با شلیک گلوله!

ماجرای دستگیری باند سرقت معروف به «میلاد مرغی» هنگامی در دستور کار نیروهای کلانتری سناباد مشهد قرار گرفت که پانزدهم اسفند سال گذشته، جوانی در کنار کیوسک مطبوعاتی ابتدای بولوار ارشاد مشهد ایستاد و مشغول ارسال پیامک با گوشی تلفن شد. در این هنگام ناگهان سارقی سوار بر موتورسیکلت قرمز رنگ که او را زیر نظر داشت به طرف حاشیه بولوار حرکت کرد و در یک لحظه گوشی تلفن را از دست جوان مذکور ربود.

مال‌باخته جوان که حیرت زده به فرار موتور سوار چشم دوخته بود، بی درنگ ماجرا را به پلیس 110 گزارش داد و بدین ترتیب تحقیقات افسران دایره تجسس کلانتری سناباد برای ردیابی دزد موتورسوار در حالی آغاز شد که مال‌باخته عنوان کرد: نرم‌افزار ردیابی را روی گوشی خودش نصب کرده است. با این سرنخ مهم بلافاصله رصدهای اطلاعاتی با هماهنگی‌های قضایی ادامه یافت و مخفیگاه  سارق شناسایی شد. طولی نکشید که گروهی از عوامل انتظامی به فرماندهی مستقیم سرگرد رجبعلی صفایی (رئیس کلانتری سناباد) دامنه جست و جوهای پلیسی را به مخفیگاه سارق جوان کشاندند و پس از 24 ساعت تحقیقات نامحسوس، همه افرادی را شناسایی کردند که به پاتوق مذکور رفت وآمد داشتند؛ بنابراین خیلی زود و با صدور دستوری ویژه از سوی سرتیپ دوم ستاد احمد نگهبان(فرمانده انتظامی مشهد) عملیات دستگیری وارد مرحله جدیدی شد و افسران عملیاتی در اقدامی غافلگیرانه سارق موتورسوار را در حالی دستگیر کردند که رنگ موتورسیکلت وی به «بنفش» تغییر کرده بود؛ اما بررسی های تخصصی نشان داد که آن ها با تغییر رنگ موتورسیکلت ها، اقدامات مجرمانه خود را انجام می دهند تا توسط شهروندان شناسایی نشوند.

گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است: درحالی که گوشی تلفن همراه سارق مذکور توسط پلیس ضبط شده بود ناگهان یکی دیگر از اعضای باند با وی تماس گرفت تا برای سرقت های دیگر خود را آماده کند! در این شرایط بود که نیروهای انتظامی با توسل به شگرد های تخصصی فرد تماس گیرنده را به پاتوق کشاندند و او را در حالی دستگیر کردند که با یکی دیگر از اعضای باند سرقت و سوار بر موتورسیکلت بی درنگ به کمین نیروهای انتظامی وارد شده بود. دقایقی بعد با انتقال 3عضو باند گوشی قاپی به کلانتری سناباد، بررسی های فنی و تخصصی با اعترافات دزد موتورسوار آغاز شد. این متهم که مدعی بود از گوشی قاپ های حرفه‌ای و سابقه دار مشهد است، در بازجویی ها گفت: من به محض آزادی از زندان دوباره گوشی قاپی را با همدستی پسر عمویم و «میلاد مرغی» شروع کردم که تاکنون بیش از صد گوشی تلفن را در مناطقی مانند کلاهدوز، مجد، ابوطالب، خیام، وکیل آباد، پیروزی و … ربوده و به مالخر معروف به گربه «لیفان سوار» فروخته ام. وی در ادامه اعترافات خود گفت: گوشی های آیفون را به مبلغ 5 میلیون و سامسونگ‌ها را 3میلیون تومان به «گربه» می فروختم و با پول آن مخارج روزمره و تفریحاتم را تامین می کردم و حتی برای همسرم گوشی های گران‌قیمت می خریدم!

بنا بر گزارش روزنامه خراسان، به دنبال اعترافات باند «میلاد مرغی» عملیات پلیس اهمیت ویژه ای یافت و افسران دایره تجسس با بهره گیری از تجربیات ارزنده فرمانده انتظامی مشهد، در حالی برای دستگیری «گربه لیفان سوار» وارد عمل شدند که 11 تن از مال‌باختگان، 3 عضو باند «میلاد مرغی»ر ا شناسایی کردند. از سوی دیگر بررسی های عوامل انتظامی نشان داد که مالخر معروف مشهد فقط از طریق یک شماره تلفن مخفی با سارقان در ارتباط است و هیچ سارقی از مخفیگاه وی اطلاعاتی ندارد. به همین دلیل نیروهای انتظامی از طریق تماس تلفنی یکی از سارقان برای فروش گوشی سرقتی با وی قرار صوری گذاشتند و با هماهنگی های قضایی عازم منطقه خواجه ربیع مشهد شدند. طولی نکشید که مالخر مذکور سوار بر یک دستگاه لیفان شاسی بلند از راه رسید اما در یک لحظه متوجه اوضاع مشکوک شد و پدال گاز را در کوچه پس کوچه های تاریک فشرد. در همین حال نیروهای انتظامی نیز با هدایت رئیس کلانتری سناباد به تعقیب «گربه لیفان سوار» پرداختند و او را در حالی با شلیک چندین گلوله به دام انداختند که فرد دیگری نیز داخل خودروی وی حضور داشت.

علی(متهم لیفان سوار) که به مقر انتظامی هدایت شده بود در بازجویی ها به خرید 200دستگاه گوشی سرقتی از اعضای باند «میلاد مرغی» اعتراف کرد و مدعی شد 15 سارق زورگیر و گوشی قاپ برای او کار می کنند و گوشی های سرقتی را به وی می فروشند و او هم پس از خرید نقدی گوشی ها آن ها را بسته بندی می کند و به رابطان خود برای انتقال به افغانستان تحویل می دهد. «گربه لیفان سوار» همچنین معترف شد طی یک سال گذشته بیش از هزار دستگاه گوشی تلفن سرقتی را خریداری کرده و به آن سوی مرز فرستاده است!

بر اساس گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، با توجه به اهمیت این پرونده سرقت، اعضای باند و مالخر روانه زندان شدند تا تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر سارقان و افراد مرتبط با باند مذکور ادامه یابد. در همین حال سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان از شهروندان خواست چنانچه گوشی های تلفن آنان قبل از بیست و ششم اسفند گذشته سرقت شده است برای شناسایی سارقان به کلانتری 15 سناباد واقع در خیابان راهنمایی مشهد مراجعه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.