دفترچه راهنمای استفاده از پیکاپ ایسوزو D-MAX

0

معرفی و بررسی وانت ایسوزو دی مکس

وانت دوکابین دیمکس یا در حقیقت D-MAX یک پیکاپ دو کابین دو دیفرانسیل بسیار خوشنام و پر فروش است که در مجموع بیش از 10 کشور جهان بر خط تولید قرار گرفت. این پیکاپ به دلیل بهره‌وری از شاسی و مهندسی ابتدایی شرکت جنرال موتورز آمریکا به یکی از پرتوان‌ترین وانت‌های سبک جهان بدل شد که حتی در برخی کشورهای جهان با نام شورولت دیمکس یا شورولت کلورادو نیز به فروش رسید.

 isuzu d max  مشخصات ایسوزو دی مکس  دفترچه راهنمای ایسوزو دی مکس  دفترچه راهنمای خودرو  انواع پیکاپ در ایران  روغن موتور مناسب ایسوزو دی مکس  تعمیر پیکاپ ایسوزو  شرکت بهمن موتور

اما ایسوزو از پلتفرم یک پیکاپ کوچک بهره می‌گیرد و از دیدگاه ابعاد، توان و مهندسی قابل مقایسه با محصولات فول سایز شورولت در آمریکای شمالی نیست. با این اوصاف برخی اصول مهندسی میان دیمکس با شورولت کلورادو و جی‌ام‌سی کنیون مشترک است و دلیل آن هم سگمنت سایز متوسط دو پیکاپ آمریکایی مشترک با دیمکس است.

نسخه‌ای که بهمن‌ دیزل و ایسوزو ژاپن بر سر تولید داخلی آن به تفاهم رسیدند نسل اول دیمکس بود که در سال 2002 روانه بازار جهانی شد و تا سال 2012 بر خط تولید قرار داشت.

مشخصات فنی وانت ایسوزو

ایسوزو D-MAX را می توان خودرویی پر قدرت در جاده ها و بیابان ها دانست. این خودرو مشخصات فنی و ظاهری مشابهی با شورولت کُلورادو دارد، در بازارهای مختلف جهانی به نام های متفاوت بفروش می رسد.

شاسی مستقل و موتور سه لیتری توربو دیزل ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متر باعث شده تا عملکرد این ژاپنی جایی برای حرف نگذارد. گیربکس این خودرو باز نوع پنج دنده دستی بوده و قابلیت انتقال قدرت را به چهار چرخ دارد. همچنین با توجه به پنل الکتریکی تعبیه شده، امکان قرار دادن وضعیت خودرو در کمک سنگین و سبک و حالت تک دیفرانسیل و خلاص نیز وجود دارد.

این وانت با دارا بودن ترمزهای دیسکی در چرخ‌های جلو و ترمزهای کفشکی در عقب تضمین می‌کند که ترمز گیری خوبی داشته باشد. همچنین سیستم تعلیق این وانت در جلو مستقل و در عقب یکپارچه با فنر تخت است.

 isuzu d max  مشخصات ایسوزو دی مکس  دفترچه راهنمای ایسوزو دی مکس  دفترچه راهنمای خودرو  انواع پیکاپ در ایران  روغن موتور مناسب ایسوزو دی مکس  تعمیر پیکاپ ایسوزو  شرکت بهمن موتور

مشخصات فنی موتور ایسوزو D MAX

این وانت دو کابین از یک موتور 4 سیلندر 3 لیتری دیزلی توربو بهره می‌برد که قدرتی معادل 161 اسب بخار در دور موتور 3600 و گشتاوری معادل 360 نیوتن متر در دور موتور 1800 تا 2800 تولید می‌کند. این وانت ژاپنی با یک جعبه‌دنده دستی 5 سرعته عرضه می‌شود.

موتور دیزلی به‌صورت ترکیبی 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند، این در حالی است که طبق گفته مدیر فروش گروه بهمن 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند! استاندارد آلایندگی این موتور یورو 4 بوده و ظرفیت باک ایسوزو D-Max برابر 76 لیتر است. همچنین موتور این اتومبیل در هر کیلومتر 213 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند.

معرفی امکانات و آپشن های وانت D MAX

از آپشن های این خودروی ژاپنی می توان به 2 عدد کیسه هوا، سیستم ترمز ABS و EBD، فرمان هیدرولیک، کولر، قفل مرکزی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم دستی زاویه با افق به صورت دستی، سیستم ضد سرقت، کروز کنترل و آینه های جانبی برقی تاشو همراه با گرمکن و راهنمای بغل روی آنها اشاره کرد.

فایل:PDF

حجم:5MB

زبان:فارسی

دفترچه راهنمای پیکاپ ایسوزو isuzu d max

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.