مشخصات تارا تیپ V1 پلاس

0

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی مشخصات تارا دنده ای جدید را اعلام کرد. تارا دنده‌ ای جدید در حقیقت همان تیپ V1 پلاس است که قرار بود ماه‌ها پیش به بازار معرفی شود. ایران خودرو مشخصات این سدان جدید را با کد ۳۲۲۰۹ در وب‌سایت خود به‌روزرسانی کرد.

 قیمت تارا V4  مشخصات تارا V4  محصولات جدید ایران خودرو  تازه های خودرو در ایران  آپشن های تارا  انواع تیپ تارا  امنیت تارا  مشخصات تارا اتوماتیک

 تارا V1 پلاس تیپ جدیدی از سدان پرچمدار ایران خودرو است که با گیربکس ۶ سرعته دستی تولید خواهد شد. امکانات این تیپ در مقایسه با تیپ V1 بیشتر شد تا در کنار پاس‌کردن برخی استانداردها، با آپشن‌های بیشتری به دست متقاضیان برسد. تارا V1 پلاس احتمالاً جایگزین تیپ V1 در خط تولید ایران خودرو می‌شود.

مشخصات تارا دنده ای جدید در زمینه فنی، در حقیقت هیچ تفاوتی با تارا V1 دنده دستی قبل ندارد. فقط در بحث انتقال قدرت، گیربکس قدیمی ۵ سرعته جای خود را به یک جعبه‌دنده ۶ سرعته داده‌است.

ایران خودرو از ماه‌ها پیش قصد داشت نسخه لوآپشن این سدان را با برخی تغییرات تولید و به فروش برساند. همانطور که می‌دانیم، تارا V1 با امکاناتی مانند گیربکس ۵ سرعته دستی، رینگ ۱۵ اینچی فولادی، تریم پارچه‌ای، فرمان پلاستیکی و کلیدهای بالابر شیشه‌ها که در کنسول میانی قرار دارند تولید می‌شود.

ولی ایران خودرو تصمیم دارد امکانات جدیدی به تیپ پایه تارا اضافه کند. این تیپ که با کد کلاس جدیدی در وب‌سایت ایران خودرو بارگزاری شد، به عنوان تارا V1 پلاس تولید می‌شود که مهمترین اتفاق در آن، وجود گیربکس ۶ سرعته دستی است.

مشخصات فنی تارا اتوماتیک مشخصات تارا آپشن های تارا امنیت تارا قیمت تارا موتور تارا ساخت کجاست مصرف سوخت تارا چقدره معایب و مزایای تارا مجله خودرو

ترکیب گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور TU5 پلاس ۱۱۳ اسب‌بخاری با گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را پیش‌تر در رانا پلاس پانوراما مشاهده کردیم. حال این ساختار را از این پس در تارا V1 پلاس هم تجربه خواهیم کرد.

از همین ابتدا باید بدانیم که قرار نیست سطح امکانات رفاهی تارا V1 پلاس مانند تیپ V3 باشد. پس همچنان تیپ V1 پلاس پایه‌ترین نسخه این سدان ایران خودرو به شمار می‌رود.

در تیپ V1 پلاس تارا از این پس علاوه بر گیربکس ۶ سرعته دستی، دوربین دید عقب، شیشه‌های دودی عقب، گرافیک جدید برای چراغ‌های عقب، کنسول وسط، انتقال محل دکمه‌های بالابر شیشه‌ها از وسط به روی درب‌ها، رو دری‌های جدید، زیر آرنجی سرنشینان عقب، سنسور نور و باران، چراغ خوش‌آمدگویی و آنتن کوسه‌ای را خواهیم دید.

اما این تیپ همچنان بدون سانروف، دکمه استارت، سامانه ورود بدون کلید، رینگ‌های آلومینیومی و آیینه‌های برقی تولید و به فروش خواهد رسید. لازم به ذکر است که برخی از وب‌سایت‌های خبری به اشتباه این نسخه جدید از تارا را با سانروف معرفی کردند.

این تیپ جدید مثل نسخه V1 با دو ایربگ، ترمزهای ضد قفل، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سامانه کنترل پایداری، سیستم ضد سرقت، سنسورهای عقب، TPMS، کروز کنترل، فرمان برقی، آیینه‌های تنظیم‌شونده، تهویه الکترونیکی و نمایشگر ۷ اینچی به دست متقاضیان می‌رسد.

گروه صنعتی ایران خودرو هنوز بهای کارخانه این تیپ جدید تارا را اعلام نکرده‌است. اما با انتشار مشخصات تارا دنده ای جدید باید دید شورای رقابت بهای مصرف کننده این خودرو را چقدر تعیین خواهد کرد. (بیت ران)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.