معرفی شاسی بلند قدرتمند کادیلاک Escalade-V +عکس
کادیلاک سال ۲۰۲۲ را با رونمایی از Escalade-V، نسخه ای از شاسی بلند لوکس با عملکرد بالا آغاز کرد؛ در آن زمان فقط بهروزرسانیهای بیرونی به نمایش گذاشته شد اما اکنون همه چیز درباره این خودرو فاش شده است.
همانطور که انتظار میرفت، قدرت این خودرو از یک موتور V8 سوپرشارژ گرفته می شود. زیر کاپوت این خودرو اکنون یک موتور ۶.۲ لیتری V8 شده استفاده در CT5-V Blackwing ارائه می شود؛ Escalade-V دارای یک سوپرشارژر بزرگتر است که قدرت بیشتری به موتور میدهد در نتیجه می تواند ۶۸۲ اسب بخار قدرت تولید که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به حداکثر میرسد.
گشتاور آن کمی کمتر از سدان است، ۶۵۳ پوند فوت که در دور ۴۴۰۰ میرسد. تعویض دنده همچنان توسط گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک Escalade انجام میشود که برای کنترل نیروی اضافی کالیبره شده است، با سیستم چهارچرخ محرک که قدرت را در حالت عادی ۵۰/۵۰ تقسیم میکند، یا در حالت اسپورت تا ۶۶ درصد به سمت عقب بهطور دائم به هر چهار چرخ میرود.
یک حالت V ویژه وجود دارد که در واقع یک تنظیم درایو قابل تنظیم است که به راحتی توسط یک دکمه در شمال شیفتر الکترونیکی قابل دسترسی است. با توجه به اینکه فرمان اسپرت بیضرورت سنگین است، تنظیمات تور کاملاً مناسب همچنان فعال باقی ماند. تفاوت بین سیستم تعلیق تور و اسپورت به طرز وحشتناکی ظریف است، اما در پیادهروی نامرتب، تکان دادن بدنه روی فریم قطعاً زمانی که سیستم تعلیق پایین میآید و دمپرهای ماگ محکم میشوند، محسوستر است – بسته به جاده بین این دو جابجا میشویم. حرکت پدال ترمز همچنین می تواند تغییر کند (به طور مشابه ظریف است) همراه با پاسخ موتور، توزیع قدرت AWD و اگزوز سه حجمی. وجود دارد یدککشی که با دکمهای در سمت چپ چرخ، در مجاورت کنترلهای چراغهای جلو و دکمههای افزایش/پایینآوری تعلیق قابل انتخاب هستند.
اوه، و راه اندازی کنترل وجود دارد. حالت V را انتخاب کنید، ترمز را نگه دارید، گاز را کاملا فشار دهید، منتظر بمانید تا چراغ کنترل کشش چشمک بزند و ترمز را رها کنید. بام. اگزوز به صدا در می آید، سر شما به عقب باز می شود و ناگهان آسمان بیشتری در شیشه جلو می آید، زیرا Escalade-V در حالی که به سمت افق حرکت می کند، به طرز خنده داری در عقب چمباتمه می زند. این بیشتر قایق مسابقه است تا ماشین مسابقه. هنگام ترمزگیری نیز شیرجه رفتن زیاد
کادیلاک میگوید این SUV سه تنی در کمتر از ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. ترمزهای شش پیستونه برمبو در جلو نصب شده اند و سیستم تعلیق بادی سواری استاندارد Caddy با Magnetic Ride Control 4.0 فنرهای سفت تری در عقب به دست میآورد.
تنظیم و کالیبراسیون سختافزار دمپر مختص Escalade-V است و در حالت اسپورت، تقریباً یک اینچ پایینتر قرار میگیرد. در مورد حالتها، رانندگان میتوانند همه چیز را از استحکام تعلیق و سیستم چهار چرخ محرک گرفته تا احساس فرمان، فشار ترمز و صدای موتور را از طریق حالتهای مختلف رانندگی تنظیم کنند که این شامل یک حالت V ویژه است که تمام تنظیمات عملکرد را به حداکثر تبدیل میکند.
ارتقاء سیستم تعلیق کمی مزیت بیشتری را ارائه میدهد، اما همچنان در راحتی و انزوا تخصص دارد؛ فضای داخلی کاملاً از مشخصات پلاتینیوم است، داشبورد دیجیتال مخصوص V اکنون در دسترس است.
چرم نیمه آنیلین با تزئینات چوبی، با ویژگیهایی مانند ناوبری واقعیت افزوده به عنوان تجهیزات استاندارد موجود است. چرخهای مخصوص V از لاستیکهای تمام فصل بریجستون استفاده میکنند.
From a sonic perspective, then, not many SUVs can top the 2022 Cadillac Escalade-V – if any. It’s got plenty of show-stopping tech as well, plus suitably luxurious features and materials. Family-friendly space? Acres of it. And yeah, it blows the doors off a Navigator while putting up a good fight against those smug Germans. It’s hard not to like until you remember that price tag – both to purchase and to fill ’er up. Then again, remembering is not the same as caring