با کادیلاک اسکالید مدل ۲۰۲۴ آشنا شوید!

0

کمپانی کادیلاک از نسخه‌ی پرفورمنس بالای مدل پرطرفدار خود یعنی اسکالید با نام اسکالید V رونمایی می‌کند.

کمپانی کادیلاک شاهد تقاضای روز افزون مشتریان ثروتمند آمریکایی برای مدل اسکالید است. علیرغم افزایش قیمت بالای این شاسی بلند فول سایز همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و موفق به پشت سر گذاشتن رقبایی همچون جیپ گرند وَگونیر و لینکولن نویگِیتور جدید شده است. این برند لوکس تماماً آمریکایی به منظور بهره برداری حداکثری از هیجان فعلی تصمیم به معرفی یک نسخه‌ی پرفورمنس بالا به نام اسکالید V گرفته است.

اسکالید V که ورژن برتر این شاسی بلند محسوب می‌شود در ماه مه آینده به عنوان مدل 2023 همراه با ویژگی‌های فوق العاده رونمایی خواهد شد. اما عرضه‌ی این نسخه‌ی جدید صرفاً باعث تقویت خط تولید این خودرو نمی‌شود، چرا که دیگر مدل‌های این شاسی بلند نیز از عرضه‌ی اسکالید V بهره خواهند برد. طبق اخبار منتشر شده نسخه‌ی 2024 اسکالید به منظور حفظ تازگی ظاهری خود از یک فیس لیفت برخودار خواهد شد. علاوه بر این، به گفته‌ی برخی منابع مدل‌های اسپورت این خودرو از عناصر زیبایی شناختی نسخه‌ی اسکالید V که شامل طراحی تهاجمی‌تر نمای جلویی و یک دیفیوزر عقبی جدید می‌شود نیز بهره مند خواهند شد.

متاسفانه ارتقاء مدل‌های اسپورت اسکالید شامل دیگر ویژگی‌های ظاهری نسخه‌ی اسکالید V نمی‌شود. چرا که ویژگی‌هایی همچون اگزوز عادی، چرخ‌های استاندارد، و ترمز‌های معمولی همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند. در حالیکه این موضوع باعث ناامیدی طرفداران نسخه‌ی اسپورت این شاسی بلند می‌شود اما کمپانی کادیلاک به طور عاقلانه‌ای مدل‌های ساده‌تر این شاسی بلند را از مدل‌های برتر متمایز می‌کند. هنوز اطلاعاتی در مورد ارتقاء آپشن‌های موتور این خودرو در دست نیست اما با این حال موتور‌های هشت سیلندر و توربو دیزلی موجود قدرت کافی و در صورت دیزلی بودن، نسبتاً اقتصادی هستند.

کمپانی کادیلاک در زمینه‌ی شاسی بلند‌های پرفورمنسی نسبتاً دیر ورود کرده است،‌ اما با این حال بخش شاسی بلند‌های پرفورمنسی شاخه‌‌ی در حال توسعه‌ای محسوب شده و اگر این خودرو ساز آمریکایی قصد حفظ برتری خود در این بخش پر رقابت است وجود اسکالید V ضروری به نظر می‌رسد. این برند لوکس جزئیات بیشتری در رابطه با سیستم پیشرانه‌ی این نسخه‌ منتشر نکرده اما این اطمینان را داریم که مدل اسکالید V نیز همانند مدل CT5-V بلک وینگ به یک موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر LT4 سوپر شارژ مجهز خواهد شد.

موتور به کار رفته در این سدان اسپورت قادر به تولید قدرت سرسام آور 668 اسب بخار و گشتاور 659 پوند فوت می‌باشد. در حالیکه این اعداد و ارقام برای مدل اسکالید V بیش از حد نیاز خواهد بود این تصور وجود دارد که کمپانی کادیلاک احتمالاً به کاهش قدرت سیستم پیشرانه جهت استفاده در بزرگ‌ترین شاسی بلند خود بپردازد. کمپانی کادیلاک به احتمال زیاد برای ایجاد اصطکاک حداکثری، مدل اسکالید V را تنها به همراه سیستم پیشرانه‌ی دو دیفرانسیل عرضه خواهد کرد که قدرت تولید شده توسط موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت ده سرعت ساخت کمپانی جنرال موتورز به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

انتظار می‌رود قیمت گذاری اسکالید V مشابه دیگر شاسی بلند‌های پرفورمنسی فول سایز همچون آلپاینا XB7 باشد که با قیمتی بیشتر از 140,000 دلار به فروش می‌رسد. اما این که آیا این قضیه باعث تولید بیشتر شاسی بلند‌های پرفورمنسی فول سایز خواهد شد یا خیر در آینده مشخص خواهد شد. بهرحال یک گرند وگونیر مجهز به یک موتور هِلکت برای جلب توجه علاقه مندان اتومبیل به اندازه‌ی کافی هیجان انگیز خواهد بود.
منبع: مجله دلگرم

با نسخه‌ی جدید کادیلاک اسکالید برای سال ۲۰۲۴ آشنا شوید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.