اجرای طرح جدید شماره گذاری خودرو از درب منزل

0

رئیس پلیس راهور فراجا از آغاز طرح جدید شماره گذاری خودرو از درب منزل خبرداد.

سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: ما سال گذشته فقط در شهرها ۳۵ میلیارد تردد توسط ۳۹ میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین ثبت شد.

سردار هادیان‌فر با بیان اینکه در تهران روزانه بیش از ۲۰ میلیون تردد انجام می‌شود افزود: ۶/۸ میلیارد تردد در همین باره زمانی در جاده‌های کشور ثبت شده و این حجم تردد، مسؤولیت پلیس راهور برای مدیریت و تسهیل در تردد ها را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به گواهینامه دو زبانه اشاره کرد و گفت: این گواهینامه را آماده کردیم و به زودی در دسترس قرار می گیرد؛ یک طرف عکس مالک گواهینامه و مشخصات به زبان فارسی و در طرف دیگر مشخصات به زبان انگلیسی است؛ همچنین وضعیت رانندگی و مجوزهای مربوطه ثبت شده است که این گواهینامه با تعاملی که با ۱۳ کشور داشته ایم کاربرد دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا به رنگ‌بندی گواهینامه پرداخت و اعلام کرد: سه رنگ سفید و نقره ای و طلایی بر اساس اعتبارسنجی رانندگان تعلق می گیرد که به ترتیب به رانندگان خوب، خیلی خوب و عالی داده شده و دارای مزایای ویژه ‌‌‌‌ای همچون کاهش جریمه رانندگی و تخفیف در بیمه و …خواهد بود .

سردار هادیان فر با بیان اینکه گواهینامه دوزبانه برای متقاضیان صادر می‌شود تصریح کرد: رنگ‌بندی گواهینامه برای همه ۵۲ میلیون دارنده گواهینامه اعمال شده و افراد از گواهینامه سفید قانونمند می توانند به نقره‌ای و طلایی ارتقا پیدا کنند.

وی به تغییر کتاب نامه آئین نامه پرداخت و گفت: کتاب نامه آئین نامه در گذشته با حجم زیادی نوشته شده بود اما با تدبیر فرمانده کل انتظامی کشور، این کتاب را تغییر دادن و ساده سازی شد و تکلیف قانونی را لحاظ کردیم که یک سوم قیمت کتاب قبلی بوده و به زودی چاپ نهایی شده و در اختیار تمام متقاضیان دریافت گواهینامه در کتاب فروشی ها قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه از شماره‌گذاری وسائل نقلیه در درب منازل خبر داده و گفت: با تلاش‌هایی که پلیس راهور با دولت محترم انجام داد تمامی زیر ساخت های شماره گذاری خودرو در درب منزل انجام شده و به زودی شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

سردار هادیان فر در ادامه با تأکید بر تلاش شبانه‌روزی پلیس راهور فراجا در راستای تسهیل شماره گذاری خودرو گفت: هماهنگی‌های لازم با سازمان ثبت انجام شده تا از این به بعد شماره گذاری خودرو‌ها را از درب منازل انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا به تأمین خودروهای مورد نیاز برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: خودروهای ون مخصوصی را برای این کار در نظر گرفتیم که در این خودروها تمامی امکانات تعویض پلاک تعبیه شده و به سیستم مراکز تعویض پلاک متصل هستند؛ در واقع به نوعی داشبورد کاری را در این خودروها راه‌اندازی کردیم تا مردم از این پس، بعد از ثبت نام اینترنتی در سامانه شماره گذاری خودرو شاهد گزینه دیگری یعنی شماره گذاری در منزل بوده که می توانند این گزینه را انتخاب کرده و سپس مدارک لازم را در سامانه بارگذاری کرده و بعد از آن با گرفتن نوبت، خودروی مجهز به امکانات تعویض پلاک به در خانه آنها اعزام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح آزمایشی خدمات پلاک خودرو در منزل (شماره گذاری و تعویض پلاک) به صورت آزمایشی در سطح تهران شروع شده است گفت: این طرح پس از آزمون و رفع خطاها در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه شماره‌گذاری وسایل نقلیه به 3 صورت حضوری، اینترنتی و درب منزل انجام می‌شود افزود: خدمت جدید که برای جانبازان و کهنسالان و معلولان در نظر گرفته شده است همین خدمات شماره گذاری از در منزل است که صفر تا صد نقل و انتقال در محل انجام می‌شود و نیازی نیست افراد به مراکز شماره‌گذاری خودرو مراجعه کنند اما باید افراد برای دریافت این خدمت  از سایت سخا نوبت بگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.