لری پیج بنیان گذار گوگل ماشین پرنده می سازد

0

گوگل ماشین پرنده می سازد

دیگر اتومبیل های خودران را فراموش کنید. لری پیج بنیان گذار گوگل بر روی خودروی پرنده ای کار میکند که قابلیت نشست و برخاست عمودی را داشته باشد.

به گزارش اخبار خودرو ، داستان از آنجا شروع میشود که پنج سال پیش یک وسیله پرنده به نام « زی آئرو » توسط گوگل ساخته شد و در دره سیلیکون، نزدیک دفتر اصلی گوگل به پرواز درآمد. چنین چیزی برای یک موتور جستجوی بزرگ تعجب آور بود بنابراین گوگل عنوان کرد این وسیله برای بررسی دقیق زمین (مثلا برای گوگل مپ) ساخته شده که متناسب با فعالیت های این شرکت چند میلیارد دلاری جلوه میکرد.

بنابراین روزنامه نگاران باور کردند که زی آئرو بخشی از پروژه های گوگل است درحالی که شرکت این مسئله را تکذیب و آن را مرتبط با شرکت هلدینگ گوگل یعنی آلفابت میدانست. اما در نهایت معلوم شد که این وسیله توسط شخص لری پیج ساخته شده است.


ماشین پرنده لری پیج بنیناگذار گوگل

ایده ساخت خودروی پرنده چیز جدیدی نیست اما توسعه فناوری های جدید مانند اتومبیل های خودران آن را بیش از هر زمان دیگری در دسترس کرده است. و با دسترسی همزمان لری پیج به سرمایه و دانش فنی لازم این احتمال زیاد است که وی قبل از دیگر سرمایه گذاران برای تولید انبوه آن اقدام کند.

پیج برای ساخت خودروی پرنده خود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است که گفته میشود میتواند به طور عمودی از زمین بلند شود و فرود بیاید.

ویژگی تمام الکتریکی بودن آن بدین معنی است که هیچ سوخت فسیلی در بلند کردنش از زمین دخالت ندارد. قبل از پیج شرکت های دیگری نیز روی پروژه خودروی پرنده کار کرده بودند که محصولاتی مانند آئروموبیل، ترافوگیا و ولوکوپتر نتیجه این تلاش هاست.

به نظر میرسد پیج تنها اندکی از ثروت کلان خود را در این پروژه به عنوان یک سرگرمی و نه به طور جدی هزینه کرده باشد، اما وی یک مرد آینده نگر است و همانند اتومبیل های خودران که با سرمایه گذاری کلان گوگل همراه شده احتمالا پروژه بعدی گوگل نیز مشخص شده است؛ خودروی پرنده.

منبع : recombu

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.