معرفی کراس اور برقی تویوتا FT-3e (عکس)

0

ماموریت اصلی تویوتا در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن 2023 (نمایشگاه خودروی توکیو) نشان دادن بازی قدرتمندی است که در بازی EV انجام می دهد. کانسپت تویوتا FT-3e مبتنی بر یک معماری الکتریکی جدید است که با ارائه برد 560 تا 620 مایلی از بسته‌های باتری با مشخصات باریک‌تر که هم انرژی بیشتری دارند و هم ارتفاع کف کمتری را می‌دهند، خبرساز شود.

شرکت تویوتا در جریان نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 از یک کراس‌­اور برقی به نام FT-3e رونمایی کرده است، که از لحاظ فنی با مدل کوپه FT-Se نقاط اشتراکی دارد.

تویوتا FT-3e نمایی از یک محصول جدید در آینده را به نمایش گذاشته است، چراکه خطوط شکسته بدنه، چراغ‌های نواری عریض و باله سقفی معلق، آن را به عضوی از سری برقی bZ در سال‌های آینده شبیه می­‌کند.

البته وجود عدد 3 در نام این خودرو، می‌­تواند نشانه‌­ای از آن باشد که با خودرویی کوچکتر از تویوتا bZ4X با طول 4.68 متری بدنه، مواجه هستیم.

تویوتا FT-3e

با کمی دقت در چهره تویوتا FT-3e می­‌توان دریافت که درگاه شارژ آن برخلاف bZ4X، در بخش انتهایی بدنه قرار دارد. شیب تقریبا صاف سقف هم از فضای مناسب بالای سر سرنشینان ردیف عقب خبر می‌­دهد.

یکی از نکات خلاقانه در طراحی تویوتا FT-3e به وجود نمایشگر روی درهای آن ارتباط دارد، که مواردی شامل دمای داخل، کیفیت هوا و شارژ باتری را به راننده و سرنشینان اطلاع می­‌دهد. نمایشگرهای مربع-شکل که روی ستون‌های B و C نصب شده نیز حسگر اثر انگشت را در خود جای داده است. در مجموع شش نمایشگر در کابین تویوتا FT-3e وجود دارد. گذشته از نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی و نشان­‌دهنده پشت فرمان، دو نمایشگر عمودی هم در سمت راست و چپ فرمان نصب شده است، درحالی‌که دو نمایشگر در گوشه­‌های داشبورد، تصاویر محیط اطراف بدنه که از دو دوربین جانبی به دست آمده را نمایش می‌دهند.

شیشه جلوی شیب دار و دوربین های کوچک به جای آینه ها به FT-3e کمک می کند تا ضریب درگ را نزدیک به برادر سدان پایین تر خود، لکسوس LF-XC، در 0.20 به دست آورد. گفته می شود که مساحت جلوی کاهش یافته آن خودرو برد آن را تا 1000 کیلومتر کامل (620 مایل) افزایش می دهد.

یک نمایشگر عمودی در نزدیکی لبه جلویی هر درب، سرنشینان را از مواردی مانند دمای داخلی، درصد شارژ باتری، زمان کامل شدن شارژ و غیره به سرنشینان اطلاع می‌دهد. می‌توان از نمایشگر دیگری در امتداد پایین درها برای نشان دادن شارژ باتری استفاده کرد.

تویوتا FT-3e

اطلاعاتی همچون مسیریاب، سرعت حرکت و زمان باقی مانده تا رسیدن به مقصد هم به صورت مجازی روی داشبورد تابانده می­‌شود. تنها دکمه­ موجود در کابین تویوتا FT-3e، دکمه لمسی است که روی پوشش داخلی درها قرار دارد.

فناوری های دیگری که در این مفهوم به آنها اشاره شده است شامل دوربین های روی ستون های B و C است که می تواند برای اطلاع رسانی به سیستم ADAS یا برای شناسایی بیومتریک مسافران استفاده شود. یک الگوی چاپ شده روی سقف نشان دهنده پنل های خورشیدی بالقوه ای است که می توانند در آنجا نصب شوند تا به خنک شدن کابین و شارژ قطره ای باتری کمک کنند.

حروف FT در نام به عبارت Future Toyota یا تویوتای آینده اشاره دارد، اما فعلا نمی­‌توان از تولید این خودرو اطمینان داشت. خودروساز ژاپنی هم فعلا از اعلام مشخصات فنی FT-3e خودداری نموده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.