مقایسه خودروی ضدگلوله رئیس جمهور آمریکا و چین + عکس

0

مقایسه خودروی بایدن و شی؛ کدام یک بزرگترین خودرو را دارند؟

شی در دیدار با بایدن اشاره کرد که آن خودرو “پرچم سرخ” نام دارد. این خودرو مجهز به صفحات زرهی ضد موشک، پنجره های ضخیم ضد گلوله و سیستم هایی برای محافظت در برابر مواجهه احتمالی با تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی و بمب است. هم چنین، این خودروی دارای تایرهای لاستیکی 53 سانتی متری است که ضد گلوله هستند.

“جو بایدن” رئیس جمهور امریکا اخیرا پس از دیدار با “شی جین پینگ” رئیس جمهور چین در وودساید در کالیفرنیا او را تا خودرویش بدرقه کرد. بایدن با تماشای بیرون و درون خودروی اخصاصی شی به تمجید از آن پرداخت و آن خودرو را با کادیلاک ویژه ریاست جمهوری امریکا مقایسه کرد و خودروی شی را “یک وسیله نقلیه زیبا” خواند. شی از طریق مترجم خود به بایدن گفت: “این سدان هونگ چی ما است. خانگی است”. سپس در خودرو را باز کرد و به بایدن گفت: “نگاه کن”. سپس بایدن گفت: “مثل کادیلاکی است که ما آنجا داریم”. در انتهای آن دیدار شی و بایدن با یکدیگر دست دادند شی به بایدن گفت: “فردا می بینمت”.

به نقل از دیلی میل؛ خودروی اختصاصی رئیس ‌جمهوری چین مدل N701 هونگ چی (به انگلیسی به معنای پرچم سرخ) نام دارد و گران ‌ترین خودرو ساخت چین و محصول شرکتی هم نام آن خودرو است. شرکت هونگ چی یکی از شرکت های تابعه خودروسازی FAW Car Co قدیمی ترین تولید کننده خودرو در چین است. آن شرکت در سال 1959 میلادی با هدف اصلی تولید وسایل نقلیه برای مقام های بلندپایه دولتی تاسیس شد. خودروی هونگ چی N701 شی که اصلاح شده ای از مدل هونگ چی ال 5 است به نوعی اقتباسی چینی از رولز رویس فانتوم توصیف شده است اما متحصرفردتر، گران تر و باابهت تر است.

این خودرو بیش از ۵ متر طول دارد و قیمت آن حدود ۸۰۰هزار دلار تخمین زده شده است. این خودرو 3.1 تن وزن دارد و از یک موتور شش لیتری V12  توربوشارژر با قدرت 408 اسب بخار نیرو می گیرد. شی در دیدار با بایدن اشاره کرد که آن خودرو “پرچم سرخ” نام دارد. این خودرو مجهز به صفحات زرهی ضد موشک، پنجره های ضخیم ضد گلوله و سیستم هایی برای محافظت در برابر مواجهه احتمالی با تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی و بمب است. هم چنین، این خودروی دارای تایرهای لاستیکی 53 سانتی متری است که ضد گلوله هستند. پرچم سرخ می تواند حداقل به سرعت 218 کیلومتر بر ساعت برسد. بر روی قسمت جلویی N701 لوگوی برجسته پرچم سرخ هونگ چی حک شده است و دارای دو نگهدارنده پرچم کوچک روی گلگیرها می باشد. هونگ چی در ده سال آینده صرفا 50 مدل خودرو تولید خواهد کرد. L5 اولین بار در سال 2014 میلادی تولید شد و به عنوان گران ترین خودروی چینی موجود شناخته شده است.

در مقابل، کادیلاک 10 تنی بایدن با نام مستعار “هیولا” شناخته می شود و 1.5 میلیون دلار قیمت دارد. هیولای بایدن دارای زره 20 سانتی متری، مجهزه به دوربین های دید در شب و توپ های گاز اشک آور است. پرچم سرخ شی در مقابل هیولای بایدن رنگ پریده به نظر می رسد. وزن درهای هیولای بایدن به اندازه درهای هواپیمای بوئینگ 757 است و تایرهای آن از نوع پنوماتیکی هستند قابلیتی که به آن خودرو اجازه می دهد حتی در صورت خالی شدن باد نیز حرکت کند.

رئیس جمهور ایالات متحده هم چنین می تواند از یک سیستم ارتباطی پیشرفته استفاده کند که در هیولا تعبیه شده است. هم چنین یک سیستم اکسیژن امن و سیستم انتقال خون برای رئیس جمهور به منظور مواقع اضطراری درون آن خودرو وجود دارد.

هیولا برای مقاومت در برابر حملات شیمیایی و بیولوژیکی و همچنین گلوله ها و انفجارها ساخته شد و گفته می شود که شاسی آن به طور موثر “تخریب ناپذیر” است. گفته می شود پنجره های آن 7.5 سانتی متر ضخامت دارند در حالی که زره های فولادی و سرامیکی آن 20 سانتی متر ضخامت دارند. در قسمت عقب خودرو، رئیس جمهور و حداکثر چهار سرنشین توسط یک پارتیشن شیشه ای از راننده جدا می شوند. رئیس جمهور تنها فردی است که می تواند پارتیشن را با یک سوئیچ پایین بیاورد. هیولا هم چنین به سیستم اطفای حریق مجهز است.

صندلی های عقب هیولا دارای یک تلفن ماهواره ای با خط مستقیم به معاون “کامالا هریس” معاون رئیس جمهور و پنتاگون هستند. مخزن سوخت هیولا زره پوش است و با فوم مخصوص پر شده که حتی در صورت برخورد مستقیم از منفجر شدن آن جلوگیری می کند. شاسی این خودرو که توسط جنرال موتورز ساخته شده از جنس فولاد است در حالی که بدنه خودرو ترکیبی از فولاد، آلومینیوم، تیتانیوم و سرامیک است./فرارو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.