نحوه تشخیص اصل و تقلب بودن تسمه تایم پاور گریپ و دایکو چیست؟

0

بایستی دقت کنید که یا لایه ها نباید در هیچ جای تسمه تایم شما مشخص باشند و یا باید در اکثر قسمت های آن امکان تشخیص این ۴ لایه وجود داشته باشد. لایه داخلی تسمه تایم در برخی مواقع به عنوان نخ آن شناخته می شود. دقت کنید که معلوم بودن و یا نبودن نخ به صورت حتم نمی تواند نشانه اصلی بودن آن باشد.

تشخیص تسمه تایم اصلی و تقلبی

راه های زیادی برای پاسخ به سوال که چگونه می توانیم یک تسمه تایم خوب را شناسایی کنیم وجود دارد، بسیاری از اوقات شماره قطعه تسمه تایم و نام سازنده تسمه تایم روی محصول چاپ شده است و همچنان خوانا است، در این حالت این شرایط ایده آل است ولی در بسیاری از اوقات شماره قطعه تسمه تایم ناقص، مبهم و نا مفهوم یا مربوط به سازنده است که یا زمان تولیدش را متوقف کرده و یا دارای سیستم شماره گذاری ای می باشد که به سادگی قابل تبدیل به سیستم های معمول نمی باشد، در این مقاله با بارمان صنعت همراه باشید تا راه های شناسایی و تشخیص تسمه تایم اصلی و تقلبی را به شما توضیح دهیم.

چرا استفاده و تشخیص اصل و تقلب بودن تسمه تایم مهم است؟

قطعات یدکی خودرو با کیفیت های بسیار متنوع و مختلف تولید می شوند، اصلی بودن این قطعات دارای دو مزایا عمده می باشد که عبارتند از :
۱- طول عمر بیشتری برای کاربر ایجاد می نماید.
۲- کیفیت استفاده از خودرو بیشتر شده و کمتر دستخوش خطرات در حین رانندگی می شود.
به همین دلیل استفاده از لوازم یدکی استاندارد و اصلی نه تنها مهم بلکه برای خودرو ضروری است بد عمل کردن دور موتور، از بین رفتن دندانه های تسمه تایم، پاره شدن ناگهانی تسمه تایم، مشکلات استارت و حرکت و دود کردن بیش از حد اگزوز از جمله مشکلات و ایراداتی هستند که استفاده از تسمه تایم تقلبی برای خودرو شما به دنبال خواهد داشت.

روش تشخیص تسمه تایم اصلی دایکو

یکی از با کیفیت ترین تسمه تایم های وارد شده به بازار قطعات یدک خودرو ایران که کیفیت بسیار مناسبی داشته است و می تواند طول عمر بسیار بالایی هم داشته باشد، تسمه تایم دایکو است.

این تسمه تایم ساخت کشور ایتالیا است و جزو بهترین محصولات در رده دسته بندی تایمینگ ها در جهان شناخته می شود، اما عیب بسیار بزرگی وجود دارد که در این سال ها محصولات تقلبیدر بازار خرید و فروش بسیار زیاد شده است و خرید این محصول را نیز برای مشتریان بسیار مشکل کرده است. به راحتی ها نمی توانید تسمه تایم اصلی دایکو را در بازار تهیه کنید، دقت به بسته بندی این محصول و شکل ظاهری آن از راه های تشخیص تسمه تایم اصلی دایکو است،

۷ تکنیک و روش تشخیص تسمه تایم اصلی از تقلبی

 نحوه تشخیص قطعات تقلبی  قطعات تقلبی  نحوه تشخیص تسمه تایم اصلی  تشخیص تسمه تایم پاور گیریپ  بهترین تسمه تایم پژو پارس  تسمه تایم پاورگریپ ساخت کجاست  آموزش تعویض تسمه تایم  زمان تعویض تسمه تایم

۱ . کیفیت ظاهری خود محصول و تاریخ درج شده روی محصول : همچنین لازم است تا کیفیت ظاهری خود محصول و تاریخ درج شده روی آن را نیز چک کنید. محصولات اورجینال و اصلی کیفیت ظاهری مناسبی داشته و از این نظر می توانند به چشم مشخص باشند.

۲ . ارائه گارانتی یک از نشانه های قابل اعتماد بودن محصول : یکی از مشخصات تسمه تایم ها ارائه گارانتی و بیمه نامه همراه آن است. دقت کنید که با توجه به حساسیت بالای این قطعه در خودرو، انتخاب اشتباه آن می تواند صدمات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. از این رو گارانتی و بیمه نامه اهمیت زیادی دارند. البته شایان ذکر است که نداشتن بیمه نامه و گارانتی به معنی صد در صد تقلبی بودن آن نیست و داشتن بیمه نامه و گارانتی نیز تضمین کننده صد در صدی اورجینال بودن تسمه تایم نیست. اما بودن آن می تواند مزیت بزرگی برای خریدار باشد.

۳ . بسته بندی محصول : به خاطر داشته باشید که محصولات اورجینال و اصلی دارای بسته بندی شیک و با کیفیتی هستند. مخدوش بودن بسته بندی و داشتن ظاهری نامناسب می تواند از دلایل بد بودن این محصول باشد که باید به آن دقت کنید.

۴ . مشخصات تسمه تایم های خوب را بدانید : تسمه تایم ها از ۴ لایه تشکیل شده اند که لایه بیرونی از یک نوع پارچه خاص مقاوم در برابر سایش تولید شده است. لایه های درونی از الیاف شیشه تشکیل شده اند. لایه های داخلی هم در برابر گرما و کشش طولی و پارگی کاملا مقاوم هستند. همچنین فاصله استاندارد دندانه ها در تسمه تایم ها نیز از مشخصات این محصول است. شناخت ویژگی های تسمه تایم این امکان را برای کاربر فراهم می آورد تا نگاه تیزبینانه تری نسبت به این محصول داشته باشد.

۵ . از خرید محصولات فله ای در بازار خودداری کنید : یکی از اشتباهات برخی از کاربران خرید تسمه تایم های فله ای است. دقت کنید که این تسمه تایم ها معمولا ساخت کشور چین بوده و به هیچ وجه کیفیت لازم را برای استفاده در خودرو ندارند.

۶ . ۴ لایه تسمه تایم را بررسی کنید : دقت کنید که تسمه تایم های اصلی از ۴ لایه تشکیل شده اند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. جدای از کیفیتی که این لایه ها دارند، شما باید بتوانید با نگاه از بغل این ۴ لایه را در تسمه تایم خود تشخیص دهید. البته در برخی از مدل ها این ۴ لایه به قابل تشخیص نیستند. بایستی دقت کنید که یا لایه ها نباید در هیچ جای تسمه تایم شما مشخص باشند و یا باید در اکثر قسمت های آن امکان تشخیص این ۴ لایه وجود داشته باشد. لایه داخلی تسمه تایم در برخی مواقع به عنوان نخ آن شناخته می شود. دقت کنید که معلوم بودن و یا نبودن نخ به صورت حتم نمی تواند نشانه اصلی بودن آن باشد.

۷ . تسمه تایم را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید : یکی از راه های فرار از دست محصولات تقبلی تسمه تایم خرید این محصول از فروشگاه های معتبر و البته تخصصی است. فروشگاه هایی که به صورت تخصصی روی فروش این محصول کار می کنند، می توانند تا حد زیادی تضمین کننده اصلی بودن آن باشند.

وقتی یک قطعه برای یک وسیله مهم باشد باید اصل و باکیفیت باشد.گاهی ما برای طمع پول و مادیات به سراغ جنس های دسته دوم یا فیک می رویم یا برخی از فروشندگان کالاهای معتبری که از برند های معروف دنیا می باشند با برچسب های تقلبی و هولوگرام به مردم عرضه می نمایند.در کار غیراخلاقی تعدادی از عرضه کننده های تسمه شکی نیست اما بهتر نیست برای آگاهی خودمان و پیشگیری از خسارت اطلاعاتی راجع به تشخیص تسمه های اصلی از فیک بدست آوریم؟

جواب این سوال واضح است همه می خواهند درباره همه چیز بدانند اما درآخر با تجربه بدست آورند نه از علم.

هدف ما از این مقاله این است که خودمان بدون تجربه خسارت مالی و جانی بتوانیم تسمه اصلی را تشخیص بدهیم.

شاید سوال پیش بیاید چرا گفتید خسارت جانی؟

در جواب باید گفت اگر تسمه خودرو یک اتومبیل از جنس فیک باشد احتمال خرابی و عدم تعادل آن وجود دارد.

کارشناسان خودرو نظرات مختلفی برای تشخیص تسمه های اورجینال از تقلبی ارائه می دهند.

به نوع نوشته، رنگ چاپ و اینکه کجا قرار گرفته اند. هرچند این موارد می‌توانند تا حدودی درست باشند اما صددرصد قابل اعتماد نیستند.

بدیهی است که نمونه های تسمه تقلبی از تسمه های اصلی کپی می شوند پس تشخیص آنها ممکن است دشوار باشد.

در بازاری بودم که در یکی از غرفه هایش نوشته بود«هرچه میخرید،جنس اصل بخرید» بله،دغدغه ما نیز همین است.

اگر قطعه اصلی برندهای کمتر شناخته شده را هم بخرید خیلی بهتر از خرید قطعات تقلبی هستند. زیرا نمونه های تقلبی به فکر کیفیت نام برند خود نیستند.(به طور عامیانه به فکر جیب خود هستند)

پس برای خرید تسمه های دینام و تسمه های تایم به دنبال اصالت کالا باشید.البته اگر برند های معروف بازار مثل تسمه پاورگریپ، تسمه دانگیل،تسمه تیمکن و سانلی را اصل پیدا کردید آنرا تهیه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.