خیلی وقت ها این ایرادات ماه ها پول و انرژی ما را صرف خود می کند

0

ایراد برق دزدی

خیلی وقتها این ایرادات ماهها پول و انرژی ما را صرف خود می کند.

1- برق دزدی
2- شل بودن اتصالات باطری
3- ورشارژ آلترناتور یا در واقع همان بالاتر بودن جریان یا ولتاژ خروجی آلترناتور از حد استاندارد که در واقع جریان بیشینه باید حدود 65 آمپر و ولتاژ نهایتا 14.5ولت باشد.

توجه

یه مورد دیگه برق دزدی هم داریم که مربوط میشه به کویل و خرابی وایرها که جرقه مستقیم به بدنه میخوره و به شمع نمیرسد.

عیب یابی در ترمزهای پرقدرت (بوستر):

ترمز آزاد نمی شود:

اولین علت:گیر کردناهرم بندی پدال ترمز (ازاد کردن)

دومین علت:درست کار نکردن سوپاپ یکطرفه (ازاد مردن – تعویض قطعات معیوب)

سومین علت:گرفتگی مجرای جبران کننده (تمیز کردن)

چهارمین علت:چسبندگی کاسه نمد پلانجر هیدرولیکی (تعویض کاسه نمد)

پنجمین علت:چسبندگی پیستون (روغنکاری و در صورت لزوم تعویض قطعات معیوب)

ششمین علت:شکستگی فنر بر گردان (تعویض)

کم شدن مایع ترمز:

اولین علت:معیوب بودن یا فرسودگی کاسه نمدها در قسمت هیدرولیکی (تعویض – پر کردن و هوا گیری دستگاه)

دومین علت:شل بودن اتصال لوله ها (محکم کردن – تعویض کاسه نمدها)

چرا بلبرینگ زود خراب می شود؟

نصب نامناسب (۱۶%):

نزدیک به ۱۶% از خرابی های زود هنگام برینگ ها به علت نصب اشتباه رخ می دهد و این در صورتی است که افراد متخصص و تعمیرکاران عموماً از وجود تجهیزات ویژه نصب بی اطلاع هستند. جهت نصب و راه اندازی و یا پیاده سازی درست بلبرینگ ها روش های مختلف مکانیکی، #هیدرولیکی و یا گرمایی وجود دارد که رعایت آنها از خرابی زود هنگام جلوگیری می کند.

روان کاری نادرست (۳۶%):

طبق تحقیقات انجام شده ۳۶% از خرابی های زودهنگام بلبرینگ ها در اثر انتخاب نادرست و استفاده غیر حرفه ای از روان کننده ها رخ می دهد. به دلیل دسترسی سخت به محل قرارگیری برینگ در دستگاه ها، روان کاری دوره ای آن ها نادیده گرفته می شود که این امر می تواند آسیب های جدی ای به برینگ و دستگاه وارد نماید. یکی از راه های اطمینان از روان کاری مناسب برینگ ها، استفاده از سیستم های خودکار روان کاری می باشد.

خستگی (۳۴%):

وارد کردن فشار بیش از حد به دستگاه ها و یا سرویس نادرست آنها علت بیش از ۳۴% از خرابی های برینگ ها می باشد. این در صورتی است که با استفاده از دستگاه های نظارت بر عملکرد بلبرینگ (Condition Monitoring Equipment) و هشدارهای آن ها می توان از این نوع خرابی ها جلوگیری نمود.

اگر خودرو در سرعت های مختلف و مخصوصا در دورهای بالا بیشتر در دنده های پایین ریپ زد،چکار کنیم؟

اگر دیدید که باک نیمه پر یا نزدیک به خالی شدنه و موتور داره ریپ میزنه یا لرزش های کوچیک داره، باک رو پر کنید اگه موتور صاف تر کار کرد و ریپ ها از بین رفت ایراد یا از ضعیف شدن پمپ هست یا خرابی رگلاتور سوخت.

ولی قبل از اینها از نو بودن صافی بنزین مطمئن شوید.

وقتی بنزین در باک کم است , پمپ بنزین نمیتواند به درستی حرارت خود را دفع کند و همین امر باعث آسیب و سوختن آن میشود. پس همواره باک بنزین را پر نگه دارید.

مشکلاتی که پس از داغ شدن بیش از حد موتور خودرو ایجاد می شود عبارتند از:

  1. از کار افتادگی موتور خودرو
  2. آسیب دیدگی واشرها و لاستیک های عایق کننده موتور خودرو
  3. کاهش یافتن قدرت موتور خودرو
  4. آسیب دیدگی پیستون و سیلندرهای خودرو
  5. تورم فلزات موجود در خودرو بر اثر گرما
  6. ایجاد نشتی در رادیاتور موتور خودرو

با خودرو جوش آورده خود چه کنیم؟

برای کاهش فشار از روی موتور، در صورت روشن بودن کولر ماشین، آن را خاموش کنید.

شیشه های خودرو را پایین بکشید.

در صورت بودن در ترافیک دنده را خلاص و سپس پدال گاز را اندکی فشار دهید تا سرعت پمپ آب و فن رادیاتور بالا رود.

برای توقف خودرو، سرعت ان را کم کرده و به یک باره توقف نکنید.

برای افزایش نیافتن دمای موتور، زیاد ترمز نکنید.

در هر فرصتی که به دست آوردید، اتومبیل را پارک کرده و کاپوت را بالا بزنی.

بعد از دقایقی بخار خودرو را روشن کرده تا گرمای موتور به داخل ماشین انتقال یافته و موتور خنک شود.

هرگز درب رادیاتور را باز نکنید؛ زیرا ممکن است آب جوش به سمت شما پاشیده شود.تامل کنید تا موتور خنک شود، سپس اتومبیل را روشن و در وضعیت خلاص آب به منبع آب موتور اضافه کنید.

دو راه حل مشکل صدای سوت کشیدن هنگام ترمز زدن در حال حرکت با دنده عقب در خودروهای دنا ، پژو پارس LX (TU5) و سمند سورن

1- ابتدا چرخ های عقب رو باز کنید سپس لنت های ترمز رو از دیسک جدا و کاملا باز کنید سپس با یک اشیاء تیز وسط لنت ها شیاری نسبتا نازک ایجاد کنید و از دوباره ی ماشین ببندید و پس از طی کردن مسافتی با دنده عقب این مشکل حل خواهد شد .

نکته 1

اگه با این مشکل رو به رو شدید به هیچ وجه اقدام به تعویض دیسک ها نکنید.

نکته۲

بعد از نصب لنت ها با فشردن چند بار پدال ترمز از عدم نیاز هواگیری و عدم وجود نشتی در لوله های ترمز اطمینان حاصل نمایید.

نکته ۳

ضمن کنترل خودرو در تست جاده از عملکرد صحیح ترمز و عدم وجود صدای غیر عادی اطمینان حاصل نمایید.

2- شما باید به یک نمایندگی مجاز ایرانخودرو مراجعه کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.