دلایل جوش آمدن رادیاتور (گرم کردن موتور)

0

عیب یابی و رفع عیب خودرو

جوش آمدن رادیاتور (گرم کردن موتور)

راه های کاهش دمای موتور علت داغ شدن موتور پراید جلوگیری از جوش آوردن موتور تعمیر و نگهداری پژو 206 دانستنی های فنی خودرو مقالات آموزشی خودرو آموزش مکانیک به زبان ساده مجله خودرو کارستان بازدید خودرو قبل از سفر هزینه تعمیر واشر سرسیلندر

 

  1. پاره شدن تسمه پروانه يا شل بودن آن
  2.  کم بودن آب رادياتور
  3. کثيف بودن رادياتور و گرفتگی شيارهای آن
  4. کار نکردن واتر پمپ (پمپ آب)
  5. خراب بودن ترموستات
  6. نشتی جنت ها
  7. نشتی رادیاتور بخاری و آب
  8. سوختن واشر سرسیلندر
  9. پاره شدن اورینگ های بوش پیستون
  10. ترک داشتن بوش پیستون و بلوک سیلندر
  11. ناميزانی دلکو
  12.  ناميزانی باد لاستيک
  13. تازه تعمير بودن موتور يا نو بودن موتور
  14.  بار زياد
  15. استفاده زياد از دنده هاي سنگين
  16. سربالائي زياد
  17. ناميزاني سوپاپها
  18. عدم تنظيم فاصله پلاتين
  19. شکستن پره هاي پروانه

درباره پاره شدن اورینگ های بوش پیستون یک توضیح کوچیک بدهم که ایراد بسیار نادر و مهمی هست که هر مکانیکی شاید متوجه آن نشود.

دلایل جوش آمدن رادیاتور (گرم کردن موتور)

یکی از راننده های سمند از تجربه خود درباره جوش آوردن و آب کم کردن خودرویش میگفت که اگر من 100 کیلومتر راه میرفتم اندازه یک بطری نوشابه آب کم می کرد و پیش هر مکانیکی بردم و هر کدام یک چیزی می گفت آخر سر پیش یک مکانیک بردم و باز کرد و گفت که سرسیلندر مشکل دارد و باید تعویض بشود با کلی هزینه سرسیلندر و واشر سرسیلندر همه تعوض کردم بعد دو سه روز دوباره آب کم میکرد.

نزدیک به 7 ماه همینطور سوار شدم و دوباره پیش یک مکانیک دیگه بردم و واشر سرسیلندر بهترین جنس تعوض کردم و و دوباره بعد یک هفته همان ایراد داشت و اینبار بعد از سه ماه جای دیگه مکانیک دیگه بردم و اونم واشر تعوض کرد و دوباره همان آش و همان کاسه همه میگفتن از واشر سرسیلندر هست بعد از چهار بار تعویض واشر سرسیلندر ، مکانیک آخری گفت یا از بلوک سیلندر هست که ترک برداشته یا از اورینگ های دور بوش پیستون هست.

وقتی موتور باز کرد متوجه خرابی اورینگ های بوش پیستون شد که با تعویض اورینگ های پلاستیکی که قیمت بسیار پایینی هم داشت ایراد ماشینم با کلی خرج و دردسر رفع شد. این تجربه یک راننده سمند هست از دردسرهایی که تو این مسیر کشید و آنرا با شما کاربران به اشتراک گذاشت .اگر شما مخاطبان نیز تجربه هایی دارید که به درد دیگران میخورد در زیر این متن به اشتراک بگذارید.

کارستان

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.