چگونه تشخیص دهیم که رادیاتور خودرو معیوب است؟

0

موتور خودرو علیرغم داشتن رادیاتور بد ممکن است به درستی کار کند. رانندگان باید به علائم گرفتگی رادیاتور خودرو توجه کنند تا عملکرد موتور را صاف نگه دارند و در تعمیرات گران قیمت صرفه جویی کنند.

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث خرابی رادیاتور ماشین شما شود، از جمله زنگ زدگی و مایع خنک کننده بی کیفیت. آلاینده‌ها می‌توانند باعث شوند که موتور بیشتر از حد معمول داغ شود، به‌ویژه زمانی که شما مرتباً رادیاتور را شستشو نمی‌دهید.

بنابراین، در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه می توانید گرفتگی رادیاتور را تشخیص دهید و قبل از اینکه هزینه تعمیرات و تعویض گزافی برای شما به همراه داشته باشد، مشکل را حل کنید.

علائم خرابی رادیاتور سمند علائم خرابی رادیاتور 206 علائم خرابی رادیاتور 207 علائم خرابی رادیاتور تیبا خرابی رادیاتور خرابی رادیاتور پراید پیچ تخلیه رادیاتور پژو دلایل کم کردن آب رادیاتور ماشین علت کم کردن آب رادیاتور کم کردن آب رادیاتور 206 کم کردن آب رادیاتور دنا کم کردن آب رادیاتور پژو پارس سیخ زدن رادیاتور سمند سیخ زدن رایاتور کم شدن آب قمقمه 206

علائم کلیدی رادیاتور بد

رادیاتور بد خودرو ممکن است بر عملکرد سایر قطعات خودرو در موتور تأثیر بگذارد و مانع عملکرد صاف شودجزئیات زیر برخی از رایج ترین علائم بد رادیاتور است که باید به آنها توجه کنید و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید:

خوانش دمای گیج غیرعادی بالا

خوانش دمای گیج به سمت ناحیه قرمز حرکت می کند موتور بیش از حد گرم می شود . این معمولاً نشانه بد بودن رادیاتور است. مدل‌های جدید خودروها دارای دماسنج‌های دیجیتالی هستند که زمانی که دمای موتور به منطقه خطر نزدیک می‌شود، به‌طور خودکار هشدار می‌دهند.

خنک کننده ضخیم و بی رنگ

خنک کننده ها در اتومبیل ها از نظر رنگ متفاوت هستند که اهداف مختلفی را انجام می دهند. اما اگر این خنک‌کننده‌ها قوام و غلیظ به نظر می‌رسند و به‌طور عجیبی تغییر رنگ داده‌اند، علامت گرفتگی رادیاتور خودرو است. این زمانی اتفاق می‌افتد که زنگ، لجن و سایر آلاینده‌ها در مایع خنک‌کننده مخلوط می‌شوند و آن را قهوه‌ای کثیف می‌کنند. اگر با این ظاهر مایع خنک کننده مواجه شدید، بدانید که رادیاتور شما شروع به متحمل شدن عواقب آن کرده است.

فن رادیاتور آسیب دیده

اگر تا به حال رادیاتورها را دیده باشید، می دانید که آنها باله هایی دارند – بسیار نازک و ظریف. به همین دلیل است که احتمال ایجاد فرورفتگی روی باله ها و صاف شدن آنها در برابر رادیاتور بسیار زیاد است. وقتی این اتفاق می‌افتد، جریان هوا را محدود می‌کند که توانایی رادیاتور را برای خنک نگه داشتن چیزها مختل می‌کند.

عوامل زیادی می توانند باعث خرابی فن رادیاتور ، از جمله مواردی که به ماشین شما برخورد می کند، نصب نامناسب و غیره.

 علائم خرابی رادیاتور سمند
 علائم خرابی رادیاتور 206
 علائم خرابی رادیاتور 207
 علائم خرابی رادیاتور تیبا
 خرابی رادیاتور
 خرابی رادیاتور پراید
 پیچ تخلیه رادیاتور پژو
 دلایل کم کردن آب رادیاتور ماشین
 علت کم کردن آب رادیاتور
 کم کردن آب رادیاتور 206
 کم کردن آب رادیاتور دنا
 کم کردن آب رادیاتور پژو پارس
 سیخ زدن رادیاتور سمند
 سیخ زدن رایاتور
 کم شدن آب قمقمه 206

نشتی مایع خنک کننده رادیاتور

نشت مایع خنک کننده از رادیاتور خودرو از علائم گرفتگی رادیاتور استاگر وقتی رادیاتور خراب می‌شود، مایع خنک‌کننده نتواند در رادیاتور گردش کند، تمایل دارد به بیرون نشت کند و به سایر قسمت‌های خودرو سرازیر شود. شما معمولاً می توانید این موضوع را با مشاهده قطرات/حوض های کوچک مایع خنک کننده در کف گاراژ یا زیر بدنه خودرو تشخیص دهید. هنگامی که این کار را انجام دادید، رادیاتور را بررسی کنید و ببینید آیا علائم نشتی در مجموعه وجود دارد یا خیر.

از دیگر دلایل نشت رادیاتور خودرو می توان به گرفتگی رادیاتورها به دلیل ایجاد زنگ زدگی که باعث ایجاد ترک و فرسودگی در اطراف لکه ها می شود، اشاره کرد. اگر اینطور باشد، شستشوی کامل نمی تواند مشکل را ترمیم کند. قبل از اینکه بزرگتر شود و نیاز به تعویض کامل داشته باشد، باید به مکانیک مراجعه کنید تا در اسرع وقت تعمیر شود. می توانید نشتی رادیاتور خودرو را به تنهایی برطرف کنید اگر در استفاده از ابزار و تعمیر قطعات خودرو مهارت دارید،

با این حال، لازم است هویت صحیح مایع نشتی را بررسی کنید – در بسیاری از مواقع ممکن است مایع خنک کننده نباشد، بلکه مایع دیگری از خودرو باشد.

پمپ آب آسیب دیده

رادیاتور معیوب می تواند به پمپ آب خودرو آسیب برساندیکی از علائم بد رادیاتور زمانی است که پمپ آب خودرو آسیب می بیند. مکانیک پشت این موضوع این است که اگر رادیاتور خودرو معیوب باشد، جریان مایع خنک کننده در پمپ آب متوقف می شود. در نتیجه، بدون خنک کننده، فلزات شروع به آسیاب کرده و فشار ایجاد می کنند. در نتیجه به پمپ آب آسیب وارد می کند. علاوه بر این، گاهی اوقات تعویض درپوش رادیاتور می تواند مشکلاتی مانند نشتی مایع خنک کننده و گرم شدن بیش از حد موتور را برطرف کند.

هزینه تعمیر رادیاتور گرفتگی چقدر است؟

در نهایت ، هزینه ترمیم رادیاتور بد به عوامل زیادی از جمله ساخت ، مدل و سال وسیله نقلیه شما بستگی دارد. اگر آسیب شدید باشد و یک گرگرفتگی ساده مشکل را برطرف نمی کند ، احتمالاً مجبور خواهید بود آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید.

رادیاتور یک جزء حیاتی است. موتور برای خنک نگه داشتن و صاف نگه داشتن آن به رادیاتور متکی است. بنابراین ، با یک رادیاتور گرفتگی ، شما می خواهید به مشکلات جدی عملیاتی بپردازید. بعلاوه ، رادیاتور بد اغلب اگر زود گرفتار نشود ، منجر به خرابی کلی موتور می شود ، به همین دلیل همه اینها است. علاوه بر این، یا یک خودروی دست دوم را در امارات می‌خرید یا یک خودروی جدید از یک برنامه زمان‌بندی صحیح تعمیر و نگهداری قطعات خودرو تا از عملکرد روان کل خودرو اطمینان حاصل کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.