کاتالوگ تویوتا کرولا ۱٫۸ هیبریدی، خودروی جدید وارداتی‌ سایپا

0

انتشار کاتالوگ تویوتا کرولا ۱٫۸ هیبریدی، خودروی جدید سامانه یکپارچه وارداتی‌

شرکت سایپا در دور جدید واردات خودرو به سراغ یک محصول ژاپنی بسیار باکیفیت با نام تویوتا کرولا هیبرید رفته است. پیش از این شرکت‌های دیگری نیز در عرضه این خودرو به بازار ایران پیشتاز بودند، اما سایپا به سراغ یک نسخه دیگر از این سدان جمع‌وجور و محبوب ژاپنی رفته است.

 تویوتا کرولا هیبریدی  تویوتا کرولا  قیمت تویوتا کرولا  مشخصات تویوتا کرولا  اخبار سایپا  اخبار واردات خودرو  مدیرعامل سایپا  قیمت خودرو هیبریدی  واردات خودروی برقی

تویوتا کرولا هیبرید سایپا به نسل دوازدهم این خودرو تعلق دارد و از سال ۲۰۲۲ به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است. نمونه‌های قدیمی این سدان ژاپنی در ایران بسیار محبوب هستند و جزو ماشین‌های کم‌استهلاک و بادوام به حساب می‌آیند.

مشخصات فنی

تویوتا کرولا هیبرید به عنوان محصول وارداتی سایپا از یک پیشرانه هیبریدی شامل موتور بنزینی ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی نیرو دریافت می‌کند. این پیشرانه هیبریدی به‌طور ترکیبی ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن.متر گشتاور را از طریق یک گیربکس E-CVT به سوی چرخ‌های جلو می‌فرستد. میزان مصرف سوخت کرولا هیبرید سایپا حدود ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود و بنابراین می‌توان با یک مرتبه سوخت‌گیری مسافت زیادی را با آن پیمود.

به دلیل برخورداری از این قوای فنی می‌توان انتظار داشت که تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۳ سایپا دارای شتاب صفر تا صد نزدیک به ۱۱ ثانیه باشد که برای یک ماشین خانوادگی در بازار ایران مناسب به حساب می‌آید. البته کرولا هیبریدی دارای سیستم تعلیق کمی خشک است و سواری آن شاید به اندازه رقبای لوکس‌تر، خیلی نرم و لذت‌بخش نباشد، اما در جاده‌های هموار می‌توان انتظار سواری قابل قبول و هندلینگ پایدار و اطمینان‌بخش را از این محصول ژاپنی انتظار داشت.

برخی از مشخصات فنی:

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱۸۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی
  • قدرت: ۱۰۱ اسب بخار
  • حداکثر گشتاور: ۱۴۲ نیوتون متر
  • حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.