۲ شرکت خودروساز در صف خرید سهام باشگاه پرسپولیس

0

نام چند شرکت و هلدینگ بزرگ کشور برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس مطرح شده، اما این شرکت‌ها موضعی در خصوص این مسئله فعلا نگرفته‌اند.

قرار است ۱۲ دی ماه ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس از طریق فرابورس واگذار شود و به همین دلیل قرار است متقاضیان خرید سهام این باشگاه درخواست‌های خرید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه دهند تا با سنجش اهلیت خریداران و بررسی شرایط مالی، این واگذاری صورت بگیرد.

پیش از این مطرح شده بود که شرکت شستا یکی از متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس است که البته از آنجایی که این شرکت ۵۰ درصد سهام ذوب آهن اصفهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار دارد، مشخص نیست که چطور می‌تواند برای خرید سهام پرسپولیس اقدام کند.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که نامش برای خرید سهام پرسپولیس مطرح شده، هلدینگ نفتی خلیج فارس است که البته پیش از این گفته می‌شد این هلدینگ خواهان خرید سهام استقلال است، اما گویا مسئولان هلدینگ خلیج فارس بی‌میل نیستند که برای خرید سهام پرسپولیس پیشقدم شوند. در این باره تصمیم‌گیری در سطح کلان این هلدینگ انجام خواهد شد که برای خرید سهام پرسپولیس ورود کنند یا اینکه اقدام به خرید سهام استقلال کنند.

از طرف دیگر در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر ورود ۲ شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا برای اقدام به خرید سهام پرسپولیس و استقلال مطرح شده که مشخص نیست این شایعات تا چه اندازه صحت دارد؛ چراکه هر دو شرکت خودروسازی موردنظر باشگاه‌های ورزشی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند و مشخص نیست که شایعه اقدام برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال واقعی است یا نه و اینکه در صورت صحت داشتن آن، تکلیف باشگاه‌های پیکان و سایپا چه خواهد شد.

هرچه که هست باید منتظر ماند و دید که شرکت‌ها و هلدینگ‌هایی که برای خرید سهام پرسپولیس پا پیش می‌گذارند، چه اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رقم خواهند زد و اینکه قرعه به نام چه شرکتی خواهد افتاد.

منبع:فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.