بررسی مشکل موتورسیکلت آپاچی ۱۶۰ مدل ۹۲

0

موتورسیکلت آپاچی ۱۶۰ مدل ۹۲ دارم و حدود یک هفته است موقع استارت زدن، صدایی مشابه تیک‌تیک از آن به‌گوش می‌رسد

همچنین در زمان استارت، قدرت کافی برای روشن شدن موتور وجود ندارد و پس از روشن شدن موتور و برخی مواقع با رها کردن گاز حین حرکت نیز صدای نامتعارفی از زنجیرموتور به‌گوش می‌رسد. همچنین چند روزی است از سمت راست موتور صدای خاصی تولید می‌شود. علت چیست؟

به گزارش کارستان به نقل از اخبار خودرو ،عدم قدرت کافی برای روشن شدن موتور در زمان استفاده از استارت و ایجاد صدای خاص حین استفاده از آن، تنها به‌ضعیف بودن باتری مربوط می‌شود.

به‌عبارت دیگر باید باتری باز شود و زیر دستگاه شارژ قرار گیرد تا توان و قدرت لازم را برای روشن کردن موتور در زمان استارت داشته باشد. اگر قبلا باتری شارژ شده باشد نیز لازم است آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود. اما به‌گوش رسیدن صدای نامتعارف از موتور آن هم در هنگام روشن شدن، به‌تنظیم نبودن قطعات دوار موتور مربوط می‌شود.

در واقع تولید چنین صدایی نشانگر تنظیم نبودن سوپاپ‌های موتور است و هنگامی که سوپاپ‌های موتور از حالت استاندارد خارج و لقی میان قطعات دوار بیش‌تر شود، چنین مشکلی را ایجاد می‌کند.

برای رفع این عیب، باید سوپاپ‌های موتور را فیلر و لقی‌ها را نیز تنظیم کرد. از سوی دیگر تولید صدا از سمت راست موتور می‌تواند یکی از دلایل خرابی بلبرینگ کلاچ موتورسیکلت شما باشد. باتوجه به ماهیت بلبرینگ، اگر این قطعه مکانیکی معیوب شود، تولید صدا می‌کند. در چنین حالتی ابتدا باید در سمت راست موتور را باز و بلبرینگ را بررسی کرد و درصورت نیاز لازم است این قطعه مکانیکی تعویض شود.

اما درپاسخ به‌این مورد که پس از رها کردن گاز، صدای عجیبی تولید می‌شود، باید گفت که باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، این مشکل به‌تنظیم نبودن سیستم سوخت‌رسانی مربوط می‌شود. به‌بیان دیگر اگر در زمان رها کردن گاز صدایی تولید شود، این مشکل می‌تواند مربوط به‌تنظیم نبودن پیچ هوای کاربراتور باشد.

قیمت موتور آپاچی 160 مشکلات موتور سیکلت اجرت تعمیر موتورسیکلت نگهداری موتور سیکلت آپاچی عیب یابی موتورسیکلت مجله موتورسیکلت درآمد مکانیک موتورسیکلت تعمیر موتورسیکلت

درچنین حالتی باید این پیچ و میزان هوای ورودی به‌سیلندر در حالت استاندارد قرار بگیرد. اما تولید صدا از قطعه متحرک سیستم انتقال قدرت یعنی زنجیر چهار علت عمده دارد.

۱- اگر زنجیر موتورسیکلت شما به‌اصطلاح خشک کار کند و فاقد سیال روانکاری برای کاهش اصطکاک باشد، صدا تولید می‌شود. بنابراین باید زنجیر روغن‌کاری شود.

۲- با توجه به‌این‌که هرقطعه‌ مکانیکی دارای عمر مفیدی است، اگر زنجیر موتورسیکلت شما بیش از حد استاندارد کار کرده باشد، معیوب شده و به‌درستی نمی‌تواند نیرو و قدرت را منتقل کند و کارکرد آن با صدا نیز همراه خواهد بود. در این صورت زنجیر موتورسیکلت باید تعویض شود.

۳- عدم‌تنظیم زنجیر موتورسیکلت می‌تواند به‌تولید صدا منتهی شود. بنابراین برای رفع مشکل باید میزان شُل یا سفت بودن زنجیر بررسی شود.

۴- اگر زنجیر در زمان کارکرد با پدیده کشیدگی مواجه شده باشد، به‌دلیل خارج شدن فرم آن از حالت استاندارد صدا ایجاد می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.