روشن شدن چراغ EPC Light در مدل های فولکس واگن و آئودی

0

مدل‌های خودروهای مدرن دارای سیستم‌های تشخیصی هستند. سنسورها و سیستم ها به واحد کنترل الکترونیکی (ECU) متصل می شوند. با این حال، هنگامی که رایانه های خودرو هر گونه مشکلی را در اجزای سیستم های مختلف تشخیص می دهند، چراغ هشدار روی داشبورد روشن می شود.

چراغ هشدار EPC آئودی

این سیگنال های هشدار در مدل های مختلف خودرو متفاوت است. کنترل الکترونیکی قدرت (EPC) یک چراغ هشدار دهنده در مدل های آئودی و فولکس واگن است. چراغ EPC در مدل های فولکس واگن و آئودی نشان دهنده مشکل در سیستم کنترل الکترونیکی قدرت است.

بیایید دلایل روشن شدن چراغ EPC و نحوه رفع مشکل را درک کنیم.

علل نور EPC در فولکس واگن و آئودی

کنترل الکترونیکی قدرت (EPC) به بدنه دریچه گاز، سنسور موقعیت دریچه گاز و پدال گاز بستگی دارد. چراغ EPC در مدل های فولکس واگن و آئودی نشان دهنده مشکلات سیستم دریچه گاز است. علاوه بر این، چراغ EPC در مورد کنترل کشش و کنترل الکترونیکی شتاب هشدار می دهد.

کامپیوترهای خودرو بر سیستم کنترل الکترونیکی قدرت در کنار ترمز، گیربکس و کنترل فرمان نظارت می کنند. رانندگان می توانند ABS، کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی و چراغ های هشدار سیستم انتقال را با روشن شدن چراغ EPC ببینند.

در بیشتر موارد، توصیه می شود آئودی مستعمل خود را در خودروهای امارات متحده عربی یا فولکس واگن با چراغ EPC راه اندازی شده رانندگی نکنید. باید با مشکلات جدی شتاب و ترمز مواجه شوید چراغ هشدار EPC روی داشبورد، .

بیایید دلایل چراغ‌های EPC و نحوه رفع این مشکلات را در هنگام روشن شدن این چراغ هشدار در مدل آئودی یا فولکس‌واگن شما بیاموزیم.

خرابی دریچه گاز

همه چیز درباره EPC Light در مدل های فولکس واگن و آئودی

هنگامی که مشکل از بدنه دریچه گاز باشد، بر جریان هوای موتور تأثیر می گذارد و عملکرد موتور را کاهش می دهد
بدنه دریچه گاز هوای ورودی به موتور را کنترل می کند و بر عملکرد موتور تأثیر می گذارد. هنگامی که بدنه دریچه گاز از کار می افتد، ممکن است بر قدرت موتور تأثیر بگذارد یا منجر به خاموشی شدید، توقف یا چراغ هشدار موتور بررسی شود .

از آنجایی که سنسورهای کنترل قدرت موتور از بدنه دریچه گاز برای کنترل قدرت موتور استفاده می کنند، در صورت از کار افتادن بدنه دریچه گاز، چراغ EPC مدل های آئودی و فولکس واگن را روشن می کند. در مورد خرابی بدنه دریچه گاز یا سنسور موقعیت دریچه ، باید کد خطا را با استفاده از اسکنر OBD و تعمیر را از یک تکنسین آئودی یا فولکس واگن دریافت کنید.

سوئیچ پدال ترمز بد

خرابی سوئیچ پدال ترمز می تواند بر عملکرد ترمز تأثیر بگذارد و چراغ EPC را روشن کند

سوئیچ پدال ترمز بد می تواند مشکلات مختلفی را در سیستم ترمز خودرو ایجاد کند. سوئیچ چراغ ترمز در نزدیکی پدال ترمز قرار دارد و با فشار دادن پدال فعال می شود.

به چراغ های ترمز سیگنال می دهد تا روشن شوند و همچنین سیگنالی را برای کاهش قدرت به واحد کنترل موتور ارسال می کند و به خودرو اجازه می دهد تا متوقف شود. اگر سوئیچ پدال ترمز معیوب باشد، سیگنال هایی برای کاهش قدرت موتور به EPC ارسال نمی کند و در نتیجه یک چراغ EPC روشن می شود.

ممکن است یکی از عواملی باشد که باعث می شود خودرو روشن نشود یا کروز کنترل به درستی کار نکند . می‌توانید به یک مکانیک حرفه‌ای مراجعه کنید و نکات تعمیر و نگهداری ترمز را دنبال کنید تا از هر گونه مشکل حیاتی جلوگیری کنید.

سنسور ABS معیوب

همه چیز درباره EPC Light در مدل های فولکس واگن و آئودی

سنسور ABS با نظارت بر سرعت چرخ ترمز را کنترل می کند و از قفل شدن چرخ ها جلوگیری می کند

سنسور سیستم ترمز ضد قفل (ABS) وظیفه نظارت بر سرعت چرخ ها و ارسال سیگنال به ماژول کنترل ABS را بر عهده دارد. پس از آن، فشار ترمز را تعدیل می کند تا از قفل شدن چرخ ها در هنگام ترمزگیری شدید جلوگیری کند.

سنسور معیوب ABS (سیستم ترمز ضد قفل) می تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد ترمز خودرو شود. از آنجایی که سیستم کنترل الکترونیکی قدرت از اطلاعات حسگر EPS استفاده می کند، با روشن شدن چراغ ABS، چراغ EPC را در مدل های آئودی و فولکس واگن روشن .

یک سنسور ABS روی توپی چرخ ها قرار دارد و در معرض آلودگی و زباله قرار دارد. هنگامی که ماژول کنترل ABS از کار می افتد ، باعث کاهش عملکرد ترمز، افزایش فاصله توقف و شرایط رانندگی بالقوه خطرناک، به ویژه در جاده های خیس یا لغزنده می شود.

سنسور فشار ترمز ناموفق

خرابی سنسور فشار ترمز سیگنال های صحیح را به EPC ارسال نمی کند و چراغ هشدار EPC را روشن نمی کند.

سنسور فشار ترمز وظیفه نظارت بر فشار سیستم ترمز و ارسال سیگنال به ماژول کنترل ترمز را بر عهده دارد. هنگامی که چراغ EPC در مدل های آئودی یا فولکس واگن روشن می شود، ممکن است به دلیل خرابی سنسور فشار ترمز باشد.

سنسور فشار ترمز در بسیاری از مدل های فولکس واگن و آئودی در داخل ماژول کنترل ABS قرار دارد و تعویض آن را سخت می کند. بنابراین، باید ماژول کنترل کامل ABS را تعویض کنید.

سنسور زاویه فرمان بد

همه چیز درباره EPC Light در مدل های فولکس واگن و آئودی

از آنجایی که سیستم EPC زاویه فرمان را کنترل می کند، سنسور زاویه فرمان بد می تواند بر عملکرد خودرو تأثیر بگذارد.

یک سنسور زاویه فرمان، که در پشت فرمان قرار دارد، موقعیت فرمان را اندازه گیری می کند. سیستم EPC از اطلاعات برای تامین نیروی ترمز صحیح با توجه به زاویه فرمان استفاده می کند.

هنگامی که سنسور زاویه فرمان از کار می افتد، ممکن است چراغ EPC را در مدل های آئودی و فولکس واگن روشن کند. علاوه بر این، ممکن است یک فنر ساعت بد را با یک سنسور زاویه فرمان معیوب اشتباه بگیرید. به این دلیل که فنر ساعت قطعه ای است که در آن دکمه های فرمان و سنسور زاویه فرمان به هم متصل می شوند.

سنسور موتور از کار افتاده است

معنای چراغ های هشدار پشت آمپر آئودی چیست و چرا روشن می شود ؟

با روشن شدن چراغ هشدار EPC در فولکس‌واگن و آئودی، چراغ‌های سنسورهای مختلف خودرو می‌توانند روشن شوند

مختلفی از سنسورهای خودرو برای اهداف مختلف و افزایش عملکرد خودرو استفاده می شود. هر گونه سنسور موتور از کار افتاده، مانند سنسور MAF بد ، سنسور اکسیژن خراب یا سنسور دمای مایع خنک کننده موتور معیوب ممکن است منجر به روشن شدن چراغ EPC در مدل های VW و Audi شود.

مسائل سیم کشی

سیم‌های سوخته یا شکستگی اتصالات نیز می‌تواند منجر به روشن شدن چراغ EPC شود

خودروهای مدرن شامل بسیاری از قطعات الکتریکی هستند که از طریق سیم کشی پیچیده به هم متصل می شوند. همانطور که گفته شد، مشکلات رایج الکتریکی در خودروها شامل مشکلات سیم کشی است که می تواند منجر به خرابی سنسور یا قطعه شود. هنگامی که سنسورها کار نمی کنند، ممکن است چراغ EPC در مدل های آئودی و فولکس واگن روشن شود.

مشکلات سیم کشی شامل سیم های خورده و اتصالات شکسته یا سوخته است. برای تعمیر خودرو می توانید به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید.

این به بررسی علل رایج EPC در مدل های فولکس واگن و آئودی می پردازد. برخی از مشکلات رایج خودرو دارای تعمیرات جزئی هستند. دارید خودروی دست دوم در امارات می‌تواند منجر به مشکلات بزرگی شود. بنابراین، نباید از تعمیرات جزئی خودرو غافل شد، زیرا ممکن است به مشکلات اساسی تبدیل شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.