معرفی قطعات چرخ خودرو و عملکرد آنها +تصویر

0

چرخ ظاهراً خود چیز ساده ای است، اما آنهایی که در اتومبیل ها می بینیم به روشی خاص طراحی و ساخته شده اند. آنها از بخش های مختلف با عملکردهای مختلف تشکیل شده اند. این ساختار به آنها کمک می کند تا به روشی کارآمد عمل کنند. اگر تا به حال در مورد انواع قطعات چرخ ماشین و کاربرد آنها فکر کرده اید، در اینجا پاسخ سوالات شما آمده است.

اجزای یک چرخ چیست؟

 والف لاستیک چیست
 سرب لاستیک چیست
 بالانس چرخ چیست
 تایر خودرو
 رینگ لاستیک چیست
 دیسک چرخ چیست
 قطعات خودرو

چرخ ماشین یکی از قطعات ضروری یک وسیله نقلیه است. عملکرد چرخشی ایجاد می کند و ماشین را از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت می دهد. چرخ‌های خودرو از زمان اختراع خود در 3500 سال قبل از میلاد، طرح‌ها، سبک‌ها و ساختارهای مختلفی را تغییر داده‌اند. با این حال، عملکرد آنها هنوز یکسان است. در ادامه بخوانید و درباره نام قطعات چرخ خودرو و عملکرد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

رینگ چرخ

شما می توانید رینگ ها را با سبک ها و رنگ های مختلف سفارشی کنید

این فلزی است و می تواند از مواد مختلف ساخته شود و شکل های مختلفی داشته باشد، اما در اصل لوله است و بقیه عناصر چرخ روی آن قرار می گیرند. این عناصر دیگر از طریق پیچ و مهره به آن متصل می شوند.

برای لاستیک های تیوبلس، باید یک اتصال مناسب بین لاستیک و رینگ وجود داشته باشد. رینگ چرخ خودرو از مواد محکمی مانند فولاد ساخته شده است تا بتواند بار خودرو را تحمل کند. اندازه خودرو تعیین کننده عرض و قطر رینگ است. علاوه بر این، می‌توانید رینگ‌های چرخ‌های خودروی سفارشی را نیز دریافت کنید زیرا در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف هستند.

والف یا سوپاپ های چرخ

 والف لاستیک چیست
 سرب لاستیک چیست
 بالانس چرخ چیست
 تایر خودرو
 رینگ لاستیک چیست
 دیسک چرخ چیست
 قطعات خودرو

دریچه های لاستیک خودرو برای باد کردن یا تخلیه هوا استفاده می شود.

سوپاپ لاستیک خودرو یکی از قطعات کلیدی چرخ خودرو است که به باد کردن و تخلیه لاستیک خودرو کمک می کند. هوا یا نیتروژن لازم برای پر کردن محفظه از طریق آن وارد می شود یا اگر مقدار بیش از حد داخل محفظه ریخته شده باشد خارج می شود. در صورت بسته شدن، این دریچه هوا یا نیتروژن را در داخل نگه می دارد و از خروج آن به بیرون جلوگیری می کند. بنابراین، یک عنصر کلیدی برای حفظ فشار لاستیک و رانندگی ایمن است.

مکانیسم شیر با سیستم نظارت بر فشار باد تایر که به رانندگان کمک می کند تا شرایط فشار را درک کنند.

الزامات ساختاری برای شیرهای تایر

  • دریچه های لاستیک باید به راحتی تخلیه و باد شوند
  • دریچه ها نباید نشتی داشته باشند
  • فشار داخلی را بررسی کنید
  • می توان آن را جایگزین کرد و با دیوار داخلی ترکیب کرد
  • شیرهای تایر دارای مشخصات تعویض یکنواخت هستند
  • می تواند به تثبیت فشار لوله داخلی کمک کند

قالپاق Hubcaps

 والف لاستیک چیست
 سرب لاستیک چیست
 بالانس چرخ چیست
 تایر خودرو
 رینگ لاستیک چیست
 دیسک چرخ چیست
 قطعات خودرو

قالپاق روی لاستیک ماشین شما از چرخ شما در برابر گرد و غبار و زباله محافظت می کند

برخی از چرخ ها دارای روکشی هستند که به عنوان کلاهک توپی شناخته می شود. گاهی اوقات این کار مهره ها یا پیچ های لبه را پنهان می کند. در اصل، هدف آن صرفاً تزئینی است، اگرچه به تمیز نگه داشتن لبه از ذرات کثیفی نیز کمک می کند.

کلاهک های هاب به طور ایمن در ناحیه هاب ماشین شما قرار می گیرند تا با انواع گرد و غبار و زباله مواجه شوند. علاوه بر این، کلاهک‌ها با محافظت از مهره‌ها و پیچ‌ها در برابر خوردگی به افزایش طول عمر چرخ شما کمک می‌کنند.

توپی های موجود در چرخ خودرو به آن اجازه می دهد تا به نوبت بچرخد. همچنین سنسور سرعت چرخ را حفظ می کند و نقش مهمی در ترمز، فرمان و کشش وسیله نقلیه شما ایفا می کند.

سرب رینگ برای بالانس چرخ

 والف لاستیک چیست
 سرب لاستیک چیست
 بالانس چرخ چیست
 تایر خودرو
 رینگ لاستیک چیست
 دیسک چرخ چیست
 قطعات خودرو

وزنه های تعادل از لرزش آزاردهنده هنگام رانندگی جلوگیری می کند

قسمت دیگر چرخ وزنه های تعادل هستند. در واقع، این عنصری است که برخی افراد از آن غافل هستند اما برای رانندگی ایمن ضروری است. این وزنه ها اندازه کوچکی دارند و معمولا از سرب ساخته می شوند. اینها روی رینگ ها قرار می گیرند و هدف اصلی آنها حفظ تعادل هر چهار چرخ و جلوگیری از لرزش هنگام رانندگی است.

این لرزش نه تنها ناراحت کننده است، بلکه می تواند به کمک فنرها ، عمر لاستیک ها را کاهش دهد و رانندگی را ایمن تر کند.

تایر

 قیمت لاستیک لینگ لانگ  لاستیک لینگ لانگ ساخت کجاست  بهترین مارک لاستیک چینی  قیمت لاستیک چینی  انواع لاستیک  لاستیک هدوی چینی  بهترین لاستیک برای سمند  بهترین لاستیک خارجی  بهترین لاستیک چهار فصل  مشخصات لاستیک تری انگل

لاستیک های ماشین کشش را فراهم می کنند و شوک را از بین می برند

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، لاستیک ها در واقع یکی از مهم ترین بخش های سیستم چرخ خودرو هستند. زیرا بدون لاستیک، رینگ، سوپاپ و وزنه های تعادل کاربرد چندانی ندارد. همچنین، این یکی با بالاترین حجم است.

وظیفه لاستیک خودرو این است که با کمک تعلیق و کمک فنر، کشش و ضربه را از بین ببرد. لاستیک ها همچنین رینگ ها را از تماس با زمین پوشش می دهند.

آج لاستیک خودرو بیرونی ترین قسمتی است که دارای طرح آج است. اگر می خواهید عمق آج لاستیک ، می توانید از یک سکه استفاده کنید یا این راهنما را دنبال کنید.

این قسمت از چرخ خودرو از لاستیک ساخته شده است، اگرچه مواد مورد استفاده برای ساخت آن می تواند متفاوت باشد – از کربن سیاه گرفته تا الیاف نساجی و اجزای معدنی.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.