آریزو ۵، خودروی چینی نسل آینده + عکس ومشخصات

0

آریزو ۵، خودروی چینی نسل آینده + عکس ومشخصات

درواقع، هم خودروسازان چینی و هم همتایان ایرانی‌شان، هر دو به دنبال «موفقیت» هستند؛ اما هر یک، تعریف خاص و ویژه خود را از این واژه دارد. از نظر خودروساز ایرانی، موفقیت یعنی اینکه شما در بازاری بی‌رقیب و با خاطری بس آسوده و خیالی سخت راحت، هر نوع خودرویی را با هر قسم کیفیت و قدمتی تولید نموده و به مشتری فلک‌زده داخلی قالب کنید و همچون میدان‌های تره‌بار! که انواع مرغوب‌تر میوه را از انواع نامرغوب‌تر آن سوا می‌کنند و در جعبه‌هایی متفاوت می‌نهند، شما هم در اینجا، نسخه‌های نامرغوب‌تر را به خریداران وطنی حواله نموده و مرغوب‌ترها را با شرایطی بس سهل‌تر و بهایی ارزان‌تر به کشورهای دوست و هم‌جوار روانه کنید تا بلکه همواره دعاگو و قدردانتان باشند!

Chery Alpha 5
Chery Alpha 5

اما از نظر خودروساز چینی، موفقیت در فتح گام‌به‌گام بازارهای داخلی و خارجی خلاصه می‌شود و هر نوع سهل‌انگاری در این مورد، حکم نابودی را برایش به همراه دارد. ازاین‌جهت نام بازار داخلی را در کنار خارجی آن آوردم که سازندگان چینی، برخلاف همتایان کره‌ای و ژاپنی‌شان، از همان آغاز، با بازاری مواجه بودند که توسط غول‌های خودروسازی همچون فولکس‌واگن، جنرال‌موتورز، نیسان و… فتح شده و مرکب‌های رنگارنگ این برندهای بیگانه، خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های کلان‌شهرهایی همچون شانگهای، پکن، گوآنگژو و تیانجین و … را اشغال نموده بود. خودروسازان چینی از نقطه صفر و تحت فشار سهمگین رقابت از ناحیه این غول‌های گرسنه! کارشان را شروع کردند و با انبانی خالی از تکنولوژی و با دستانی بس تهی، ذره‌ذره و کم‌کم خودشان را ارتقاء دادند و همین امر است که به تلاش آن‌ها ارزشی مضاعف اعطاء می‌کند. سازندگان چینی عاشقانه و خالصانه در پی پیشرفت و بهروزی کشورشان هستند و خیلی از اعمال و سلوکشان در این دوره، شبیه به خودروسازان آمریکایی در دهه‌های نخستین قرن بیستم است، دوران پرشوری که ده‌ها برند مختلف در بازار بکر آمریکا در حال رقابت و هماوردی با یکدیگر بودند و از تنازع میان آن‌ها هم فصل نوینی در دنیای خودروسازی، ورق خورد.

Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5

ازجمله شرکت‌های چینی که سخت در پی فتح بازارهای داخلی و خارجی است، کمپانی چری می‌باشد. در طی چند سال اخیر، این شرکت در مقوله کیفیت و طراحی به پیشرفت‌های شایان توجهی نائل آمده و از همین رو در عرصه جهانی و سطوح پایینی بازار توجهات صاحب‌نظران را بیش‌ازپیش به خود جلب نموده است. امروزه این مجموعه بر روی مقوله طراحی و کیفیت نهایی محصول، سرمایه‌گذاری فراوانی صورت داده و به دنبال یک خانه‌تکانی اساسی در تمامی محصولات فعلی خود می‌باشد. از همین روست که شاهدیم این کمپانی با سرعتی شگفت‌آور و پی‌درپی مدل‌های جدیدتری را روانه بازار می‌کند؛ و ناگفته نماند که هر یک از این مدل‌ها و کانسپت ها هم به‌نوبه خود از اِلمان‌های مدرن و مستقلی بهره می‌برند و مهم‌تر از همه، هیچ‌کدامشان هم نسخه‌های کپی و یا تقلیدی از دیگر گزینه‌های موجود در بازار، نیستند. با آنکه کمپانی چری با ۱۹ سال سابقه، از اکثر شرکت‌های ایرانی جوان‌تر است ولی خروجی کارش به‌مراتب پربارتر است و از همین حالا می‌توان آینده درخشانی را برایش پیش‌بینی کرد. صادرات به ده‌ها کشور گوناگون در دنیا گواه روشنی است بر این امر.

Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5

از جدیدترین محصولات چری که اخیراً سروصدای زیادی در محافل و سایت‌های خودرویی به راه انداخته، مدل آریزو ۵ است که از آن به عنوان برگ برنده چری در آینده یاد می‌شود. در این متن سعی می‌کنیم که به طور مختصر شما را با آن آشنا نماییم.

Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5

یکی از محصولاتی که شرکت چری اخیراً رونمایی نموده است مدل آریزو ۵ (ARRIZO 5) است. این خودرو برای نخستین بار در هیئت یک کانسپت و در نمایشگاه خودروی شانگهای ظاهر شد، کانسپت مذکور آلفا ۵ نام داشت ولی نسخه اصلی و تولیدی این خودرو، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودروی گوآنگژو به نمایش در آمد. خودروی مذکور قرار است که در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازارهای جهانی شود.

Chery Alpha 5 Concept
Chery Alpha 5 Concept

چری آریزو ۵ از نمای ظاهری دلپسندی برخوردار است و با آنکه طراحی برخی از بخش‌های بدنه آن متأثر از محصولات روز هیوندای است ولی این تأثیرات آن‌چنان زیاد نیست و روی‌هم‌رفته از طرح مستقل و نوینی بهره می‌برد. نمای جلوی آن از طرحی ساده و درعین‌حال حجیمی برخوردار است و درعین‌حال، مالامال از المان‌های مدرن بوده و با پیشرفت‌های روز دنیای طراحی همگام است. چراغ‌ها با لنزی شفاف در کناره‌های کاپوت کشیده آن جای گرفته‌اند و در تلفیق با نوارهای LED، چهره جذاب و عامه‌پسندی را برای آن مهیا نموده‌اند. گرداگرد جلوپنجره خوش‌ترکیب این خودرو را نوارهای کرومی با دقت وافری فرا گرفته است و در میانه آن نیز دو زه کرومی آرم چری را به لبه پایینی چراغ‌های جلوی آن وصل می‌کند که البته رعایت دقیق تمامی این ریزه‌کاری‌ها بر طرح پخته این بخش گواهی می‌دهند. در قسمت عقب آن نیز یک نوار کرومی به سبکی مدرن و امروزی در میانه چراغ‌های عقب آن جای گرفته است و یک اسپویلر هم در لبه صندوق آن دیده می‌شود. علاوه بر آن، بخش‌های پایینی لبه پنجره‌ها را نوارهای کرومی فرا گرفته است. ابعاد چرخ‌های نیز تا حدی با بدنه آن متناسب هستند ولی هنوز تا حد ایده‌آل خود فاصله دارند.

Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5

داخل کابین چری آریزو ۵ از لحاظ به‌کارگیری رنگ‌ها و خطوط به کار رفته، کمی شلوغ به نظر می‌رسد. طبق روال این روزها، یک صفحه نمایشگر اطلاعات در میانه داشبورد آن دیده می‌شود ولی دکمه‌های کنترلی نصب شده بر روی آن کوچک بوده و استفاده از آن‌ها برای سرنشینان چندان آسان نیست. صفحه کیلومتر شمار آن از طرحی اسپرتی بهره می‌برد و با خطوطی قرمزرنگی مدرج شده است و فرمانی سه پره در پشت آن جای گرفته است. درمجموع، در بیشتر بخش‌های کابین این خودرو از پلاستیک سخت و ارزان‌قیمت استفاده شده است که با توجه به قیمت آن قابل توجیه است ولی هنوز هم از لحاظ دقت مونتاژ و کیفیت مواد به کار رفته سال‌ها نسبت به همتایان کره‌ای و ژاپنی خود فاصله دارد.

Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5

بهایی که برای این خودرو تعیین شده بین ۶۰,۰۰۰ یوآن (۹,۸۰۰ دلار) الی ۹۰,۰۰۰ هزار یوآن (۱۴,۷۰۰ دلار) است. چری آریزو ۵، از لحاظ جایگاه در میانه مدل‌هایی همچون چری آریزو ۳ و چری آریزو ۷ قرار می‌گیرد. در آغاز، این خودرو تنها با یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری در دسترس خریدارانش خواهد بود. این پیشرانه از توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۸ نیوتن متر برخوردار است و با دو نوع متفاوت از جعبه‌دنده، اعم از دستی و نیز CVT عرضه می‌شود. کمی بعد، دو پیشرانه ۱٫۲ و ۱٫۵ لیتری توربو هم وارد خطوط تولید خواهند شد. پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربو از توانی معادل ۱۳۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۲ نیوتن متر برخوردار است و پیشرانه ۱٫۵ لیتری هم از توانی معادل ۱۴۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۲ نیوتن متر بهره می‌برد.
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۵۷۲/۱۸۲۵/۱۴۷۲ میلی‌متر و فاصله بین دو محورهای جلو و عقب آن برابر با ۲۶۷۰ میلی‌متر است.

منابع:
CHERYINTERNATIONAL.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.