آیا بیمه خودروهای برقی ارزان‌تر است؟

0

با توجه به اینکه بسیاری از بریتانیایی ها به دنبال تغییر به یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) هستند، ما بررسی کرده ایم که آیا دریافت بیمه خودرو در مقایسه با معادل های بنزین و دیزل ارزان تر است یا خیر.
خودروهای برقی مزایای زیادی برای رانندگان فراهم می‌کنند ، و با نزدیک شدن به مهلت 2030، برای همه کاربران جاده مهم است که از تفاوت بیمه خودروهای الکتریکی آگاه باشند.

 اخبار دولت  خودرو هیبریدی ایرانی  خودرو برقی  قیمت خودرو برقی یاس  تازه های خودرو در ایران  اخبار وزارت صنعت معدن و تجارت  سید ابراهیم رئیسی کیست

آشنایی با بیمه خودروهای برقی

با افزایش بی سابقه قیمت سوخت و آسیب های زیست محیطی ناشی از سوختن بنزین و گازوئیل، خودروهای برقی عموماً به عنوان انتخابی مسئولانه تر برای کره زمین تلقی می شوند.

وقتی صحبت از بیمه کردن هر وسیله نقلیه ای به میان می آید، مهم نیست که چگونه پیشرانه می شود، اصول یکسان است. با این حال، قیمت‌های بیمه برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) می‌تواند بالاتر از همتایان احتراقی آنها باشد، که تا حدودی به دلیل جدیدتر بودن مدل‌های خودروهای الکتریکی است.

این بدان معناست که قطعات یدکی ممکن است به راحتی در دسترس نباشند و خودروهای برقی نیز به مکانیک متخصص برای کار روی آنها نیاز دارند. با این حال، قیمت ها در حال کاهش است، اگر هنوز به اندازه کافی برای مطابقت با خودروهای بنزینی یا دیزلی نباشد.

برخی از بیمه نامه های خودرو ملاحظاتی مختص خودروهای برقی دارند. اینها شامل پوشش کابل های شارژ، آداپتورها و جعبه های دیواری برای آسیب های تصادفی، آتش سوزی و سرقت می شود.

بیمه نامه های EV نیز ممکن است تحت همین مقررات دارای پوشش باتری باشند، حتی اگر باتری جدا از خود خودرو اجاره شود.

بیمه‌گران همچنین می‌توانند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار هوایی (OTA) را پوشش دهند، و اگر یک مزیت اختیاری برای خودروی اجاره‌ای انتخاب کنید، ممکن است خودروی برقی یا هیبریدی – در صورت موجود بودن – در حالی که خودروی برقی شما برای تعمیر است، ارائه شود. برای مثال، اگر فردی از کابل شارژ در حالی که به خودروی شما وصل شده است، روی آن بیفتد، پوشش قانونی نیز ممکن است مفید باشد.

اگرچه هیچ تفاوت مشخصی بین بیمه اتومبیل برقی و «سوخت فسیلی» وجود ندارد، برخی از عوامل وجود دارد که ممکن است بخواهید قبل از تصمیم به خرید خودروی برقی در نظر بگیرید.

  • پوشش خرابی خودروهای برقی و هیبریدی
  • آیا باید یک خودروی هیبریدی، پلاگین هیبریدی یا الکتریکی تهیه کنم؟

آیا به بیمه ماشین برقی نیاز دارم؟

بله ، برای رانندگی هر نوع ماشین در جاده در انگلستان به بیمه نیاز دارید. رانندگی بدون پوشش مناسب در محل غیرقانونی است.

سه نوع سیاست وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها حداقل پوشش مورد نیاز قانون را انتخاب کنید، به علاوه سیاست‌هایی که پوشش گسترده‌تری ارائه می‌دهند. این شامل:

بیمه شخص ثالث

این حداقل قانون قانونی برای بیمه اتومبیل است. این شما را به دلیل خسارت وارده به سایر کاربران جاده و املاک که در آن مقصر هستید ، پوشش می دهد.

شخص ثالث، آتش سوزی و سرقت

این سطح بعدی بیمه خودرو است. این اشخاص ثالث را پوشش می دهد (به بالا مراجعه کنید) ، به همراه خسارت آتش به وسیله نقلیه و سرقت خود.

جامع

این گزینه شما را برای شخص ثالث، آتش سوزی و سرقت، بعلاوه هر گونه خسارت وارد شده به وسیله نقلیه خود در صورت وقوع تصادف، پوشش می دهد.

بیمه اتومبیل برقی چگونه محاسبه می شود؟

همه بیمه نامه های خودرو از یک سری اصول برای تعیین قیمت حق بیمه شما پیروی می کنند. این عوامل با توجه به هر ارائه دهنده جداگانه متفاوت است، اما بیشتر موارد زیر را به همراه عوامل بیشتری در نظر می گیرند:

  • چند وقته که رانندگی میکنی
  • سن ، شغل و محل زندگی شما
  • جایی که ماشین خود را وقتی خارج از جاده است پارک می کنید (مثلاً یک پارکینگ یا گاراژ)
  • برای چه چیزی از ماشین استفاده خواهید کرد و سالانه چند مایل رانندگی خواهید کرد
  • برند و مدل ماشینی که رانندگی می‌کنید، تغییراتی که انجام داده‌اید و ارزش آن
  • سابقه رانندگی شما (شامل هرگونه ادعای قبلی)

با توجه به مواردی که باید در نظر بگیرید، باید سعی کنید هنگام پاسخ دادن به سوالات تا حد امکان صادق و دقیق باشید.

اگر متوجه شدید که حق بیمه بالاتر از حدی است که می توانید بپردازید، سعی کنید با مازادهای داوطلبانه بازی کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که در صورت ادعا باید این مازاد را بپردازید.

بیمه خودروهای برقی شامل چه مواردی نمی شود؟

بیمه نامه های خودرو می توانند پوشش خرابی را به صورت اختیاری یا گاهی بدون هزینه اضافی ارائه دهند.

تعداد روزافزونی از ایستگاه های شارژ EV در سراسر بریتانیا وجود دارد، اما گرفتار شدن بدون برق برای بسیاری از رانندگان خودروهای برقی یک نگرانی بسیار واقعی است.

بنابراین این چیزی است که رانندگان خودروهای برقی باید حتما در نظر بگیرند. پوشش خرابی این اطمینان را به شما می دهد که در صورت بروز خرابی، وسیله نقلیه شما می تواند تعمیر یا بازیابی شود و شما می توانید در اسرع وقت دوباره راه اندازی شده و کار کند.

خودروی برقی من در چه گروه بیمه ای قرار خواهد گرفت؟

همه خودروها در گروه‌هایی قرار می‌گیرند تا به ارائه‌دهندگان بیمه کمک کنند تا مبلغی را برای حق بیمه شما محاسبه کنند. این گروه های بیمه ای توسط انجمن بیمه گران بریتانیایی تنظیم شده و توسط تحقیقات تاچام اداره می شود.

خودروهای جدید را به گروه‌های 1 تا 50 دسته‌بندی می‌کند. هرچه گروه پایین‌تر باشد، بیمه شما ارزان‌تر خواهد بود.

هر گروه بیمه به برند و مدل خودرو، میزان قدرت آن و سایر خطرات مانند احتمال سرقت بستگی دارد. برقی بودن لزوماً یک عامل نیست.

تحقیقات تاچام به این موارد می پردازد:

ارزش های جدید خودرو

هرچه خرید ماشین شما گرانتر باشد، برای مجرمان مطلوب تر است.

هزینه تعمیر قطعات آسیب دیده

هرچه هزینه قطعات خودرو شما کمتر باشد، حق بیمه شما نیز کمتر خواهد بود. قطعات آنها گران‌تر است تعمیر .

قطعات برای خودروهای برقی نیز تخصصی تر هستند. ممکن است متوجه شوید که باتری ها بسیار گران هستند، اگرچه برخی از تامین کنندگان طرح های اجاره باتری خود را ارائه می دهند.

عملکرد خودرو

شتاب، قدرت و عملکرد هر خودرو در هنگام تعیین گروه بیمه ارزیابی و در نظر گرفته می شود.

ایمنی و امنیت

هنگام انتساب یک گروه بیمه به برند و مدل وسیله نقلیه، امنیت و ایمنی نیز در نظر گرفته می شود.

اگر خودروی شما دارای ویژگی‌هایی مانند زنگ هشدار یا سیستم ترمز اضطراری خودکار است، ممکن است به انتقال آن به دسته‌بندی بیمه‌ای پایین‌تر کمک کند.

مسائل بیمه ماشین برقی چیست؟

قطعات تخصصی مورد نیاز برای تعمیر خودروهای برقی ممکن است گران باشند و ممکن است برای نصب آنها به مکانیک متخصص نیاز داشته باشند. متأسفانه این چیزی است که می تواند حق بیمه شما را افزایش دهد.

اگر صاحب یک خودروی برقی هستید، مهم است که بیمه نامه و خط مشی خرابی مناسبی دریافت کنید، بنابراین بدانید که در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه از نظر مالی تحت پوشش هستید.

RAC اولین شرکت امداد خرابی در بریتانیا است که یک واحد شارژ سیار را برای دارندگان خودروهای الکتریکی که شارژشان تمام شده است، معرفی کرد.

ما ارائه‌دهنده شماره یک پوشش خرابی خودروهای برقی و سیستم بازیابی All-Wheels-Up ما همچنین به گشت‌های ما اجازه می‌دهد تا با خیال راحت خودروهای برقی را بدون نیاز به تخت مسطح نجات دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.