تفاوت موتورهای آب خنک با هوا خنک چیست ؟

0

سوال:

چرا موتورهایی که هوا خنک هستند بیشتر الایندگی تولید میکنند نسبت به آنهایی که آب خنک هستند؟ چرا مهندسان نمیتوانند موتوری خنک تر و تمیز تری را بسازند که با هوا خنک شود و با قوانین جدید آلایندگی هم مطابقت کند؟

جواب:

خیلی وقت است که تفاوت های بین خنک کننده های آبی با هوا فکر علاقه مندان را درگیر خودش کرده است که ما سعی داریم جواب قانع کننده ای به همه شما بدهیم. موتور دو هواپیمای جنگی از جنگ جهانی دوم را٬ که تقریبا یک قدرت را تولید میکند مقایسه میکنیم. در مدل های آخر هواپیما Wright R‪-‬۲۶۰۰ موتور خنک کننده هوا ۱۴ سیلندری قرار داشت٬ که تقریبا برای ۲۶۰۰ اینچ مکعب٬ ۱۷۰۰ اسب بخار تولید میکرد٬ در صورتی که در همان زمان٬ رولزرویس بنام مرلین با موتور خنک کننده آب V‪-‬۱۲ همان قدرت را در ۱۶۵۰ اینچ مکعب داشت یا بهتر است بگوییم ۵۰٪ قدرت بیشتر در هر اینچ مکعب.

تفاوت بین موتور های آب خنک و هوا خنک

موتورهوا خنک Wright ٬ بخاطر عملکرد بالای دما نمیتوانست به اندازه مرلین قدرت و بوست بالاتر سوپرشارژر را تحمل کند در صورتی که وزن هر دو موتور هم به یک اندازه بود. همین مشکلات برای موتورسیکلت ها هم صادق است در صورتی که آلایندگی موتورهای هوا خنک هم بالاتر از آب است.

http://www.virginbmw.com/vbmw_data/img/detailguide/r1200gs/03/01.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.