چرا بخاری دنا و پژو 405 و سمند به درستی کار نمی کند؟

0

زمستان ممکن است در امارات خیلی سخت نباشد، اما یک بخاری کارآمد می تواند سواری شما را راحت تر کند – به خصوص اگر در زمستان به یک سفر طولانی به سمت شمال کشور می روید. علاوه بر راحتی، در روزهای سرد، رانندگی با ماشین سرد خوشایند نخواهد بود و این وضعیت می تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر شیشه جلوی خودرو مه گرفته یا یخ بزند. دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که بخاری ماشین شما به درستی یا به همان اندازه کارآمد کار نمی کند.

در این راهنما، همه دلایل را به همراه برخی اقدامات پیشگیرانه برجسته می کنیم.

آموزش شارژ گاز کولر خودرو شارژ گاز کولر پژو 206 شارژ گاز کولر سمند شارژ گاز کولر ماشین سیستم کولر پراید انواع گاز کولر خودرو حجم گاز کولر پراید حجم گاز کولر پژو گاز کولر R134 قیمت گاز کولر R134

بخاری ماشین چگونه کار می کند؟

یک موتور در حال کار گرمایی تولید می کند که توسط مایع خنک کننده جذب می شود. برای حفظ دمای کارکرد مناسب موتور، مایع خنک کننده موتور گرما را در سراسر رادیاتور و هسته بخاری منتقل می کند.

سپس هسته گرمکن و رادیاتور گرمای اضافی را از مایع خنک کننده جذب می کنند. سپس پانل بخاری کنترل می کند که چه مقدار گرما از هسته بخاری وارد محفظه مسافر می شود تا شما را گرم نگه دارد. این پنل همچنین برای تنظیم سرعت فن موتور دمنده استفاده می شود.

دلایلی که بخاری ماشین شما کار نمی کند

انواع مدل های سمند بهترین مدل سمند قیمت سمند EF7 قیمت سمند XU7 قیمت سمند EF7 گاز سوز قیمت سمند LX قیمت سمند سورن ELX معایب و مزایای سمند EF7 آپشن های سمند سورن ELX کیفیت سورن elx جدید معایب سمند سورن elx مجله خودرو

وقتی هر یک از اجزای خودروی خود را برای ماه ها و حتی روزها از کار بیاندازید، موضوع می تواند بدتر شود. دقیقاً به همین دلیل است که باید علت را پیدا کنید و بدون معطلی آنها را برطرف کنید. بهتر است قبل از شروع ریزش جیوه در منطقه شما از کارکرد بخاری اطمینان حاصل کنید. بیایید نگاهی به عواملی بیندازیم که ممکن است باعث مشکلات بخاری خودرو شوند.

هسته بخاری معیوب

هسته های بخاری دقیقا مانند رادیاتورهای فشرده هستند که از لوله های آلومینیومی تشکیل شده اند که مواد خنک کننده گرم را در داخل و خارج حمل می کند و در امتداد فن ها پخش می شود تا ماشین شما را گرم کند. هسته بخاری اینگونه عمل می کند. وقتی هسته بخاری نتواند مایع خنک کننده را از خود عبور دهد و دمنده هوا در لوله کوچک مسدود شده باشد، بخاری ماشین شما اصلا کار نمی کند.

اگر همه چیز با سیستم گرمایش ماشین شما خوب است، احتمالاً با هسته بخاری مشکل دارید. اگر مشکوک به مشکلی در هسته بخاری ماشین خود هستید، مراقب علائم زیر باشید.

  • تجمع مه در داخل خودرو
  • مصرف سریع مایع خنک کننده
  • بوی سوختن بیش از حد موتور
  • بوی شیرین یا میوه مانند در ماشین

مایع خنک کننده ناکافی

یکی دیگر از دلایل رایج توقف کار بخاری ماشین می تواند سطح پایین خنک کننده در هسته بخاری باشد. وقتی سطح مایع خنک‌کننده مدام پایین می‌آید، اصلاً به هسته بخاری نمی‌رسد تا در داخل خودرو گرما ایجاد کند. در نتیجه، ماشین یا کابین شما سرد می ماند.

همچنین به دلیل کار بیش از حد موتور و مقدار ناکافی مایع خنک کننده، هسته بخاری بدون خنک کننده تمام می شود. در این صورت، پر کردن مایع خنک کننده می تواند مشکل را حل کند. همچنین می توانید خودروی خود را از نظر نشت مایع خنک کننده بررسی کنید.

ترموستات خراب شده

یک ترموستات قدیمی و زنگ زده اجازه نمی دهد موتور به درستی گرم شود.ترموستات نقش مهمی در حفظ دمای خودرو دارد. این تضمین می کند که موتور بیش از حد گرم نمی شود و همچنین سیستم خنک کننده و گرمایش خودرو را به طور موثر حفظ می کند. یک ترموستات بد نمی تواند با تأثیر بر سیستم خنک کننده موتور خودرو، گرما را در داخل خودرو جمع کند. توصیه می شود قبل از اینکه به خودروی شما آسیب بیشتری وارد کند، ترموستات خود را بررسی و تعمیر کنید.

کنترل های بخاری ناکارآمد

این کنترل کننده های بخاری به عنوان یک کلید برای روشن و خاموش کردن بخاری ماشین شما عمل می کنند. این کنترل ها می توانند مشکلات سیم کشی داشته باشند که می تواند منجر به بخاری ماشین ناکارآمد شود. توصیه می شود سوئیچ های خود را به طور کامل بررسی کنید و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

جیب های هوا

یکی دیگر از دلایل احتمالی عملکرد ضعیف بخاری می تواند حباب های هوا در هسته بخاری باشد. اگر اخیراً سیستم خنک کننده را پر و تخلیه کرده اید یا نشت مایع خنک کننده را تعمیر کرده اید، ممکن است قفل هوا داشته باشید. هنگامی که جریان مایع خنک کننده از طریق هسته بخاری توسط یک محفظه هوا قطع می شود، از گردش صحیح مایع خنک کننده موتور جلوگیری می کند.

مایع خنک کننده را بررسی کنید تا ببینید آیا از طریق هسته و شیلنگ بخاری در حال گردش است یا خیر. هر دو شیلنگ خروجی و ورودی باید وقتی بخاری روشن است و موتور در دمای معمولی کار می کند، احساس گرما کنند.

مشکلات فن بخاری

یکی دیگر از دلایل رایج کار نکردن بخاری ماشین شما می تواند مشکل فن باشد. فن های بخاری وظیفه دمیدن هوای گرم به داخل خودرو را بر عهده دارند. اگر آنها آسیب دیده یا معیوب باشند، غیرممکن است که بخاری ماشین شما به درستی کار کند.

هسته بخاری مسدود شده است

یک مشکل غیرمنتظره هسته بخاری می تواند گرفتگی ناگهانی باشد. زمانی اتفاق می افتد که زنگ زدگی رادیاتور یا زباله در سیستم سرمایش/گرمایش یا رادیاتور گیر کند. یک هسته گرفتگی را می‌توان توسط تکنسین‌های AC خودرو تعمیر کرد، اما اگر آن را برای مدت طولانی مسدود نگه دارید، ممکن است مجبور شوید آن را با یک هسته جدید جایگزین کنید.

مشکل مقاومت موتور دمنده

اگر سرعت فن یا بخاری شما قادر به تولید گرمای کافی نیست، می تواند نشان دهنده معیوب بودن مقاومت موتور دمنده .

نشتی رادیاتور

هسته بخاری جایی است که ممکن است متوجه از دست دادن مایع شوید.بخاری ماشین شما می تواند به درستی کار نکند آب از رادیاتور و پمپ آب نشت کند . بدترین چیز این است که اگر به موقع تعمیر نشود می تواند به موتور شما آسیب برساند.

هزینه تعمیر بخاری

هزینه تعمیر بخاری ماشین شما به علت اصلی آن بستگی دارد. یک فن یا ترموستات را می توان به راحتی با حداقل هزینه تعویض کرد. حتی شارژ مجدد مایع خنک کننده نیز راه حل گران قیمتی نیست. با این حال، جایگزینی یک هسته بخاری می تواند بسیار گران باشد.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

در حالی که ممکن است زیاد از بخاری استفاده نکنید، تعمیر و نگهداری منظم می تواند اطمینان حاصل کند که هر زمان که به آن نیاز داشتید به طور کامل کار می کند. از آنجایی که سیستم گرمایش خودرو به سیستم خنک کننده مربوط می شود، تعمیر و نگهداری بخاری خودرو مشابه تعمیر و نگهداری AC خودرو است.

  • اطمینان حاصل کنید که ماشین شما همیشه از سطح مایع خنک کننده کافی برخوردار است. این به گرم شدن هسته دستگاه کمک می کند و همچنین موتور وسیله نقلیه شما را روان کار می کند.
  • مایع خنک کننده را به طور مرتب بررسی کنید و مطمئن شوید که تمیز و عاری از هرگونه زنگ زدگی یا سایر مواد زائد است.
  • مطمئن شوید که ترموستات و فن به درستی کار می کنند.
  • تمام شیلنگ ها و تسمه ها را از نظر نشتی بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی وصل شده اند.

اکنون می دانید که چرا بخاری ماشین شما به درستی کار نمی کند. بخاری خودرو جزء ضروری وسیله نقلیه شماست. مانند بسیاری از قطعات خودرو، بخاری خودرو اگر به طور منظم نگهداری نشود، می تواند منجر به مشکلات بزرگتری شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.