وزن استاندارد خودروها چیست؟

0

وزن استاندارد خودرو چیست؟ محدوده وزنی خودروها در دنیا چقدر است؟

معرفی محدوده وزن انواع خودرو

اصل مطلب این است که همه روزه در خیابان و جاده ها شاهد عبور و مرور هزاران خودرو هستیم که شکل ها و اندازه ها و رنگ های مختلفی دارند و تنوع در این حوزه بسیار زیاد است اما به عنوان یک شهروند و نه یک متخصص شما بهتر است تفاوت خودروها را از همدیگر درک کنید.

حجم و زمان تعویض روغن و فیلترهای بی ام و F32 420i کوپه

در واقع خودرو یا همان ماشینی که شما سوار می شوید از لحاظ استایل یا سبک ، از لحاظ اندازه ، از لحاظ ظرفیت و … با همدیگر تفاوت دارند. اما مهمترین چیزی که مردم از تفاوت بین خودروهای شخصی به سادگی متوجه می شوند استایل یا سبک خودرو است .

فقط این موضوع را فراموش نکنید که وقتی خودروهای مختلف را از لحاظ سبک یا Style طبقه بندی می کنیم احتمال این وجود دارد که یک خودرو در بیشتر از یک طبقه بندی قرار بگیرد.

در لفظ ساده خودرو یا ماشین به وسیله ای گفته می شوند که بتواند مسافران را جابجا کند ، اما اگر کمی تخصصی تر صحبت کنیم واژه خودرو یا Car به وسیله ای گفته می شود که در وهله اول موتوری باشد و در وهله دوم حداقل دارای 4 چرخ باشد ، خودروها را می توان در قالب شکل ، اندازه ، ابزار یا Option ، ظاهر و … نیز طبقه بندی و بین آنها تمایز ایجاد کرد ، اما در سطوح استاندارد در شرکت های تولید کننده خودرو در دنیا مهمترین فاکتور تمایز بین خودروها میزان وزن خودرو است و این یعنی می توانیم در وهله اول خودروها را به دسته بندی های وزنی زیر طبقه بندی کنیم :

مفهوم مونوکوک فیبر کربنی لامبورگینی چیست؟

  • خودروهای با محدوده وزن زیر 1133 کیلو ( اندازه خودروهای بسیار جمع و جور یا SubCompact)
  • خودروهای با محدوده وزنی بین 1133 کیلوگرم تا 1360 کیلوگرم ( اندازه خودروهای جمع و جور یا Compact )
  • خودروهایی با محدوده وزنی بین 1360 کیلوگرم تا 1587 کیلوگرم ( اندازه خودروهای متوسط یا Medium Size )
  • خودروهایی با محدوده وزنی بیشتر از 1587 کیلوگرم ( اندازه خودروهای Full یا کامل )

خوب بنابراین بر اساس استانداردهای گفته شده پراید با وزن 850 کیلوگرم یک خودروی بسیار جمع و جور محسوب می شود و معمولا چنین خودروهایی خودروهای محدود به محدوده شهر هستند و برای مسافرت های بین شهری استفاده نمی شوند.

از طرفی به این نکته توجه کنید که منظور از وزن خودرو ، وزنی است که در زمان نبودن مسافر در نظر گرفته می شود به قول بازاری ها خودروی خالص بدون ناقصی یعنی سوخت و روغن و آب و … از وزن خودرو بایستی کم شده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.