کیا تاسمان 2025 – رقیب جدید تویوتا هایلوکس

0

کیا تاسمان، اولین پیکاپ کیا موتورز وارد بازار می شود!! آیا برند کره جنوبی می‌تواند بازار بی‌نظیر را شکست دهد؟

این مدل جدیدی است که باید افرادی مانند مزدا، فورد و میتسوبیشی را نگران کند. این خودروی کاملاً جدید دو کابین مورد انتظار کیا است که در پارکینگ کره جنوبی دستگیر شده است.

در حالی که شایعات زیادی در مورد این محصول جدید و مورد انتظار به خط تولید کیا منتشر شده است، این اولین باری است که یک نمونه اولیه نزدیک به تولید از نزدیک مشاهده می شود. کانال یوتیوب کره جنوبی، Woopa TV ، تاسمان را جاسوسی کرد (همانطور که انتظار می رود شناخته شود) و یک ویدیوی گسترده فیلمبرداری کرد.

حتی با وجود اینکه تاسمان با استتار شدید و مشکی پوشیده شده است، هنوز چیزهای زیادی از این نمونه اولیه می توان آموخت. بارزترین عنصر ظاهری، ظاهر بزرگ و جعبه‌ای یوتی جدید است که نشان می‌دهد کیا از سبک «کامیون بزرگ» فورد رنجر محبوب و میتسوبیشی تریتون جدید پیروی می‌کند.

در حالی که زاویه‌دار خواهد بود، اما از طریق استتار به نظر می‌رسد که تاسمان از سبک فعلی خط شاسی بلندهای کیا پیروی می‌کند. انتظار یک رفتار بصری مشابه با آخرین مدل ها، مانند EV9 و سورنتو به روز شده را داشته باشید.

اما برای اینکه کیا تاسمن واقعاً آن را به رنجر و تویوتا هایلوکس ببرد، ظاهر مهم نیست، بلکه آنچه در زیر آن وجود دارد مهم است. خوشبختانه برای کیا، ute جدید روی یک شاسی نردبانی قرار گرفته است، به این معنی که این یک کابین دو کابین مناسب و یک تنی است و نه یک اسب دوانی مبتنی بر SUV.

در زیر کاپوت احتمالاً از موتور 2.2 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل کیا استفاده می شود که قدرت 148 کیلووات و گشتاور 440 نیوتن متر قابل احترام – اما نه در کلاس خود را دارد. سوال بزرگتر این است که در صورت وجود، موتور بنزینی کیا ممکن است در تاسمان چه چیزی ارائه دهد. کلید آینده آن فروش در ایالات متحده خواهد بود، جایی که بازار بنزین را به دیزل ترجیح می دهد، که موتور 3.5 لیتری V6 200 کیلووات/332 نیوتن متر را به یک انتخاب واضح تبدیل می کند.

با این حال، یک پیچ و تاب در داستان وجود دارد، زیرا کیا فقط یک بار برنامه ریزی نمی کند، بلکه برای دو بار استفاده می کند. این شرکت قبلا تایید کرده بود که 14 وسیله نقلیه تمام الکتریکی را قبل از پایان سال 2027 عرضه خواهد کرد و نشان داده است که یک ute یکی از آنها خواهد بود.

با توجه به اینکه شاسی بلند بزرگ EV9 که اخیراً به بازار عرضه شده است، بر روی پلت فرم مدولار “e-GMP” قرار دارد، این موضوع انتخاب واضحی را برای کیا به عنوان پایه و اساس خودروی الکتریکی ایجاد می کند. احتمالاً این پیشرانه نیز دارای پیشرانه مشابهی خواهد بود و EV9 با موتور دوگانه خود قدرت 283 کیلووات/700 نیوتن متر تولید می کند.

انتظار می رود کیا تاسمن تا قبل از پایان سال 2024 معرفی شود و در نیمه اول سال 2025 به فروش برسد. استرالیا احتمالا یکی از بازارهای کلیدی برای خودروی جدید خواهد بود، با توجه به قدرت هر دو کابین و کیا در مسابقه فروش فعلی
کیا در آینده نزدیک اولین پیکاپ خود با نام تاسمان را معرفی می‌کند. پیکاپ سایز متوسط Tasman برای رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر آمده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.