گیر کردن دنده در حالت پارک (P) در دنا پلاس توربو اتوماتیک +عکس

0

از ایرادات شایع در دنا پلاس توربو اتوماتیک می توان به مشکل گیر کردن دسته دنده در حالت پارکینگ (P) اشاره کرد. این مشکل در 5000 کیلومتر ابتدایی برای برخی مالکان این خودرو پیش می‌آید.

 گیر کردن دنده اتوماتیک
 خارج کردن دنده دنا از حالت پارک
 گیر کردن دسته دنده خودرو
 گیر کردن دسته دنده دنا
 تعمیرات تخصصی دنا پلاس
 آزاد کردن گیربکس اتوماتیک از حالت پارک
 علامت P روی دنده چیست

خوشبختانه این ایراد به گیربکس ماشین ارتباطی ندارد و از کار افتادن قطعه میکروسوییچ ترمز می‌باشد. با انجام نکاتی که در ادامه در دنا ایران به آن اشاره می کنیم این مشکل برطرف خواهد شد.

1- فشار بیشتر به پدال ترمز:

گیر کردن دنده در حالت پارک (P) در دنا پلاس توربو اتوماتیک +عکس

اگر وضعیت حالت دنده از حالت پارک خارج نمیشد ابتدا سعی کنید کمی بیشتر از حالت عادی پدال ترمز را فشار دهید و ببینید دسته دنده قابل تغییر است یا خیر. در صورت جواب ندادن این راه حل، چندین بار پدال ترمز را گرفته و رها کنید و سپس نسبت به تغییر دسته دنده اقدام نمایید. اگر این دو روش جواب نداد سراغ راه حل بعدی بروید.

نکته: تحت هیچ شرایطی با فشار قصد خارج کردن دسته دنده از وضعیت پارک را نداشته باشید چرا که با این کار به گیربکس خودرو آسیب زده که هزینه و وقت زیادی را از شما خواهد گرفت.

2-درآوردن و جازدن میکروسوییچ پدال ترمز

در برخی مواقع با درآوردن و جازدن میکروسوییچ پدال ترمز مشکل رفع خواهد شد. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: 1- میکروسوییچ پدال ترمز کجا هست؟ در عکس زیر محل قرارگیری میکروسوییچ پدال ترمز به صورت کامل نشان داده شده است.

 گیر کردن دنده اتوماتیک خارج کردن دنده دنا از حالت پارک گیر کردن دسته دنده خودرو گیر کردن دسته دنده دنا تعمیرات تخصصی دنا پلاس آزاد کردن گیربکس اتوماتیک از حالت پارک علامت P روی دنده چیست
حال برای درآوردن و جازدن میکروسوییچ پدال ترمز مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا خودرو را خاموش‌ کنید.

۲- سوکتی را که در تصویر مشخص شده، به مدت ۱۰ ثانیه جدا نمایید. برای رفع گرد و خاک چند فوت داخل سوکت کنید.

۳- سوکت را مجددا نصب کرده و خودرو را روشن نمایید.

در صورتی که روش فوق هم برای شما جواب نداد نشان دهنده این است که میکروسوییچ پدال ترمز شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد. حال ممکن است بگویید در جایی هستم و دسترسی به خرید این میکروسوییچ ندارم یا اینکه عجله دارم و باید کاری را انجام بدم. نگران این موضوع نباشید.

3- آزاد کردن دسته دنده با ضامن

گیر کردن دنده در حالت پارک (P) در دنا پلاس توربو اتوماتیک +عکس

در کنار دسته دنده یک بخش پلاستیکی وجود دارد که در تصویر مشخص شده. با کنار زدن این زائده، یک فازمتر را به داخل آن وارد کرده و کمی فشار بیاورید و سپس دسته دنده از حالت پارک خارج خواهد شد. دقت کنید که این کار صرفا برای موارد ضروری است که شما دسترسی یا وقت لازم برای تعویض قطعه را ندارید.

ویدئو نحوه خارج کردن دسته دنده از وضعیت پارک (P) با فشار دادن ضامن

دانلود 4 مگابایت

در صورت داشتن وقت حتما با امداد خودرو تماس بگیرید و بحث خرابی میکروسوییچ پدال ترمز را گزارش کنید. اگر خودرو شما گارانتی داشته باشد این قطعه به صورت رایگان برای شما تعویض خواهد شد.

می توانید برای احتیاط همواره یک میکروسوییچ نو در ماشین داشته باشید تا در صورت خرابی آن را تعویض کنید. هم تعویض قطعه میکروسوییچ کار ساده ایست و هم قیمت نسبتا پایینی دارد.

در آخر باز هم به این نکته مهم اشاره میکنیم که تحت هیچ عنوان از فشار برای خارج کردن وضعیت دسته دنده از حالت پارک استفاده نکنید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.