معرفی نیرومندترین پورشه تاریخ (Porsche Taycan Turbo GT)

0

نسخه­‌های قبلی پورشه تایکان هم خودروهایی سریع به شمار می‌­آیند، چرا که مدل‌های پایه و S از این خودروی برقی، می‌­توانند ظرف 4.5 و 2.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسند.

اما حالا و با رونمایی از پورشه تایکان توربو GT مدل 2025، نه تنها با عضو پرچمدار این خانواده بلکه با نیرومندترین محصول ساخته شده توسط پورشه در کل تاریخ فعالیت این شرکت، روبرو هستیم.

معرفی نیرومندترین پورشه تاریخ (Porsche Taycan Turbo GT)

مشخصات فنی پورشه تایکان توربو GT

پورشه تایکان توربو GT مدل 2025، 777 اسب‌­بخار قدرت و 1340 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. با فعال‌سازی حالت رانندگی Attack یا حمله از روی شیفتر سمت راست فرمان، نیروی خودرو به مدت 10 ثانیه به 1019 اسب­‌بخار می­‌رسد.

سیستم کنترل کشش هم 1092 اسب­‌بخار قدرت را به مدت 2 ثانیه در اختیار پورشه تایکان توربو GT قرار می­‌دهد تا این خودرو ظرف 2.2 ثانیه به سرعت 100 و در مدت 6.6 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت هم 290 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

اگر پکیج وایساخ (Weissach) را سفارش دهید، این ارقام به ترتیب به 2.1 و 6.4 ثانیه و 305 کیلومتر برساعت تغییر می‌­کند. در اوایل ژانویه، پورشه تایکان توربو GT مدل 2025 همراه با پکیج وایساخ، پیست نوربورگ رینگ را در مدت 7 دقیقه و 55 ثانیه طی کرد و لقب سریع‌ترین خودروی برقی جهان را به دست آورد.

پورشه با استفاده از سیلیکون کاربید در پیشرانه تایکان توربو GT مدل 2025 و همچنین نصب پیشرانه جدید در محور عقب، توانسته مجموعه‌­ای نیرومندتر ولی با وزن کمتر نسبت به تایکان S را در این خودرو قرار دهد.

معرفی نیرومندترین پورشه تاریخ (Porsche Taycan Turbo GT)

طراحی پورشه تایکان توربو GT

استفاده از فیبرکربن در ساخت ستون‌های B، آینه­‌ها و رکاب‌های جانبی، کاهش وزن در محفظه بار با حذف موکت، نصب ترمزهای کربن سرامیک و رینگ‌های 21 اینچی با وزن کمتر و همچنین عدم نصب موتور برقی درها و ساعت آنالوگ روی داشبورد، وزن GT را نسبت S، حدود 72 کیلوگرم کاهش داده است. با سفارش پکیج وایساخ، حتی صندلی‌های عقب نیز حذف خواهد شد.

زیرسپری جلو با تیغه‌­های آئرو، باله فعال عقب و سیستم تعلیق فعال پورشه، به صورت استاندارد در توربو GT مدل 2025 نصب شده است در حالی که دیفیوزر جدید جلو، باله فیبرکربنی و قطعات محافظ جریان هوا در زیر بدنه هم با پکیج وایساخ همراه می‌­شود، تا نیرویی معادل با 220 کیلوگرم روی بدنه این خودرو وارد شود.

تایکان توربو GT را می‌­توان با پنج رنگ متالیک بنفش Sky، خاکستری Volcano، سبز Shade، سفید یا مشکی انتخاب کرد. رنگ آبی Pale برگرفته از 911 داکار با پرداخت 2.850 دلار قابل انتخاب است، در حالی که رنگ‌های سفارشی Manufaktur با پرداخت 30.020 دلار عرضه خواهد شد.

مجموعه­‌ای از نشان‌های Decal Set با مبلغ 1.210 دلار، بدنه این خودرو را تزئین می­‌کند، در حالی که برای نوارهای تزئینی Design Wrap که شاید موردپسند بسیاری افراد نباشد هم 11.400 دلار دریافت خواهد شد.

برای رنگ آمیزی قطعات ظاهری شامل آینه‌­های جانبی و رینگ‌ها و همچنین تزئین نشان‌ها و دستگیره درها با رنگ مشکی، باید 2.570 دلار پرداخت شود. لوگوی نورانی پورشه در چراغ‌های عقب، پارکابی فیبرکربنی با حروف سفارشی و پکیج آبی Voltage برای کابین هم به ترتیب 460 ، 3.070 و 940 دلار قیمت­‌گذاری شده است.

کابین و امکانات پورشه تایکان توربو GT

در فضای کابین تایکان توربو GT مدل 2025 با روکش سفارش چرم، صندلی‌های فیبرکربن و لوگوی روی پشت­‌سری­‌ها مواجه هستیم. البته به دلیل استانداردهای تصادف در آمریکا، صندلی کربنی در این کشور عرضه نشده ولی نمونه­‌های اسپرت تطبیق­‌پذیر با تنظیم برقی 18 گانه قابل سفارش است.

قیمت پورشه تایکان توربو GT

قیمت تایکان توربو GT مدل 2025 در مدل پایه، 231,995 دلار تعیین شده است. با سفارش آپشن­‌های قابل انتخاب برای این خودرو، قیمت نهایی به 286,845 دلار می­‌رسد. نکته جالب این‌که پکیج وایساخ بدون دریافت هزینه اضافه ارائه می­‌شود، اما مشتریان آمریکایی برای حمل خودرو تا نمایندگی مرکز پورشه در آتلانتا یا لس آنجلس باید 2 هزار دلار اضافه پرداخت کنند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.