علت کم کردن روغن ،موتور تازه تعمیر پژو پارس

0

خودرو پژو پارس LX دارم و حدود چندماه قبل موتور خودرویم تعمیر اساسی شد. اما از آن زمان تا به‌امروز با بررسی پی‌درپی سطح روغن‌موتور به‌وسیله گیج روغن متوجه می‌شوم سطح آن پایین می رود و بوی سوختگی میاد. علت چیست؟

از آنجا که بیان کردید موتور را تعمیر اساسی کرده‌اید و سپس این اتفاق رخ داده، به‌احتمال زیاد مشکل از واشر قالپاق سوپاپ است .

اجرت باز کردن گیربکس 405 اجرت باز و بست سرسیلندر 206 اجرت باز و بست سرسیلندر پژو 207 اجرت بازو بست سرسیلندر پژو 405 اجرت تعمیر اساسی 206 اجرت تعمیر اساسی سمند EF7 اجرت تعمیر اساسی گیربکس ال90 اجرت تعمیر اکسل 206 اجرت تعمیر استارت 206 اجرت تعمیر اتاق پراید اجرت تعمیر دینام ال 90 اجرت تعمیر اساسی پژو پارس اجرت تعمیر اساسی آزرا اجرت تعمیر اساسی پراید

ابتدا باید گفت عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست و نیاز به‌بررسی دقیق‌تر دارد. اما از آنجا که بیان کردید موتور را تعمیر اساسی کرده‌اید و سپس این اتفاق رخ داده، به‌احتمال زیاد مشکل از واشر قالپاق سوپاپ است و اگر در زمان تعمیر پیشرانه پیچ‌های واشرقالپاق سوپاپ بیش از گشتاور مجاز سفت شوند، سبب معیوب شدن آن می‌شود که روغن‌ریزی را در پی دارد.

گاهی نیز ممکن است این حالت به‌دلیل کیفیت پایین واشر یا عدم مونتاژ صحیح در زمان تعمیر ایجاد شود. از آنجا که روغن‌ریزی در قسمت فوقانی موتــــور به‌دلیل نزدیک بودن به‌کاتالیست می‌تواند منجربه آتش‌سوزی شود، برای تعمیر این مشکل تعلل نکنید و برای تعمیر و رفع عیب پیشنهاد می‌شود به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید.

خودرو را بررید روی پاچال مکانیکی و سینی موتور را باز کنید و با دقت نگاه کنید به زیر موتور ببینید کدام قسمت ها روغنی شده و کاسه نمدهای موتور ،واشرها و فیلتر روغن ،پیچ کارتل ،واشر درب سوپاپ وفشنگی روغن را چک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.