تعمیرات و نگهداری خودروی برلیانس

0

تعمیرات و نگهداری خودرو برلیانس

تعویض و تجدید روغن ترمز برلیانس ، #تعویض و هواگیری روغن ترمز

مقایسه برلیانس h320 مقایسه برلیانس h320 با بسترن قیمت بسترن b30 مشخصات بسترن b30 مقایسه بسترن B30 معایب بسترن b30 قیمت برلیانس h320 مزایا و معایب برلیانس h320 مشخصات برلیانس H320 مشخصات فنی برلیانس H320 مشاوره خرید خودرو

(توصیه میشود برای تعویض یا تجدید روغن ترمز، تمام روغن ترمز از سیستم تخلیه نشود)

– اگر ۴ یا ۵ ساله از مدل خودرو میگذرد تعویض روغن ترمز توصیه میشود (بخصوص مناطق رطوبتی)

– برای تعویض روغن ترمز ، تنها با یک سورنگ تمام روغن مخزن را تا انتها بکشید و مجدد با روغن جدید پر کنید

– برای اطمینان بیشتر هر ۴ تا چرخ را هواگیری دستی کنید تا روغن قبلی از لوله ها خارج شده و جدید جایگزین بشود

– تا چندین کیلومتر و ترمز گیری های پی در پی، به سطح روغن ترمز و روشن شدن چراغ ترمز دستی دقت کنید

– اگر به هر صورت روغن را کامل تخلیه کردید، ابتدا “هواگیری دستی هر ۴ تا چرخ”، و سپس “هواگیری ترمز  ABS با دستگاه دیاگ” حتما لازم هست.

جا زدن فنرهای لمنت ترمز برلیانس

موقع جازدن لنت های جلو و عقب برلیانس سری 300 دقت کنید فنر های پشت هر جفت لنت متفاوت هستند.

مطابق عکس برای جلو فنر ها یکی داخل پیستون و یکی داخل کالیپر نصب میشود.

کالیپر را بالا بگیرید “نباید” لنت ها به راحتی جدا شده و روی زمین بیافتند.

برای عقب فنر ها باید درست داخل کالیپر قرار بگیرن و از شیار وسط کالیپر بیرون نزند.

چرب شدن مخزن بخار روغن یا بوی روغن داغ:

دوستانی که کارکرد ماشینشون بالاست و در زمان پرگاز رفتن بوی روغن سوخته به مشام میرسه. این قسمت رو که در تصویر مشحص کردم چک کنن که درز مخزن آرام کننده بخار روغن باز نشده باشه. محل درز رو با چسب یا چند عدد پیچ خودکار کوچک کامل ببندن و پوشش بدن.

(دقت کنین این مخزن هیچوقت نباید باز بشه و چرب شدن و چند قطره روغن داخلش طبیعی هستش و مشکلی نداره.)

روشن شدن چراغ ABS و ترمز دستی همزمان:

تجربه از دوستان:

“چند وقت پیش هم این مشکل توی باران واسم پیش اومد دیاگ زدم نشون میداد که سنسور روی چرخ خراب سنسور خریدم ولی بازم اوکی نشد خیلی درگیر شدم تا اینکه سوکت توی کاپوت رو در آوردیم دیدیم سوکت آب خوردگی داره با اسپری تمیز و خشک کردیم اوکی شد.”

توجه شود:

مشکل بیشتر از لاستیک درب موتور هستش.. توی عکس با فلش قرمز مشخص کردم
اگر این لاستیک درست باشه آب بهش نمیرسد

ولی به هرحال برای اطمینان بیشتر بگین کاور پارچه ای ایسیو تیوفایو میخوام.. ۲ تا بگیرین، یکی بکشین روی ایسیو زیر قاب زیر شیشه، یکی هم بکشین روی این سوکت و بلوک abs تا دیگه آب و رطوبت بهشون نرسه..

حل مشکل ریختن آب باران زیر پای شاگرد برای همیشه:

(ابتدا چک کنین صد درصد آب باران یا شستشو باشه، و آب رادیات نباشه. اگر آب رادیات بود احتمالا رادیات بخاری سوراخ شده)

– اول قاب زیر شیشه را باز کنین تا به درپوش فیلتر دست پیدا کنین

– مرحله دوم پیچ های درپوش را باز کنین و فیلتر را در بیارین

– کف محفظه مثل عکس اون مهره ای که با فلش آبی 🔵 مشخص کردم را باز کنین، کل قاب را با احتیاط در بیارین

– قاب را برگردونید، زیر قاب فلشهای قرمز 🛑 عکس یک “واشر” هست، از سلامتش و کیپ شدنش مطمئن بشین یا با چسب مزدا بچسبانید و مجددا محفظه و مهرشو ببندین.

– بعد از جا زدن فیلتر و بستن درپوشش، برای اطمینان بیشتر میتونید یک مقوا ضد آب یا تلق یاهرچه انعطاف پذیر هست (مثل عکس رادیالوژی) مطابق شکل برش بدین و به صورت ناودان درست کنین و جای بدین اون وسط.
حتما توجه کنین لبه مقوا بره زیر شیشه و مقوا ضد آب باشه یا با نوارچسب ضد آبش کنین و تا انتهای لب گلگیر ادامه پیدا کنه.
فلاپ رویی را ببندین و تمام!

(اینکار باعث جلوگیری از رسیدن آب به ایسیو ماشین هم میشه)

(کشیدن کاور روی ایسیو هم توصیه میشه)

تق تق فرمان ، پیچ ریگلاژ فرمان

طبق تجربه دوستان اگر با تزریق گریس، آچارکشی چهارشاخه و تعویض بوش فرمان مشکل صدا و لقی فرمان حل نشد، احتمال دارد پیچ ریگلاژ جعبه فرمان شل شده باشد.

باید با ابزار و درجه خاص سفت شود. کمی شل باشه لق میزنه. کمی سفت، فرمان سفت میشه و بر نمیگرده

#دریچه گاز

اگر مشکلاتی از قبیل تاخیر گاز، گاز نخوردن یا گاز خوردن اضافه داشتین ممکنه از کثیفی دریچه گاز باشه.
توصیه میشه حداکثر روی 60 – 70 هزارتا دریچه گاز شستشو داده بشه.

(بهتره درب قسمت الکترونیکی پشت دریچه باز نشه مگه اینکه خطا یا خرابی ازون قسمت داشته باشین)

داشبورد دستگیره دسته شکستن

نکاتی برای جلوگیری از شکستن دسته درب داشبورد برلیانس سری ۳۰۰:

– ابتدا کل دسته در را با باز کردن ۲ تا پیچ چهار سو پشت درب داشبورد، باز کنین و به راحتی در بیارین.

– با پیچ گوشتی ۲ سو کوچک، خیلی آرام به قسمت آبی رنگ داخل عکس فشار بیارین تا روکش دسته باز شود.

– توجه کنین امکان شکستگی دسته از مناطقی هست که با فلش مشخص شده.

– دلیل اصلی شکستگی قوی بودن فنر دستگیره هستش برای همین توصیه میشه ۲ دور یا نیم سانت از فنر را با سیم چین ببرید. (بیشتر نشه در لق نزنه)

به قسمت کشویی زبانه و همینطور محلی که با فلش آبی مشخص شده. گریس بزنین.

– برای اطمینان از نشکستن زبانه میتوان مثل عکس شماره ۲، زبانه کوچک را با کمی چسب دوقلو تقویت کرد.

تفاوت گیربکس اتومات برلیانس 200_300

گیربکس اتومات برلیانس سری 200 با برلیانس سری 300 متفاوت میباشد:

گیربکس سری 300 از نوع AT تر و توربینی میباشد و دیسک و صفحه نداره

گیربکس برلیانس سری 200 از نوع AMT میباشد که مثل گیربکس دستی و دارای دیسک و صفحه ولی دارای عملگر کلاچ اتوماتیک هستش.

محل سوکت پدال گاز کروز

سوکت هایی که با فلش قرمز 🔴 مشخص شده سوکت های کروزه که به پدال گاز وصل میشه.

خودرو هایی که کروز ندارن فقط سوکت پایینی را دارن.

سوکت ها را باز کنین با اسپری خشک مخصوص شستشو بدین و مجددا جا بزنین.

دقت کنین، وقتی خودرو روی کروز به سرعت مورد نظر میرسه گاز را قطع میکنه و وقتی سرعت پایین میاد مجدد گاز میده و این قطع و وصل گاز دادن وقتی کروز فعاله، طبیعی هست.

مشکل قطعی کروز کنترل

 

اگر کلا برقش میره و چراغ کروز چشمک زن نیست، داخل جعبه فیوز مثل عکس بالا یک فیش هست ببینین لق نشده باشه، سیم فیش را ادامه بدین سر راهش یک فیوز خارجی هست اونم چک کنین فیوزش لق نشده باشد.

اگر قطعی از گاز خوردن و نخوردنه، سوکت میانی کروز بالای پدال گاز را باز کنین و با اسپری خشک شستشو بدین و مجددا جا بزنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.