نکات مهم که قبل از خرید خودرو باید بدانید

0

خرید خودرو در بازار کشورمان، فرآیندی چالشی، پرریسک و زمان‌بر محسوب می‌شود. متاسفانه شرایط متغیر و پرحاشیه‌ این بازار باعث شده خریداران نتوانند در یک بستر امن و مطمئن خودروی موردنظرشان را خریداری کنند. تجربه نشان می‌دهد بسیاری از خریدارانی که در این بازار ادعای‌ حرفه‌ای و باتجربه‌ بودن داشتند، درنهایت به دام کلاهبرداران افتادند. می‌توان گفت عواملی مثل عدم آگاهی خریداران، تنوع روش‌های کلاهبرداری و وجود چاله‌های قانونی، منجر به از بین ‌رفتن مفاهیمی مثل امنیت و اطمینان در فرآیند خرید خودرو شده است؛ بنابراین قبل از هرچیز، دانستن نکاتی که منجر به افزایش آگاهی و تسلط بر این بازار می‌شود، برای داشتن یک تجربه موفق ضروری به‌نظر می‌رسد.

1. از یک شخص باتجربه برای خرید کمک بگیرید.

بهتر است از همان روز اول یک همراه باتجربه داشته باشید. همراهی در این مسیر، کار یک مسیرشناس است؛ کسی‌که چندین پیراهن بیشتر از شما پاره کرده و با پروسه خرید ماشین آشنایی کامل داشته باشد. توصیه ما این است که قبل از هرچیز با این فرد مشورت کنید تا تصمیمات شما را در جهت خرید بهتر و مطمئن‌تر، مدیریت کند و خطرات و چالش‌های احتمالی را به شما نشان دهد.

2. با ابزارهای کاربردی، قیمت واقعی خودرو را محاسبه کنید!

منظور از ابزارهای کاربردی، امکاناتی‌ست که می‌تواند شما را در خرید بهتر یاری دهد. به‌عنوان مثال، پس از کسب اطلاعات از یک مشاور مطمئن، برای آگاهی از قیمت دقیق گزینه‌ خریدتان به‌دنبال یک مرجع مطمئن قیمت‌گذاری باشید. پس از آن، قیمت‌هایی که به‌دست آوردید را با قیمت اعلام‌شده از طرف فروشنده مقایسه کنید تا برآورد بهتری از معامله داشته باشید.

3. خودروی سالم و کارشناسی شده بخرید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرآیند خرید خودرو، کارشناسی خودرویی است که قصد خرید آن را دارید. متاسفانه بسیاری از خریداران هنوز به اهمیت مرحله‌ کارشناسی خودرو پی نبرده‌اند و روش‌های خرید سنتی، بدون استفاده از کارشناس را دنبال می‌کنند. این در حالی‌ست که همین امر موجب پنهان ‌ماندن ایرادات فنی خودرو و در نتیجه افزایش احتمال تجربه‌ خریدی ناموفق برای آنان خواهد شد.

 

نکات خرید خودرو آموزش خرید خودرو اصول خرید خودروی دست دوم مجله خودرو دنیای خودرو دانستنی های فنی خودرو مقایسه خودرو

با این تفاسیر می‌توان کارشناسی را حلقه‌ گم‌شده‌ معاملات خودرویی نامید. بنابراین، تا جایی‌که امکان دارد، کارشناسی خبره و مجرب را برای کارشناسی انتخاب کنید، چراکه تشخیص بسیاری از مشکلات فنی خودرو در هنگام خرید کار بسیار دشواری‌ست و فقط فردی متخصص و باتجربه می‌تواند شما را از سالم‌ بودن آن مطمئن کند.

 

4.حواستان به مباحث حقوقی قرارداد باشد!

اگر دوست و آشنایی دارید که به مباحث حقوقی عقد قرارداد تسلط دارد، حتما او را در جریان فرآیند خرید خودروی موردنظرتان قرار دهید. او را با خود به محل بازدید و محل عقد قرارداد ببرید تا با رصد جزئیات معامله، شما را از مشکلات و خطرات احتمالی آگاه کند.

 

به نوعی این همراه، مشاور حقوقی شما در فرآیند خرید خودرو محسوب می‌شود. همراهی این مشاور می‌تواند به شما اطمینان دهد که خریدتان رضایت‌بخش است و توانسته‌اید بیشترین بهره‌وری را از پولی که خرج کرده‌اید، به‌دست آورید. همچنین با حضور این فرد، به نوعی احتمال کلاهبرداری در معامله به حداقل می‌رسد و خیالتان از همه‌چیز راحت خواهد شد.

5. لطفا عجله نکنید.

یکی از مهم‌ترین خطراتی که شما را تهدید می‌کند، عدم تمرکز و عجله در خرید است. در بسیاری از موارد کلاهبرداری در بازار خودرو، کلاهبردار با به‌عجله ‌انداختن شما سعی دارد چشمتان را روی چاله‌های قانونی یا ایرادات خودرو ببندد و در یک چشم به‌هم‌زدن، سرمایه‌ شما را نابود کند. برای جلوگیری از وقوع این‌گونه اتفاقات، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه در فرآیند خرید عجله نکنید و با تامل و دقت در همه‌ جزئیات و همچنین استفاده از راهکارهای ذکر شده، ابتدا از خرید خود اطمینان پیدا کنید و بعد پای میز معامله بنشینید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.