کد خطای P0157 (سطح پایین سیگنال در مدار سنسور اکسیژن) چیست و چگونه رفع می شود؟

0

سطح پایین سیگنال در مدار سنسور اکسیژن کد P0157 : خودروهای مدرن از نظر ماهیت بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنند. در واقع، خودروها، کامیون‌ها و SUV‌های امروزی از طریق شبکه پیچیده‌ای از رایانه‌ها، حسگرها و سیم‌کشی کار می‌کنند. ساختار این شبکه ارتباط بین سیستم های مختلف خودرو را ممکن می سازد. به این ترتیب، راندمان عملیاتی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

سطح پایین سیگنال در مدار سنسور اکسیژن خطای p0157

 ترجمه کد خطا به فارسی  خواندن کد خطا کامپیوتر  کد خطا در دیاگ چیست  کد خطا خودرو  کد خطاهای دیاگ  کد خطای ecu  کد خطای P0102 چیست  علت کد خطای P0157  آموزش دیاگ  آموزش تنظیم موتور با دیاگ

بخش قابل توجهی از این شبکه به طور خاص برای به حداقل رساندن خروجی انتشارات مضر از طریق کنترل دقیق تر احتراق طراحی شده است. کمک به این تلاش‌ها مجموعه‌ای از حسگرهای اکسیژن است که به PCM/ECM بازخورد مستقیم در مورد بازده احتراق ارائه می‌کند. در حالی که این طراحی بسیار موفق بوده است، گاه به گاه مشکلی از انواع آن پیش می آید.

یکی از این مسائل مربوط به مشکل تشخیصی کد P0157 است. این کد نشان دهنده مشکلات مربوط به ولتاژ در مدار برق بانک 2، سنسور 2 است. به این ترتیب، عملکرد سنسور به خطر افتاده است و ECM/PCM خودرو بدون بازخورد ارزشمندی باقی می‌ماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد DTC P0157 و همچنین نحوه رفع چنین مشکلاتی در صورت بروز در آینده به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مدار سنسور اکسیژن ولتاژ پایین (بانک 2، سنسور 2)

کد عیب تشخیصی P0157 نشان دهنده وضعیت ولتاژ پایین در مدار حسگر اکسیژن بانک 2، سنسور 2 خودرو است. این به طور موثر میزان بازخورد دریافتی توسط ECM/PCM خودرو را در مورد بازده احتراق بانک 2 محدود می‌کند.

با این حال، برای درک بهتر این اصل، ابتدا باید با عملکرد سنسور اکسیژن آشنا شد.

وسایل نقلیه امروزی تعدادی از پارامترها را در هر زمان معین از طریق شبکه پیچیده ای از ماژول ها و حسگرها نظارت می کنند. حسگرهای درون این شبکه همه بازخوردهای لازم را برای استفاده توسط هر یک از ماژول‌های خودرو ارائه می‌کنند.

یکی از این مولفه های ارزش سنسور اکسیژن است. سنسورهای این نوع بین شرایط ناب/غنی در بانک موتور مربوطه تفاوت قائل می‌شوند و به ECM/PCM اجازه می‌دهند تا تریم‌های سوخت مناسب را ایجاد کنند.

در مورد کد خطای تشخیصی P0157، نرم افزار مدیریت موتور مشخص کرده است که ولتاژ برگشتی از سنسور O2 آسیب دیده (بانک 2، سنسور 2) کمتر از حد انتظار است. این به نوبه خود، ECM/PCM را از بازخورد لازم برای عملکرد کارآمد سیستم محروم می کند.

علائم کد P0157

ماشین روشن می شود سپس خاموش می شود.

به طور کلی، کد مشکل تشخیصی اغلب با تعدادی از علائم اضافی همراه است که چندین مورد از آنها می تواند نسبتاً تشدید کننده باشد. شناخت این علائم می تواند به شناسایی مشکل مورد نظر کمک کند.

علائم رایج مرتبط با کد خطای تشخیصی P0157

  • روشن شدن چراغ چک موتور
  • بد کار کردن موتور در حالت درجا
  • عملکرد نامنظم
  • کمبود قدرت در شتاب
  • ریپ زدن و تک کار کردن
  • مصرف بیش از حد سوخت
  • موتور ضعیف یا غنی کار می کند
  • علل کد P0157
  • علائم بد حسگر O2

کد خطای تشخیصی P0157 می‌تواند ناشی از برخی مشکلات اساسی باشد که ماهیت برخی از آنها شدیدتر از سایرین است. درک منابع بالقوه این کد هنگام تلاش برای اصلاح وضعیت موجود می تواند ارزشمند باشد.

در زیر چندین مورد از شایع ترین علل DTC P0157

  • سنسور اکسیژن معیوب
  • مدار تغذیه ولتاژ کوتاه
  • حداقل فشار سوخت
  • اگزوز نشتی دارد
  • زمین مدار آسیب دیده
  • شرایط عملیاتی ناب
  • PCM به خطر افتاده

آیا کد P0157 جدی است؟

کد عیب تشخیصی P0157 عموماً ماهیت نسبتاً جدی دارد. این از این واقعیت ناشی می شود که این کد خاص اغلب با تعدادی از مسائل مربوط به رانندگی همراه است.

در نتیجه، عملکرد خودرو می تواند تا حد قابل توجهی به خطر بیفتد. علاوه بر این، سوخت اضافی وارد شده توسط PCM خودرو در پاسخ به درک آن از وضعیت ناب می‌تواند با گذشت زمان باعث آسیب موتور شود.

همچنین شایان ذکر است که یک کد از این نوع تقریباً همیشه منجر به خروجی آلایندگی بالاتر می شود. به همین دلیل، بعید است که در صورت لزوم، آزمایش‌های منظم انتشار گازهای گلخانه‌ای را که توسط دولت انجام می‌شود، پشت سر بگذارد. این می تواند هم پرهزینه باشد و هم مبارزه با آن را تشدید کند.

در هر صورت، علت اصلی مشکل تشخیصی کد P0157 باید به دقت تشخیص داده شود و در اسرع وقت برطرف شود. این به طور موثر احتمال آسیب غیر ضروری موتور را محدود می کند.

علائم رایج مرتبط با کد خطای تشخیصی P0157

اگر برای انجام چنین تعمیراتی به تنهایی نمی توانید، در اسرع وقت با یک مرکز خدمات خودرو مورد اعتماد در منطقه خود مراجعه کنید.

نحوه رفع کد P0157

سنسور O2 بانک 1 در مقابل بانک 2

مراحل زیر را می توان دنبال کرد تا به شما در تشخیص و رفع علت اصلی کد مشکل P0157 خودرویتان کمک کند. مثل همیشه، به شما توصیه می شود با پیش از اقدام به تعمیرات اینچنینی، ادبیات مربوط به خدمات خاص برای خودروی خاص شما.

شماره 1 – DTC های اضافی را بررسی کنید

قبل از شروع فرآیند تشخیص، وجود کدهای عیب تشخیصی اضافی را با استفاده از ابزار اسکن با کیفیت به دقت بررسی کنید. چنین کدهایی باید قبل از اقدام به طور کامل تشخیص داده شده و اصلاح شوند.

شماره 2 – بازرسی بصری را انجام دهید

فرآیند تشخیص را با بررسی دقیق سنسور O2 متخلف و همچنین تمام سیم‌کشی‌ها و کانکتورهای مربوطه آغاز خواهید کرد. هر گونه آسیب باید قبل از اقدام به اقدامات تشخیصی ترمیم شود. علاوه بر این، آسیب به خود سنسور O2 نیاز به تعویض غیرقابل اندازه گیری دارد.

شماره 3 – برای نشتی اگزوز بازرسی کنید

در مرحله بعد، باید هرگونه نشتی اگزوز در بالادست سنسور اکسیژن مشخص شده را بررسی کنید. در بسیاری از موارد، ردیابی دوده منبع چنین نشت هایی را آشکار می کند. با این حال، استفاده از یک دستگاه دودکش حرفه ای نیز ممکن است ضروری باشد.

شماره 4 – فشار سوخت را در راه آهن بررسی کنید

با استفاده از گیج تست مناسب، اکنون فشار سوخت مناسب را در ریل سوخت موتور خود بررسی خواهید کرد. چنین ارقامی باید منعکس کننده آن چیزی باشد که توسط سازنده خودروی شما مشخص شده است.

اگر مشکوک به فشار کم سوخت هستید، قبل از اقدام، این مشکل را تشخیص دهید.

شماره 5 – سنسور ولتاژ/زمین را بررسی کنید

در مرحله بعد، با احتراق خودرو در وضعیت «روشن»، وجود برق و زمین را در دوشاخه برای سنسور اکسیژن آسیب دیده بررسی کنید. این مقادیر باید با مقادیر مشخص شده توسط سازنده وسیله نقلیه شما مطابقت داشته باشد.

اگر ورودی های مناسب وجود ندارد، سیم کشی یا مسائل مربوط به ECM/PCM را بررسی کنید. از سوی دیگر، وجود چنین ورودی هایی در مورد وضعیت سنسور O2 تردید ایجاد می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.