نحوه تشخیص رنگ خودرو با دست کشیدن روی بدنه چیست؟

0

تشخیص رنگ خودرو چیست؟

یکی از مراحل کارشناسی خودرو،  تشخیص و کارشناسی رنگ آن است. در کارشناسی رنگ خودرو، مشخص می‌شود که خودرو رنگ فابریک کارخانه را دارد یا مجددا رنگ شده است. این کار به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در گذشته که روش‌های رنگ کردن خودرو، تعمیرات و صافکاری تا این اندازه پیشرفت نکرده بود، تشخیص رنگ شدگی خودرو کار راحت‌تری بود. اما حالا به لطف پیشرفت فناوری و ابزارهای کار، یک کارشناس بهتر می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد. اما آیا این کار واقعا ضروری است؟

تشخیص رنگ شدگی ماشین با چشم علائم رنگ شدگی خودرو آموزش تشخیص رنگ خودرو ابزار تشخیص رنگ خودرو تشخیص رنگ خودرو چیست تشخیص رنگ خودرو از رنگ کارخانه ای تشخیص رنگ کارخانه از رنگ دستی راه های تشخیص رنگ خودرو دستگاه تشخیص رنگ خودرو آموزش خرید و فروش خودرو دانش خودرویی تشخیص رنگ اتومبیل با چشم

 نحوه تشخیص رنگ خودرو با دست کشیدن روی بدنه

این کار هم مانند روش چشمی به کارشناس خبره نیاز دارد. بااین‌حال اگر می‌خواهید خودتان امتحان کنید، به این شیوه عمل کنید:

روی بدنه خودرو دست بکشید و با نوک انگشتان آن را لمس کنید. آیا برآمدگی یا ناهمواری احساس می‌کنید؟ آیا حس می‌کنید بعضی جاها صافی کمتری دارد یا زبرتر است؟

کیفیت و بافت رنگ را حس کنید. اگر صافکار سنباده‌کاری کرده باشد این حس زبری بافت به انگشتان شما منتقل می‌شود. اگر رنگ خودرو ارجینال کارخانه باشد، بافت آن کاملا صاف، نرم و یکنواخت خواهد بود.

حالت پوست پرتقالی ماشین را با دست هم می‌توانید تشخیص دهید. در این حالت حس خواهید کرد که دستتان درست مانند پوست پرتقال، سطحی ناصاف و متخلخل را دارد لمس می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.