قیمت موتورسیکلت اسپرت زونتس ZONTES 250+عکس و مشخصات فنی
نقد و بررسی موتورسیکلت اسپرت زونتس ZONTES 250 اولین موتورسیکلت انژکتوری وارداتی در ایران
فهرست مطالب
مدتی است که شایعات و خبرهایی در رابطه با واردات موتورسیکلت های انژکتوری به بازار را شنیده ایم. امروز میخواهیم شما را با اولین موتورسیلکت نیمه درون شهری و اسپرت وارداتی محصول شرکت متین خودرو زنجان آشنا کنیم. محصولی که برای اولین بار از شرکتی ارائه می شود که تا کنون حرفی برای رقابت در بازار موتورسیکلت نداشته است اما با وارد کردن موتورسیکلت زونتس zontes گوی سبقت را از تمامی شرکت های معتبر و خوش نام بازار را ربوده است. پس در دادامه با ما همراه باشید.
معرفی شرکت سازنده:
شرکت تولیدی صنعتی متین خودرو
شرکت تولیدی و صنعتی متین خودرو زنجان در سال ۱۳۸۲ با هدف تولید و مونتاژ و خدمات پس از فروش انواع موتورسیکلت از ۷۰ سی سی تا ۲۵۰ سی سی با نام ها و برندهای تجاری :
متین / ساوین / نمین / سیوان / MKZ / زونتس
فعالیت خود را در شهرک صنعتی زنجان به منظور بهره وری هموطنان گرامی آغاز نمود و در حال حاضر در زیربنای بیش از ۱۷۰۰۰ متر مربع شامل سالن های تولید و اداری و با ظرفیت رسمی تولید بیش از ۵۰.۰۰۰ دستگاه در سال مشغول به فعالیت می باشد .
این شرکت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و دانش فنی روز و بهره گیری از تجربیات موفق شرکتهای مطرح داخلی و خارجی و نیز با به کارگیری قطعات مرغوب و تطبیق آنها با بالاترین سطح استانداردهای موجود ملی موفق گردیده گواهی استاندارد کلیه محصولات خود را از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اخذ نماید . البته قابل ذکر است این محصولات توانسته اند دستورالعملهای اعلام شده از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور را با انجام آزمونهای مربوطه در مراکز تحقیقات آلایندگی خودرو با موفقیت کامل احراز نماید .
شرکت متین خودرو در راستای رسیدن به اهداف والا و بلند خود و با در نظر گرفتن شرایط بد آلایندگیها در محیط شهرهای بزرگ و کلان شهرها از ابتدای سال ۹۰ با جدیت و پشتکار فعالیت خود را برای تولید و توزیع دوچرخه های برقی و شارژی استاندارد و مطابق با نیاز مشتریان و هماهنگ با بافت فرهنگی کشور آغاز نموده و به نتایج مثبت و قابل ذکری دست یافته است ،با محقق شدن این امر کمک شایان ذکر و قدمی قابل توجه درکاهش آلایندگیهای هوا و آلودگی صوتی برداشته خواهد شد .
کارخانه:
زنجان، شهرک صنعتی شماره یک، خیابان یاوران
تلفـن: ۳۲۲۲۱۱۶۰ – ۰۲۴
فکس: ۳۲۲۲۱۵۶۱ – ۰۲۴
دفترمرکزی:
خیابان طالقانی،بعد از استاد نجات الهی، پلاک ۲۳۴
تلفـن: ۸۸۸۰۳۱۰۰ – ۰۲۱
فکس: ۸۸۹۰۲۶۹۹ – ۰۲۱
قیمت:
- ۱۰۷.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در تهران
- ۱۰۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶در مشهد
- ۱۰۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در قم
- ۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در اصفهان
- ۱۱۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در شیراز
- ۱۱۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در بوشهر
مشخصات فنی درج شده شرکت zontes ZONTES 250S
|
|||
قوای محرکه |
تک سیلندر-چهارزمانه – روغن خنک – چهار سوپاپ |
Single cylinder, 4 stroke, SOHC 4valve, Oil cooled, triple spark ,FI |
Engine Type |
حجم اتاق |
۲۴۹ سی سی |
۲۴۹ cc |
Displacement |
قطر سیلندر,طول کورس پیستون |
۷۳x59.5 میلی متر |
۷۳ mm x 59.5 mm |
Bore * Stroke (mm) |
نسبت تراکم |
۱۰.۴:۱ |
۱۰.۴:۱ |
Compression ratio |
سیستم استارت |
الکتریکی |
PEI digital transistor type |
ignition |
گیربکس |
۶ دنده |
۶ Speed |
Transmission |
حداکثر گشتاوری |
۲۳ نیوتن متر/۶۵۰۰ (R/دقیقه) |
۲۳ Nm @ 6500 rpm |
Maximum torque |
حداکثر قدرت |
۱۸ کیلو وات / ۸۰۰۰ (R/دقیقه) |
۱۸kW (24.5PS) @8000 rpm |
Maximum power |
حداکثر توان |
۲۴.۱۶ اسب بخار |
۲۴.۱۶ |
Maximum Ph(S) |
حداکثر توان واقعی |
۲۱.۵۹ اسب بخار |
۲۱.۵۹ |
Maximum Ph(S) Real |
کلاچ |
قوته ور در روغن |
Wet multi-plate |
Clutch(F/R) |
سیستم جرقه |
تخلیه الکتریکی- EFI |
EFI mode digital ignition |
Starting method |
طول |
۱۹۷۶ میلی متر |
۱۹۷۶ |
L (mm) |
عرض |
۷۷۳ میلی متر |
۷۷۳ |
W (mm) |
ارتفاع |
۱۰۵۲ میلی متر |
۱۰۵۲ |
H (mm) |
فاصله بین دو چرخ |
۱۳۸۴ میلی متر |
۱۳۸۴mm |
Wheelbase |
وزن خالص |
۱۴۴ کیلوگرم |
۱۴۴kg |
Vehicle Quality |
سیستم تعلیق جلو |
تلسکوپی |
Telescopic Forks, 105 mm Stroke |
Front suspension |
سیستم تعلیق عقب |
تک کمک فنر |
Singel spring |
Rear suspension |
ترمز جلو |
ترمز دیسکی |
۳۰۰mm Petal Disc with |
Brake Front |
ترمز عقب |
ترمز دیسکی |
۲۳۰mm Petal Disc |
Brake Rear |
لاستیک جلو |
۱۷ اینچی ۱۱۰/۷۰ تیوپلس |
۱۱۰/۷۰ x 17″ (Tubeless) |
Tyre Front |
لاستیک عقب |
۱۷ اینچی ۱۵۰/۵۵ تیوپلس |
۱۵۰/۵۵ x 17″ (Tubeless) |
Tyre Rear |
ظرفیت باک |
۱۱ لیتر |
۱۱ Liter |
Fuel capacity |
متوسط مصرف سوخت |
۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
۲.۳ Liter/100Km |
Fuel consumption |
حداکثر سرعت اسمی |
۱۴۵ کیلومتر بر ساعت |
۱۴۵ km / h |
Maximum speed |
حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون: | ۱۴۰ کیلومتر در ساعت |
۱۴۰ km / h |
Maximum speed recorded so far |
حداکثر سرعت متوسط: | ۱۱۷ کیلومتر در ساعت |
۱۱۷ km / h |
Maximum average speed |
داشبورد |
سرعت سنج دیجیتال الکترونیکی |
Digital |
Dashboard |
رنگ بدنه |
مشکی, زرد، قرمز، آبی |
Black, Yellow, Red, Blue |
Color |
نکته: هر ۱ کیلووات-ساعت برابر با ۱.۳۴۱۰۲ اسب بخار میباشد.
آلبوم تصاویر:
ظاهر و استایل کلی :
موتورسیکلت زونتس ۲۵۰ اس با طراحی مدرن خود با الگو گیری از شخصیت های فیلم transformers طراحی گردیده است تا بتواند با ظاهر خود بیانگر قدرت و عظمت خود در رده یک موتورسیکلت دو منظوره شهری و اسپرت باشد. این موتورسیکلت با شکل و ظاهر و ترکیب رنگ بندی خود یکی از زیباترین موتورسیکلت های نیمه اسپرت موجود در بازار دنیا از جمله ایران است که بسیار چشم نواز و خیره کننده است. کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامیک کاملا با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد و با طراحی آیرو دینامیک آن دست یابی به سرعت های بالا را بسیار راحت نموده است.
زین zontes 250 نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. طراحی زیبا و خوش دست دستگیره نگهدارنده سرنشین در قسمت انتهای زین عقبب با کیفیت بالای خود در جای مناسبی نصب نگردیده است که سرنشین دوم بتواند به واسطه آنها خود را بر روی موتورسیکلت نگه دارد که آن هم به دلیل کلاس اسپرت آن می باشد و اگر بخواهید سرنشین دیگری را سوار نمائید بهتر است حتما از کلاه ایمنی و لباس های ایمن استفاده کنید زیرا که سرعت و شتاب بالا می تواند مشکل ساز گردد. زین نفر دوم که با اختلاف سطح نسبت به زین قسمت راننده طراحی گردیده است بسیار نرم بوده و نسبتا پهن می باشد. البته باید گفت که سرنشین دوم در سواری نسبتن طولانی خیلی بر روی زین احساس راحتی نخواهد کرد.
کایت کنار زین با طراحی زیبا با نوشته S250 خود میخواهد به مخاطب حس سرعت را القا کند. جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته از نوع تا شونده بوده که هم یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.
رینگ های زونتس اس ۲۵۰ نیز در رنگ های آبی بسیار تیره، آبی کم رنگ، سبز، زرد و قرمز بوده که با ترکیب با رنگ قهوه ای روشن در جهت القای هر چه بیشتر حس اسپرت بودن آن به واسطه رینگ های تمام فلزی آلومینیم دارای ۵ پره ستاره ای زوج می باشد. ظاهر رینگ ها چندان جذاب نیست و دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد.
سیستم ترمز این موتورسیکلت از نوع دیسکی می باشد. کمک های جلو این موتورسیکلت از نوع معکوس می باشد و با قدرت و نرمی بالایی برخوردارد است و می تواند بدون مشکل لذت رانندگی را فراهم نماید.
باک این موتورسیکلت یکی از بهترین و با کیفیت ترین باک های بازار بوده و دارای ۲ لایه میباشد و دوام باک را چندین برابر میکند و در صورت بروز حادثه میتواند در برابر ذربات به خوبی دوام بیاورد و با روکش رنگ روغن خود در برابر شست و شو به وسیله کارواش بسیار مقاوم است و با طراحی زیبای خود و مجهز بودن به سیستم قفل مدرن سویچ، باک خود یک برتری نسبت به تمامی موتورسیکلت های درون بازار است. بر روی باک این موتورسیکلت نام ZONTES درج گردیده است. ظرفیت باک این موتورسیکلت ۱۱ لیتر می باشد. که با توجه به میزان مصرف سوخت نسبتا پایین خود در رده ۲۵۰cc شما را قادر خواهد ساخت تا با یک بار سوخت گیری مصافتی بین ۲۶۰ الی ۳۲۰ کیلومتر را طی کنید.
سیستم الکترونیک و روشنایی :
ZONTES S 250 بر خلاف رقبای هم رده خود دارای سه کاسه چراغ بسیار کوچک میباشد . اندازه ای بسیار کوچک اما با طراحی زیبا از نوع رفلکس عدسی که در تاریکی شب با نور پایین فاصله تقریبی تا ۴ متر و با نور بالا حدودا ۶ متر را روشن می کند. زیبایی این چراغ ها در شب بسیار خیره کننده است اما همانند سایر موتورسیکلتهای هم رده خود متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده ( مثلا تونل دشت ارژن به کازرون ) شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور به هیچ عنوان نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و کاملا در تاریکی خواهید بود. ضمن اینکه در بالای هر یک از چراغ اصلی جلو یک چراغ کوچک که همچون ابرو بر بالای چراغ های اصلی می باشند وجود دارد چراغ جلوی زونتس ۲۵۰ با ایده transformers طرحی شده و به نوعی انرژی مثبتی به موتور-سوار آن و دیگران القا می کند به گونه ای که نشان از جدیت و نمایان گر قدرت بی شمار آن است.
چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح کوچک اما میزان ایجاد نور بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند می باشند. این راهنما ها را قبلا تنها در موتورسیکلت Duall Soprt روان QM 200 شاهد بودیم. این نکته نشان دهنده این است که شرکت سازنده قصد داشته است که با یک نور کاملا واضح ایمنی راننده را بیشتر از پیش حفظ کند.
چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ پهن طراحی گردیده است و هماهنگ با ظاهر موتور طراحی شده که در آن جهت ایجاد روشنایی از LED استفاده گردیده که بسیار سطح روشن و بزرگی را ایجاد میکند و چراغ استاپ ترمز هم از نوع LED است و در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .
سیستم ترمز گیری :
ترمز های zontes نسبت تمام رقبای خود از نظر کیفی ارتقا یافته اند ترمز های این موتور هم در جلو و هم در عقب از نوع دیسکی بوده اما متاسفانه فاقد سیستم ABS می باشد که برای همچین موتورسیکلت مدرنی جای تعجب دارد. اما این ترمز ها بسیار پر قدرت می باشد به طوری که در سرعت های بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت اطمینان بیشتری به موتور-سوار خود میدهند و در سرعت های متوسط رو به بالا کنترل موتور سیکلت از دست خارج نشده و موتورسیکلت با حفظ تعادل کامل متوقف می گردد. اما لنت های جلو روی این موتورسیکلت گویا چندان با کیفیت نیستند و بسیار سریع تمام میگردند زیرا در هنگام مراجعه به تعمیرگاه های واقع در خیابان فردوسی شیراز شاهد بودیم که تعدادی از این موتورسیکلتها پس از مدت نچندان زیادی برای تعویض لنت مراجعه کرده بودند.
سیستم تعلیق و فنر بندی :
کمک های زونتس در جلو از نوع تلسکوپی معکوس و در عقب از یک تک کمک فنر استفاده شده که باز هم همانند راهنماهای این موتورسیکلت کمک فنر عقب آن دقیقا همان کمک فنر مورد استفاده شده در تریل روان ۲۰۰ می باشد و رانندگی با آن بسیار دلپذیری را در پیست های مسابقه فراهم می کند و علت استفاده از این کمک فنر به دلیل کلاس درون شهری این موتورسیکلت نیمه اسپرت است که برای جاده ها و خیابان های پر چاله چوله هم کاملا کارا بوده و می توان از آن استفاده نمود. استفاده از کمک فنر های آن هرچند شاید خیلی در ظاهر کارا نباشد اما در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.
دوشاخ عقب این موتور باسیستم تنظیم قدیمی همان موتورسیکلتهای هندا ۱۲۵ می باشد و تنظیم می گردد و نشان میدهد که خیلی سریع باید زنجیر چرخ را تنظیم کنید.
کنسول و نشانگر های دسته فرمان :
کنسول زونتس یک بخش کامل و زیبا است که کلیه اطلاعات مورد نیاز راننده را در قالب سیستم تلفیی آنالوگ و دیجیتال خود به وی ارایه می دهد . کنسول این موتور کاملترین کنسول تا به تاریخ درج این مطلب در ایران بوده و به دو بخش نشانگر دور موتور، نشانگر سرعت و ساعت و میزان سوخت تمام دیجیتال و وضعیت چراغ ها و سطح روغن و باتری، چراغ هشدار انژکتور و نشانگر میزان سطح روغن رادیاتور تقسیم شده است. برخی از امکانات درون داشبورد شامل نمایش ساعت، سرعت، مصافت، میزان بنزین می باشد اما دو امکان جدید کنسول این موتورسیکلت موجود است ابتدا برای اولین بار شاهد دکمه فعال سازی چراغ خطر زوج راهنما و چراغ سیستم انژکتور هستیم و سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در دسته فرمان شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام، بوق و دکمه فلاشر ها است .
سیستم قفل این موتورسیکلت هم وظیفه قفل کردن در باک و گردن و باز کردن سوئیچ را بر عهده دارد.
آینه های این موتورسیکلت دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه بوده و میتواند به خوبی پشت سر راننده را نشان دهید. اگر شما یک فرد با عرض بدن زیاد هستید نگران نباشید به دلیل چرخش آینه ها میتوانید آنها را به خوبی تنظیم کنید و به راحتی پشت سر خود را مشاهده نمائید.
قدرت و شتاب:
موتور سیکلت ۲۵۰ سی سی زونتس اس دارای یک انجین با حجم اتاق احتراق واقعی ۲۴۹ سی سی با توان ۱۸ کیلوات و گشتاور ۲۳ نیوتن متر به همراه گیربکس ۶ دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور روغن و سیستم استارت الکتریکی و اولین سیستم EFI ( انژکتوری) در بازار ایران با میزان مصرف متوسط سوخت ۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰Km با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. انجین موتورسیکلت zontes مجهز به فیلتر روغن کاغذی و فاقد نشانگر سطح روغن IPS می باشد.
سیستم خنک سازی انجین سوزنتس همان سیستم خنک سازی هوا خنک به واسطه یک رادیاتور روغن ۱۰ اینچی است که برای خنک سازی بهتر انجین در مصافت های بسیار طولانی و یا ترافیک نصب گردیده است.
قدرت:
قدرت اسمی این موتور ۲۴.۱۶ اسب بخار است و قدرت واقعی آن ۲۱.۵۹ اسب بخار می باشد شکل آیرو دینامیکی و گیربکس سرعتی آن باعث شده تا با دارا بودن حجم سیلندر ۲۴۹cc آن در جاده ها با شیب ۱۰% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاش دنده به حرکت خود ادامه می دهد. قدرت بی نظیر این موتور شما را در جاده ها شگفت زده خواهد نمود به گونه ای که رده بندی این موتورسیکلت در کلاس اسپرت را تحسین خواهید نمود.
شتاب:
شتاب اولیه این موتور با گشتاور ۲۳ نیوتن متر از صفر تا ۸۰ کیلومتر در ۶ ثانیه صورت میپزیرد. شتابی که در لحظه اول برای دست یابی به سرعت صفر تا ۶۰ ثانیه با توجه به رده درون شهری و نیمه اسپرت بودن آن بسیار خوب می باشد و تنها در ۳.۴ ثانیه صورت می گیرد. این انجین از ۴ سوپاپ و سیستم تایم زنجیر برخوردار است که با کمک سیستم انژکتور آن دست به دست هم داده و به همین دلیل باعث گردیده است تا شتاب آن بسیار افزایش یابد.
سرعت:
سرعت اسمی این موتورسیکلت ۱۴۵km/h می باشد که در عمل با شیب موافق و باد موافق تا کنون به رکورد ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا نموده است. که برای حجم سیلندر ۲۵۰cc آن یک شاهکار می باشد.
مصرف سوخت:
مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت ۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰Km می باشد. که با افزایش سرعت تا ۱۰۰km تا ۳.۶ لیتر نیز می رسد و با یک باک ۱۱ لیتری شما میتوانید حدودا ۳۰۰ کیلومتر را طی کنید. با توجه به حجم سیلندر آن مصرف آن خوب است. اما به دلیل انژکتوری بودن آن هنوز مصرف سوخت بالایی دارد. به عبارت دیگر یک موتورسیکلت کاربراتوری ۲۵۰cc هم دقیقا به همین میزان سوخت مصرف میکند.
باید گفت اگر تغییر سیستم کاربارتور به انژکتور در کشور ایران اجباری گردیده است نه بخاطر کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان است بلکه تنها برای کاهش آلایندگی اجباری شده است. اگر به برچسب جدید انرژی مصرف سوخت نصب شده بر روی این موتورسیکلت دقت کنید، سازمان استاندارد برای آنکه بتواند استاندارد جدید خود را به شیوه دیگری به مخاطبین ارائه دهد و ذهن مخاطبین منحرف کند و حقیقت اصلی را مخفی نگه دارد بجای درج میزان مصرف سوخت بر حسب لبتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به واحد گرم بر هر ۱۰۰ کیلومتر تغییر داده است. بر همین اساس میزان مصرف سوخت این موتورسیکلت بر اساس استانداردهای جدید سازمان استاندارد ایران ۶۸ گرم در هر یکصد کیلومتر می باشد.
صدای اگزوز:
صدای موتورسیکلت زونتس اس کمی زیاد است اما ظاهر اگزوز این موتورسیکلت و صدای نرم و دلنشین آن دلالت بر قدرت انجین آن دارد. بر روی خمره اگزوز محافظ هایی نصب گردیده است زیرا که حرارت ایجاد شده در این موتورسیکلت بسیار بالا است.
حرف آخر:
زونتس ۲۵۰ اس یک موتورسیکلت دو منظوره درون شهری و نیمه اسپرت است که از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و از بالاترین تکنولوژی ساخت و پیشرفته ترین فن آوری ها برخوردار می باشد. شاسی این موتورسیکلت به وسیله یک سیستم تمام خودکار رباتیک ساخته میشود. این موتورسیکلت تا به تاریخ امروز بهترین و با کیفیت ترین موتورسیکلت وارداتی انژکتوری چینی میباشد. برای اولین بار شاهد هستیم که شرکت متین خودرو زنجان پس از مدتها یک محصول با کیفیت را به بازار عرضه کرده است و گویا سیاست های خود را تغییر داده است و بالاخره از وارد کردن موتورسیکلت های بی کیفیت دست برداشته است البته باید گفت متاسفانه شاهد بودیم که به دلیل تحریم ها و مالیات های بسیار زیاد و سود جویی های کلیه شرکت های مونتاژ کننده موتورسیکلت، بجز دو شرکت ( شرکت روان سیکلت ( گروه صنحتی تکتاز موتور ) تنها در تریل Ravan QM-R200 ) پس از مدتی محصولات دچار کاهش کیفیت میگردند به هر حال با عرضه اولین موتورسیکلت تمام انژکتوری با کیفیت بالا به بازار توسط متین خودرو زنجان باید منتظر تغییرات بسیار خوبی در بازار موتورسیکلت باشیم و پس از سالها منتظر ورود موتورسیکلت های با کیفیت به بازار کشور باشیم البته این تغییرات بستگی به شرایط تحریم ها و اجرایی شدن یا نشدن قانون مالیات و ارزش ارز در کشور دارد.
امتیاز قدرت ۹.۵
امتیاز شتاب ۹.۵
امتیاز کیفیت قطعات جانبی ۹
امتیاز کیفیت قطعات انجین ۹.۵
ارزش خرید ۱۰
امتیاز کل موتورسیکلت اسپرت ZONTES 250 S بطور میانگین
از ۱۰ نمره ۹.۵
با یک نمایندگی مجاز در تهران بابت ی سرویس دوره ای باید یک ماه تو نوبت پذیرش باشید متاسفانه😑
محور خوب عالی با کیفیت ارزش خرید بالا
سلام
در صورت امکان فایل راهنمای اولیه دسترسی به مراحل مختلف .از جمله تعویض روغن .تنظیم ساعت . باز کردن زین موتور و غیره را بگذارید تا اگر احتیاج شد بتوان مراحل جزئی را خودمان انجام دهیم