سیستم سوئیچینگ اتوماتیک ASS چیست و چه مزایای دارد ؟

0

سیستم روشن و خاموش (سوئیچینگ) اتومات (Auto Start-Stop)

سیستم سوئیچینگ اتوماتیک ASS راهی هوشمندانه جهت ذخیره سازی سوخت است. در این حالت زمانی که خودرو به طور کامل متوقف شود، مثلاً در زمان توقف پشت چراغ قرمز، موتور به طور اتوماتیک خاموش و سپس روشن می شود که این امر موجب کاهش مصرف سوخت خودرو می شود.

اصول این کار بسیار ساده است: اگر موتور در حال کار نباشد نمی تواند سوخت مصرف کند. بنابراین سیستم اتوماتیک ASS زمانی که نیازی به روشن بودن موتور نیست آن را خاموش می کند. در مواقعی که ترافیک سنگین است و شما مجبور هستید مکرراً ترمز کنید، به راحتی می توانید خودرو را روی دنده آزاد تنظیم کرده و پای خود را از روی کلاچ بردارید تا سیستم ASS فعال شود؛ در این صورت شما لوگوی فعال بودن این سیستم را در صفحه نمایش خودرو مشاهده خواهید کرد. برای غیرفعال کردن این حالت کافی است خودروی خود را از حالت آزاد خارج کنید. سپس به محض این که بر روی کلاچ فشار آورید موتور شروع به کار کرده و شما می توانید بدون لحظه ای تأخیر به مسیر خود ادامه دهید.

http://www.autobild.es/sites/autobild.es/public/media/image/2011/08/255341-start-stop-funcionamiento-sistema-start-stop.jpg

راحتی و امنیت راننده در حین رانندگی و در حین استفاده از سیستم ASS دچار مخاطره نمی شود. برای مثال، هنگامی که دمای موتور از حد معمول بالاتر باشد، یا هوای درون اتاق به وسیله تهویه کننده هوا به دمای مطلوب نرسیده باشد، یا باتری دچار مشکل شده باشد و یا هنگامی که راننده فرمان را می چرخاند، این سیستم عمل نخواهد کرد.

سیستم اتوماتیک ASS به وسیله یک کنترل مرکزی هدایت می شود که اطلاعات مورد نظر را از حسگرهای مربوطه( استارت و دینام) دریافت می کند. برای مثال اگر خودرو شروع به چرخیدن کند، شارژ باتری به شدت افت کرده و یا روی شیشه جلوی خودرو بخار می نشیند، در نتیجه به منظور حفظ آسایش و امنیت راننده ، کنترل مرکزی به طور اتوماتیک موتور را خاموش و دوباره روشن می کند.

در عین حال، این سیستم قادر است فرق میان توقف موقت و دائم را تشخیص دهد؛ اگر کمربند ایمنی راننده بسته نباشد و یا درب کاپوت باز باشد این سیستم عمل نخواهد کرد. البته اگر مایل باشید می توانید با فشار دادن یک دکمه این سیستم را به طور کامل غیرفعال کنید.

با استفاده مکرر و دائم از این سیستم، شما شاهد کاهش قابل توجهی در مصرف سوخت و تولید گاز CO2 خواهید بود.

سیستم هشدارگر عیب تایر (TDI)

http://sport2000.ir/wp-content/uploads/revslider/slider-home-141/img-slider-30.jpg

سیستم هشدارگر عیب تایر به محض بروز مشکل در هر کدام از تایرها به شما هشدار می دهد تا از خرابی بیشتر تایر جلوگیری کنید و به نوعی ضامن امنیت شما است.

این سیستم الکترونیکی دارای علامت هشداردهنده ای بر روی پانل علائم است. وقتی باد تایر کم می شود، شعاع تایر کاهش یافته و در نتیجه سرعت گردش چرخ افزایش می یابد. سیستم TDI مجهز به حسگرهایی است که بر میزان سرعت گردش چرخ و سیستم ترمز ABS نظارت داشته و اطلاعات مربوط به هر کدام از چرخ ها را به طور جداگانه بررسی می کند. این بدان معنی است که این سیستم دارای قابلیت تشخیص تفاوت سرعت در هر یک از چرخ ها می باشد. البته لازم به ذکر است تشخیص کم‌باد بودن چرخ ها از عهده این سیستم خارج بوده و بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی، چک کردن تایرها به طور دائم است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.