دکتر ایرج حریرچی تبریزی کیست ؟+ عکس و سوابق

0

ایرج حریرچی تبریزی (۱۳۴۵ – شهرستان تبریز) پزشک و سیاستمدار ایرانی است.

او در دورهٔ وزارت سید حسن قاضی‌زاده هاشمی و سعید نمکی قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده‌است. دکتر حریرچی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران است.

 بیوگرافی ایرج حریرچی  همسر ایرج حریرچی  آمار مبتلایان ویروس کرونا  راه های مبارزه با کرونا  زندگی افراد معروف  ایرج حریرچی تبریزی کیست  کرونا ویروس چیست  اخبار وزارت بهداشت  معاون وزیر بهداشت کیست

تحصیلات و مسئولیت‌ها

حریرچی تحصیلات عالی خود را در سال ۱۳۶۳ در رشته پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۷۲ فارغ‌التحصیل شد. وی در سال ۱۳۷۷ اخذ درجه تخصصی در رشته جراحی عمومی از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران گرفت.حریرچی عضو هیئت علمی و دانشیار گروه جراحی در بخش جراحی ۲ انستیتوکانسر بوده‌است. مسئولیت‌هی اجرایی او به شرح ذیل است:

مسئولیت در زمان شیوع کروناویروس و ابتلا

حریرچی در زمان شیوع کروناویروس مسئولیت مبارزه با کرونا را به عهده گرفت و دبیر ستاد مبارزه با کروناویروس در ایران شداما خودش پس از چند روز از این پست، مبتلا شد. او در ۶ اسفند ۱۳۹۸ در پیامی ویدئویی رسماً مثبت شدن تست کرونای خود را تأیید کرد. حریرچی در این ویدئو اظهار کرد:

«مراقب خودتان باشید؛ این ویروس، ویروس دموکراتی است، فقیر و غنی و مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد و ممکن است تعدادی را مبتلا کند. درمان مؤثر برای آن داریم و حواستان به خودتان باشد و مراقب دکترها و پرستارها هم باشید که با جانفشانی خدمت می‌کنند. کارهایم را تلفنی دنبال می‌کنم و امیدوارم ظرف چند روز آینده که علائمم برطرف شد، دوباره برگردم و خدمتگزاری را به شما ادامه دهم».

این ماجرا از این جهت که مسئول اصلی مبارزه با این ویروس خود مبتلا شده مورد توجه رسانه‌های بیرون از ایران نیز قرار گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.