نقد و بررسی موتور اسپرت پالس آر آس Pulsar 200RS + قیمت و مشخصات۱
نقد و بررسی موتور اسپرت پالس آر آس Pulsar 200RS ،قیمت پالس rs 200 ،موتور سیکلت پالس ۲۲۰ جدید ،پالس ۴۰۰ ،نمایندگی پالس،مشخصات فنی پالس rs 200 ،تصاویر پالس rs 200
معرفی شرکت سازنده:
باجاج آتو، (به انگلیسی: Bajaj Auto) شرکت خودروسازی هندی است، که در زمینه تولید و عرضه انواع خودرو، اتوریکشا و موتورسیکلت فعالیت مینماید.
این شرکت در دهه ۱۹۳۰ توسط جمالال باجاج در راجستان راهاندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بمبئی، هند قرار دارد و سهام آن در بازار بورس بمبئی و بورس ملی هند معامله میشود.
شرکت باجاج آتو دارای کارخانجات تولیدی در شهرهای پونه، اورنگآباد، بمبئی و راجستان است. این شرکت در سال ۲۰۰۵ در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ در رتبه ۱٫۹۴۶ از بزرگترین شرکتهای عمومی جهان، جای داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۱ در رتبه ۱٫۶۳۹ فوربز قرار دارد. باجاج دارای عملیات در ۵۰ کشور جهان میباشد. شرکت خودروسازی باجاج دومین تولیدکننده موتورسیکلت در هند و سومین در جهان است.
قیمت:
- ۱۱۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در تهران
- ۱۱۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در مشهد
- ۱۱۸.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در قم
- ۱۲۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در اصفهان
- ۱۲۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در شیراز
- ۱۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در بوشهر
مشخصات فنی درج شده شرکت Bajaj هند Pulsar RS 200 Bike |
|||
قوای محرکه |
تک سیلندر-چهارزمانه – آب خنک – SOHC – سه شمع |
Single cylinder, 4 stroke, SOHC 4valve, Liquid cooled, triple spark ,FI |
Engine Type |
حجم اتاق |
۱۹۹.۵ سی سی |
۱۹۹.۵ cc |
Displacement |
قطر سیلندر,طول کورس پیستون |
۶۲.۵x58.8 میلی متر |
۶۲.۵mm x 57.8 mm |
Bore * Stroke (mm) |
نسبت تراکم |
۹.۵:۱ |
۹.۵:۱ |
Compression ratio |
سیستم استارت |
الکتریکی- هندلی |
PEI digital transistor type |
ignition |
گیربکس |
۶ دنده |
۶ Speed |
Transmission |
حداکثر گشتاوری |
۱۸.۶ نیوتن متر/۸۰۰۰ (R/دقیقه) |
۱۸.۶ Nm @ 8000 rpm |
Maximum torque |
حداکثر قدرت |
۱۸ کیلو وات / ۹۷۵۰ (R/دقیقه) |
۱۸kW (24.5PS) @9750 rpm |
Maximum power |
حداکثر توان |
۲۴.۱۶ اسب بخار |
۲۴.۱۶ |
Maximum Ph(S) |
حداکثر توان واقعی |
۲۳.۴ اسب بخار |
۲۳.۴ |
Maximum Ph(S) Real |
کلاچ |
قوته ور در روغن |
Wet multi-plate |
Clutch(F/R) |
سیستم جرقه |
تخلیه الکتریکی- CDI |
IDI-Dual mode digital ignition |
Starting method |
طول |
۱۹۹۹ میلی متر |
۱۹۹۹ |
L (mm) |
عرض |
۷۶۵ میلی متر |
۷۶۵ |
W (mm) |
ارتفاع |
۱۱۱۴ میلی متر |
۱۱۱۴ |
H (mm) |
فاصله بین دو چرخ |
۱۳۵۵ میلی متر |
۱۳۵۵mm |
Wheelbase |
وزن خالص |
۱۶۵ کیلوگرم |
۱۶۵kg |
Vehicle Quality |
سیستم تعلیق جلو |
تلسکوپی |
Telescopic Forks, 105 mm Stroke |
Front suspension |
سیستم تعلیق عقب |
تک کمک فنر گازی |
Singel Inverted Gas-filled shox (MIG) with spring aid |
Rear suspension |
ترمز جلو |
ترمز دیسکی ABS |
۳۰۰mm Petal Disc with ABS |
Brake Front |
ترمز عقب |
ترمز دیسکی |
۲۳۰mm Petal Disc |
Brake Rear |
لاستیک جلو |
۱۷ اینچی ۱۰۰/۸۰ تیوپلس |
۱۰۰/۸۰ x 17″ (Tubeless) |
Tyre Front |
لاستیک عقب |
۱۷ اینچی ۱۳۰/۷۰ تیوپلس |
۱۳۰/۷۰ x 17″ (Tubeless) |
Tyre Rear |
ظرفیت باک |
۱۳ لیتر |
۱۳ Liter |
Fuel capacity |
متوسط مصرف سوخت |
۳.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
۳.۱ Liter/100Km |
Fuel consumption |
حداکثر سرعت اسمی |
۱۶۰ کیلومتر بر ساعت |
۱۶۰ km / h |
Maximum speed |
حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون: | ۱۴۶ کیلومتر در ساعت |
۱۴۶ km / h |
Maximum speed recorded so far |
حداکثر سرعت متوسط: | ۱۱۶ کیلومتر در ساعت |
۱۱۶ km / h |
Maximum average speed |
داشبورد |
سرعت سنج دیجیتال الکترونیکی |
Digital |
Dashboard |
رنگ بدنه |
مشکی, زرد، قرمز |
Black, Yellow, Red |
Color |
نکته: هر ۱ کیلووات-ساعت برابر با ۱.۳۴۱۰۲ اسب بخار میباشد.
ظاهر و استایل کلی :
بدون شک پالس ۲۰۰ آر اس ABS یکی از زیباترین موتور سیکلت های اسپرت موجود در بازار دنیا ازجمله ایران است که طراحی و رنگ بندی ظاهری آن بسیار چشم نواز و خیره کننده است. رنگ بندی زرد براق آن با مشکی به بهترین نحو ممکن دل هر موتورسواری را می رباید با ظاهر بسیار دل فریب خود آرزوی داشتنش را برای هر راننده ای را ایجاد می کند.کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامت کاملا با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد و با طراهی آیرو دینامیک آن دست یابی به سرعت عای بالا را بسیار راحت نموده است.
زین پالس نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. متاسفانه هیچ دسته نگهدارنده ای برای سرنشین دوم در عقب موتور نصب نگردیده است اما در قسمت انتهایی کایت ها دو شیار فرو رفته قرار دارد که سرنشین دوم بتواند به واسطه آنها خود را بر روی موتورسیکلت نگه دارد که آن هم به دلیل کلاس اسپرت آن می باشد و اگر بخواهید سرنشین دیگری را سوار نمائید بهتر است حتما از کلاه ایمنی و لباس های ایمن استفاده کنید زیرا که سرعت و شتاب بالا می تواند مشکل ساز گردد.
زین نفر دوم که با اختلاف سطح نسبت به زین قسمت راننده طراحی گردیده است بسیار نرم بوده و کاملا پهن می باشد. کایت کنار زین با طراحی زیبا با نوشته RS200 خود نمای زیبایی را در ترکیب بین رنگ مشکی زین و کایت زرد رنگ ایجاد نموده است.
جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته از نوع تا شونده بوده که هم یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.
رینگ های pulsar rs200 نیز کاملا همانند برادر خود pulsar NS200 از نوع اسپرت بوده و دارای ۵ پره ستاره ای زوج می باشد که بر زیبایی موتور می افزاید این رینگ دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد. همچنین پالس ۲۰۰ آر اس دارای باکی نسبتا بزرگ و کاملا زیبا می باشد باکی با ظرفیت ۱۳ لیتر به همراه حدود ۲.۵ لیتر بنزین ذخیره است .