DS3 کراس‌ بک شاسی‌ بلند شیک فرانسوی در برابر رقیبان لوکس آلمانی

0

شرکت DS پس از انتشار شایعات و گزارش‌های فراوان از خودروی جدید خود رونمایی کرد. خودروی DS3 کراس‌بک در نمونه‌های مختلف روانه بازار می‌شود.

شرکت DS از خودروی DS3 کراس‌بک با طراحی جذاب رونمایی کرد. این محصول از چراغ‌های دی‌لایت LED با طراحی عمودی بهره می‌برد. سقف این خودرو تقریبا به صورت مسطح طراحی شده است. این خودرو به دستگیره‌های درب مخصوصی مجهز شده که شبیه به رنجرور Velar است. در کابین این خودرو شاهد حضور کیلومترشمار دیجیتال، هدآپ دیسپلی و نمایشگر ۱۰.۳ اینچی برای سیستم ناوبری و سرگرمی هستیم. خودروی DS3 کراس‌بک دارای دریچه‌های تهویه مطبوع با طراحی الماسی شکل است و از ۱۲ اسپیکر و سیستم صوتی Focal بهره می‌برد.

شرکت DS اطلاعات زیادی را در رابطه با فضای داخلی این محصول جدید خود در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است با این حال فضای بار این خودرو به ۳۵۲ لیتر می‌رسد. این شرکت فرانسوی تمرکز ویژه‌ای بر روی کاهش صداهای مزاحم و ضربات وارد شده به کابین داشته است. خودروی DS3 کراس‌بک به علت ضخامت بیشتر درب‌ها و شیشه‌ها و همچنین شیشه آکوستیک، کابین بسیار آرامی دارد و حتی صدای ورود به کابین در مقایسه با دیگر محصولات این برند کمتر است.

 مجله خودرو  معرفی خودرو شاسی بلند  شرکت دی اس  محصولات جدید ds  مشخصات ds3  قیمت DS3  DS3 2019

خودروی DS3 کراس‌بک در نمونه‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و خریداران می‌توانند آن را به صورت سفارشی تهیه و شخصی‌سازی کنند. کمپانی DS برای این خودرو ۱۰ رنگ متفاوت بدنه، ۳ رنگ مختلف سقف و ۱۰ رینگ متنوع در نظر گرفته است. این خودرو در ۵ نمونه با نام‌های DS Rivoli، DS Performance Line، DS Bastille، DS Montmartre و DS Opera به بازار عرضه می‌شود. در این نسخه‌ها جنس مواد مورد استفاده در کابین با یکدیگر متفاوت است.

این خودرو با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی به فروش می‌رسد. یکی از نسخه‌های این خودرو به موتور برقی مجهز شده و با نام DS Crossback E-Tense در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. نمونه برقی این خودرو به یک موتور با امکان تولید ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور مجهز شده است. این موتور باعث می‌شود سرعت DS3 کراس‌بک در مدت زمان ۸.۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

شرکت DS برای نمونه برقی خودروی جدید خود یک باتری ۵۰ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی در نظر گرفته است. راننده با هر بار شارژ DS3 Crossback E-Tense می‌تواند مسافتی برابر با ۳۰۰ کیلومتر را با آن طی کند. این مسافت توسط استاندارد WLTP محاسبه شده است. در استاندارد قدیمی‌تر NEDC، میزان مسافت طی شده با این خودرو به ۴۵۰ کیلومتر می‌رسد. خریدار می‌تواند باتری خودروی برقی خود را با شارژر ۱۱ کیلوواتی در مدت زمان ۵ ساعت شارژ کند. یکی از ویژگی‌های جذاب این خودرو، امکان شارژ ۸۰ درصدی باتری آن در مدت زمان ۳۰ دقیقه است.

 مجله خودرو  معرفی خودرو شاسی بلند  شرکت دی اس  محصولات جدید ds  مشخصات ds3  قیمت DS3  DS3 2019

خودروی DS3 کراس‌بک به موتورهای بنزینی و دیزلی نیز مجهز شده است. نمونه بنزینی آن دارای ۳ موتور مختلف است که قدرت‌های متفاوتی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. موتور PureTech در نسخه‌های مختلف با امکان تولید ۹۸، ۱۲۸ و ۱۵۲ اسب بخار در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو در نمونه دیزلی تنها دارای یک موتور است. موتور ۱.۵ لیتری BlueHDi خودروی DS3 کراس‌بک قادر به تولید ۹۸ اسب بخار قدرت است.

کمپانی DS برای این محصول خود سیستم کمکی DS Drive Assist را در نظر گرفته است. این سیستم به همراه رادار و دوربین قادر به حفظ خودرو در میان خطوط بوده و همچنین قابلیت کروز کنترل تطبیقی را برای آن به ارمغان می‌آورد. این خودرو به سیستم ترمز اضطراری، سیستم پارک خودکار و سیستم DS Smart Access مجهز شده است. سیستم DS Smart Access به صاحب خودرو اجازه می‌دهد قفل DS3 کراس‌بک را با استفاده از گوشی هوشمند خود باز کند.

نتیجه تصویری برای ‪ds3 crossback‬‏

خودروی DS3 کراس‌بک به صورت رسمی در ماه اکتبر سال جاری میلادی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پاریس در معرض دید علاقه‌مندان به این صنعت قرار می‌گیرد. برای خرید این خودرو باید تا سال آینده میلادی صبر کنید چرا که شرکت DS جدیدترین محصول خود را در سال آینده میلادی روانه بازارها می‌کند. انتظار می‌رود در نمایشگاه پاریس قیمت این خودرو و همچنین زمان دقیق عرضه آن مشخص شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.