نحوه استتار مدل‌های جدید در تست‌های اولیه

0

نحوه استتار مدل‌های جدید در تست‌های اولیه

۱۶۵

اگرچه معمولاً تصاویر مدل‌های جدید قبل از معرفی رسمی، به صورت جاسوسی یا مخفیانه منتشر می‌شوند، ولی خودروسازان واقعاً مایل به انجام این کار نیستند. در همین حال، این خودروها حتماً می‌بایست در دنیای واقعی مورد ارزیابی قرار گیرند و به همین منظور، خودروسازان تمام تلاششان را برای ایجاد پوششی برای پنهان کردن چهره ظاهری آنها انجام می‌دهند. تصاویر جاسوسی خودروهای استتار شده در پیست یا جاده‌های عمومی، موضوعی رایج در اخبار مرتبط با صنعت خودرو است، امّا اینکه خودروسازان چگونه این عمل استتار را انجام می‌دهند، ممکن است کمتر در دید علاقه‌مندان قرار گرفته باشد.

در ویدیویی که در این رابطه منتشر شده، یک کارخانه ب‌ام‌و نشان داده می‌شود که در آن یک سری ۵ از نوع GT، قبل از اینکه برای تست در دنیای واقعی، پای خود را از خط تولید به بیرون بگذارد، در یک پوشش استتاری قرار می‌گیرد؛ یک نمای کوتاه از بخشی از فرآیند ساخت خودرو که کمتر کسی آن را به چشم دیده است.

bmw-5-series-gt-camouflage-design
در ابتدا، دو مهندس ب‌ام‌و را می‌بینیم که پنل‌های استتار پلاستیکی را در محیط CAD مدلسازی می‌کنند. این پنل‌ها قالب‌ریزی شده و سپس مستقیماً‌ به پنل‌های بدنه اتومبیل پیچ داده می‌شوند. در همین حال، برچسب‌هایی نیز برای پوشاندن قسمت دیگر بدنه نظیر درپوش باک بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد و صفحات بزرگ فوم برای پنهان کردن طراحی کابین جدید، به روی تمام قسمت‌های داخلی کشیده می‌شود.

bmw-5-series-gt-camouflage-design-result
نتیجه نهایی، خودرویی است که کمتر شبیه به یک «ب‌ام‌و» است و شاید تنها طرفداران مشتاق این کمپانی، بتوانند این موضوع را تشخیص دهند. البته لازم به ذکر است که پروسه نمایش داده شده در اینجا، آن چیزی نیست که در خودروهای «کم‌استتار» با پوششی از وینیل طرح‌دار به کار می‌رود؛ چرا که در این خودروها، هدف مخفی‌کردن تنها برخی جزئیات خاص است.

bmw-5-series-gt-camouflage-design-interior
در هر حال، تماشای این بخش از صنعت خودرو که بسیاری از کمپانی‌ها علاقه‌ای به نشان‌دادن آن به صورت عمومی ندارند، می‌تواند بسیار جالب‌توجه باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.